اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
صنایع استان خوزستان نیز نسبت به مردم استان، مسوولیت اجتماعی دارند
عضو هیات رییسه فراکسیون ورزش مجلس گفت: اگر روزی ذخایر نفت و گاز خوزستان تمام شود ولی ذخایر فوتبال مان تمام نمی‌شود، با این حال متاسفانه به دلیل ارتباطات ناسالم در فوتبال، بازیکنان خوزستانی در رده سنی بزرگسالان نادیده گرفته می‌شوند.

به گزارش ایسنا ، همایون یوسفی در مراسم تجلیل از برترین‌های فوتبال و فوتسال بانوان و آقایان خوزستان که روز گذشته (پنج‌شنبه) در اهواز  برگزار شد، اظهار کرد: فوتبال و ورزش یک نیاز اجتماعی است و اگر در ورزش به ویژه فوتبال سرمایه‌گذاری نکنیم، مطمئنا باید در عرصه‌های دیگر هزینه‌های بیشتری کنیم.

وی افزود: این نیاز اجتماعی و چه بسا نیاز امنیتی در استان خوزستان، یک نیاز بسیار مشخص است و هرچه در زمینه ورزش و به ویژه فوتبال سرمایه‌گذاری کنیم، می‌تواند از خیلی از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

عضو هیات رییسه فراکسیون ورزش مجلس گفت: در این زمینه نیز از آقای طالقانی و همکارانش بابت اقداماتی که داشتند و توانستند بیشترین عملکرد را در عرصه ملی داشته باشند، قدردانی می‌کنم. از زحمات فدراسیون نیز تشکر می‌کنم و راهیابی تیم ملی به جام جهانی را تبریک می‌گویم.
 
وی افزود: هرچند حضور در جام جهانی فوتبال یک دستاورد عظیم است و می‌تواند در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی دستاوردهای بسیاری برای ما داشته باشد، باید بدانیم اگر فوتبال ما می‌خواهد موفق‌تر باشد باید شرایط دیگری را هم داشته باشد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حضور در جام جهانی یک موفقیت بزرگ است ولی فوتبال زمانی پایدار و موفق‌تر است که در رده‌های پایه نیز حضور موفق داشته باشیم. اگر بتوانیم در جام باشگاه‌های آسیا و در رده‌های سنی مختلف نیز موفقیت‌هایی در آسیا کسب کنیم، آن موقع است که می‌توانیم بگوییم، فوتبال ما رشد قابل توجهی پیدا کرده است.

وی افزود: وقتی فوتبال ما پایدار می‌شود که بتوانیم آن را در لایه‌های جامعه نیز گسترش دهیم و لایه‌های جامعه وقتی درگیر فوتبال می‌شوند که فوتبال محلات، آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌های ما نیز گسترش پیدا کنند ولی متاسفانه به دلایل مختلف شاهد تعطیلی فوتبال محلات، آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌های مان هستیم و این موضوع یک محل آسیب در درازمدت است.

یوسفی عنوان کرد: متاسفانه سیستم استعدادیابی ما نیز که سال‌ها نهادینه شده بود، از بین رفته و سیستم‌های واسطه‌گری جایگزین آن شده است. بنابراین استعدادیابی می‌تواند یکی از وظایف فدراسیون باشد و در دستور کار آن  قرار بگیرد.
 
وی افزود: در فوتبال عدم ثبات مدیریت، به‌ویژه در باشگاه‌ها وجود دارد که این موضوع به این رشته ضربه وارد می‌کند. همچنین شاهد هستیم که از پیشکسوتان به‌درستی استفاده نمی‌شود و عدم حضور آن‌ها و حضور افرادی که یک‌شبه وارد فوتبال می‌شوند، یک آسیب جدی برای فوتبال و ورزش است و امیدواریم از این پتانسیل به ویژه در استان خوزستان، استفاده لازم صورت بگیرد.

عضو هیات رییسه فراکسیون ورزش مجلس گفت: اگر لیگ برتر فوتبال را کنار بگذاریم، می‌بینیم که پول فقط در این لیگ خرج می‌شود و در سایر رده‌های سنی امکانات کافی نداریم و به همین دلیل فقر اعتباری در فوتبال می‌تواند یک آسیب باشد.
 
وی بیان کرد: فوتبال به خاطر جذابیتی که دارد، خیلی از بحث‌ها در آن از حالت کارشناسی خارج شده و با ورود سیاسیون به عرصه، تصمیماتی گرفته می‌شود که به هیچ عنوان به صلاح ورزش و فوتبال نیست.
 
یوسفی عنوان کرد: به عنوان نماینده مردم اهواز در مجلس و عضو هیات رییسه فراکسیون ورزش، صراحتا می‌گویم که آماده هستیم که در جهت پر کردن خلاهای ورزش و فوتبال اقدام کنیم. همچنین این آمادگی را داریم که با اتخاذ راهکارهای مناسب، منابع پایدار و اقتصاد را برای ورزش ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در ورزش به ویژه فوتبال نیاز به شفاف‌سازی داریم و این آمادگی را هم داریم که از اختیارات مجلس استفاده کنیم تا به سلامت بیشتر ورزش کمک کنیم. همچنین این آمادگی وجود دارد که با وضع قوانین مناسب در جهت ایجاد منابع پایدار برای اقتصاد ورزش، کمک لازم را داشته باشیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: صنایع استان خوزستان نیز نسبت به مردم استان، مسوولیت اجتماعی دارند. امروز شاهد هستیم که تیم‌های فولاد، استقلال خوزستان و نفت آبادان دچار مشکلات مالی هستند؛ به هیچ عنوان قبول نمی‌کنیم که سال به سال منابع مالی باشگاه فولاد که یک آکادمی فعال در فوتبال کشور است، کم شود و ما از وظایف قانونی مان جهت گسترش منابع این باشگاه استفاده می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: همچنین به هیچ عنوان قبول نمی‌کنیم که استقلال خوزستان که یک سرمایه برای استان است به یک‌باره با تغییر مدیریت گروه ملی فولاد، مشکلات آن شروع شود. برخی مدیران استان در جهت خالی کردن شانه از  بار مسوولیت اجتماعی خودشان هستند، اگرنه هیچ دلیلی ندارد که تیم استقلال خوزستان، پس از قهرمانی و به محض ورود مدیریت جدید کارخانه، هم در بحث کارگری و هم در بحث فوتبالی با مشکل مواجه شود. ما از این موضوع نمی‌گذریم و به همین دلیل از وزیر محترم اقتصاد در این زمینه سوال کردیم و تا آخر نیز پای استقلال خوزستان و فولاد خواهیم ماند.
 
یوسفی در خصوص تیم نفت آبادان هم گفت: هم وزارت نفت و هم منطقه آزاد وظیفه دارند که نسبت به تعهدات اجتماعی خود عمل کنند و اگر مشکلات قانونی دارند، ما می‌توانیم در مجلس این مشکلات را برای آن‎ها حل کنیم و به صراحت می‌گویم که هیچ منع قانونی در خصوص تخصیص اعتبار ندارند.

وی عنوان کرد: هر زمان که فوتبال خوزستان بومی بوده است، بهتر نتیجه گرفته‌ایم و قهرمان هم شده‌ایم. من از مسوولان استانی خواهش می‌کنم که در بخش مربی و بازیکن به این مهم توجه داشته باشند.

عضو هیات رییسه فراکسیون ورزش مجلس گفت: از مسوولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال می‌خواهیم که از مربیان خوزستانی به ویژه در رده‌های پایه استفاده کنند. ما در پایه، مربیان بسیار صاحب سبک و به‌نامی داریم. در زمینه داوران هم به همین صورت است.

وی خطاب به ساکت، بهاروند و اسلامی، عنوان کرد: اگر روزی ذخایر نفت و گاز خوزستان تمام شود، ذخایر فوتبال مان تمام نمی‌شود و این چشمه جوشان تا ابد ادامه دارد ولی متاسفانه به دلیل ارتباطات ناسالم در فوتبال، بازیکنان خوزستانی در رده سنی بزرگسالان نادیده گرفته می‌شوند. در چهار سال گذشته دو تیم از خوزستان قهرمان لیگ برتر کشور شدند ولی یک بازیکن از این دو تیم نیز به تیم ملی راه پیدا نکرد، کجای دنیا این اتفاق افتاده است؟!

یوسفی با بیان این‌که از تماشاگران و کانون هواداران تیم‌ها نیز قدردانی می‌کنم، گفت: فوتبال نیاز همیشگی مردم خوزستان خواهد بود. از بخش خصوصی نیز جهت حمایت از تیم‌های خوزستانی از جمله فوتبال دعوت می‌کنم. وجود بخش خصوصی در ورزش هم به سود خود این بخش و هم به سود رشد ورزش استان خواهد بود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار