شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
روزنامه نور خوزستان نوشت: بيش از يك سال از انتصاب دكتر شريعتي به عنوان استاندار خوزستان گذشت و به نظر مي رسد ايشان بايد عملكرد يك ساله خود را اطلاع رساني كند .ضمناً مردم هم حق دارند بدانند با توجه به اينكه استانداري خوزستان اولين تجربه دكتر در اين سمت بوده، آيا با كسب تجربه يك ساله در اداره استان تجديد نظر كرده يا وضع همان است كه روز اول سكان استان را بدست گرفت. برخي شواهد حاكي از آنست كه استاندار همچنان بر شيوه مديريت بدو ورودش اصرار دارد، مانند فعاليت شبانه روزي و ورود به تمام كارها كه مسلماً ادامه اين روش نتيجه اثر بخشي نداشته و نخواهد داشت.

اينكه بگويند فلاني تا نزديك صبح كار مي كند، جنبه منفي آن از مثبتش بيشتر است چون يك مدير اصولاً به استراحت و وقت آزاد هم نيازمند است كما اينكه استفاده از وقت هاي شبانه موجب شده كه بگويند فلاني تا صبح كار مي كند و روز بعد نمي تواند به موقع در اداره و جلسات حاضر شود. مديران هم مدعي مي شوند كه ايشان صبح روز بعد از كار شبانه خسته است و ما را هم خسته مي كند و نمي توانيم صبح سر ساعت در اداره حاضر شويم. در پاسخ به اين موارد كه براي بهتر شدن مديريت استان چه بايد كرد با توجه به سوابق كاري مديران سابق راهكارهايي ارائه مي شود.

شك نيست كه اگر كارها سيستماتيك و بر اساس برنامه منظم باشد و مسئوليت ها تقسيم و كارها اولويت بندي شود و في المثل استاندار بر روي مواردي مانند راهها، آب و فاضلاب و بهداشت تمركز كند مسلماً خروجي تلاش ها و اجراي برنامه ها چشمگير خواهد بود. لازمه توفيق در اين شيوه مديريتي اين است كه استاندار از ظرفيت معاونين مديران و كارشناسان خود استفاده بهينه كند. معاون سياسي و اجتماعي به امور مربوطه برسد، معاون عمراني اختيارات لازم را براي تصميم گيري و تغيير و تحول داشته باشد و معاون امور اقتصادي به كارهاي مربوط به سرمايه گذاري و بخش اقتصاد بپردازد. در چنين حالتي وقتي مشاهده شود مسئولان هر بخش اختيار تصميم گيري دارند، همه اصرار نخواهند داشت كه استاندار را ببينند و كارها به او ختم نشود. ملاقات ها هم بهتر است محدود و با در نظر گرفتن اهميت موضوع ديدار صورت گيرد تا از وقت استفاده بهينه شود و دكتر وقتي براي استراحت به موقع و مطالعه روي كارها داشته باشد.

به هر حال در آستانه تشكيل دولت جديد اميدواريم كارنامه استاندار تهيه و اعلام شود تا معلوم گردد چه درصدي از قولهاي داده شد اجرا، چه ميزان از اعتبارات وعده داده شده به پول تبديل و چه كارهايي از قبل اين اعتبارات ( در صورت تخصيص و ابلاغ ) شروع يا در حال اجراست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار