شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
معاون اجتماعی فرماندهي انتظامی خوزستان، در راستای پيشگيری از سرقت منزل و خودرو هشدارهایی را به شهروندان ارائه كرد.
 
 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس سرهنگ علی قاسم‌پور اظهار کرد: سارقان در بيشتر موارد در کمين خودروهایی می‌نشينند که صاحبان آن‌ها در کمال خونسردی بدون رعايت نکات ايمنی، خودروهای خود را در مکانی پارک می‌کنند و سارقان با استفاده از این فرصت، با شگردهای خاص خود لوازم داخل خودرو و در مواقعی حتی خودرو را سرقت می‌کنند.

وی افزود: بیشترین سرقت‌ها از خودروهایی صورت می‌گیرد که فاقد سيستم ضد سرقت هستند. هرچه ضريب ايمنی خودرو افزايش يابد به همان ميزان ضريب سرقت آن کاهش خواهد يافت.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان در رابطه با راه‌های پيشگيری از سرقت خودرو، عنوان کرد: تجهيز خودرو به لوازم ايمنی، پارک خودرو در محل‌های امن، خودداری از قرار دادن سوئیچ در اختیار افراد نامطمئن، قرار دادن اثاثیه در صندوق عقب به جای باربند خودرو و تعمیر خودرو صرفا در تعمیرگاه‌های مطمئن ازجمله این راهکارها هستند.

قاسم‌پور بیان کرد: برای پیشگیری از سرقت منزل تا حد امكان از خالی‌گذاشتن منزل خودداری و به منظور کسب اطمينان بيشتر، بر روی ديوارها، كليه پنجره‌ها و نقاط قابل نفوذ مانند نورگير و ... حفاظ محكم و مقاوم نصب  و حتی‌الامكان درهای ورودی و داخلی منزل را به سيستم هشداردهنده مجهز کنید.

وی ادامه داد: تجهیز پشت بام منزل به حفاظ نرده‌ای و قفل‌آویز مطمئن در اسرع وقت، تعویض توپی قفل درهای ورودی در صورت تغییر محل سکونت و یا مفقود شدن کلید منزل، خودداری از قرار دادن كليد منزل در دسترس افراد غيرمطمئن و اجنتاب  از قرار دادن كليد در زير جاكفشی، داخل كفش و ساير نقاط قابل دسترسی برای پیشگیری از سرقت منزل توصیه می‌شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان تصریح کرد: برای جلوگيری از سرقت منزل به روش توپی‌زنی، توپی قفل را با بدنه درب منزل، همسطح کنید و در صورت عدم امكان این اقدام، لوله‌ای فلزی به دور آن جوش دهيد. 

قاسم‌پور گفت: برای پیشگیری از سرقت منزل از قرار دادن چهار پايه و نردبان و نظاير آن در حياط منزل مخصوصاً در كنار ديوار و همچنین از نگهداری وجوه نقد، طلا و جواهر به مقدار زياد در منزل خودداری کنید. در مواقعی كه مجبور به نگهداری موقت وجوه نقد و اشياء قيمتی در داخل منزل هستيد، از پنهان کردن آن به صورت يک‌جا پرهیز و حتی‌الامكان از گاوصندوق سالم و مطمئن استفاده کنید.

وی ادامه داد: نزد افراد ناشناس و كسانی كه اعتماد كافی به آن‌ها نداريد از ميزان اموال و دارائی موجود خود در منزل صحبت نكنيد و از نوشتن نام و مشخصات خود بر روی زنگ منزل خودداری کنید. اگر در اطراف محل زندگی شما خانه‌های خالی از سكنه و نيمه‌ساز وجود دارد از منزل خود مراقبت بيشتری کنید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار