شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت کشور باید بخش هایی که در استان هرمزگان در حد شهرستان شدن است، را تبدیل به شهرستان کند.

به گزارش  خانه ملت، سیدمصطفی ذوالقدر در نشست علنی امروز (یکشنبه، 18 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: اولین تذکرم به وزارت کشور است که توجه کنند چند منطقه در حوزه انتخابیه بنده وجود دارد که در حد شهرستان شدن هستند و باید تبدیل به شهر شوند چرا که طبق قانون اگر منطقه ای مرکز بخش باشد باید در آنجا شهر نیز ایجاد شود.

نماینده مردم میناب و جاسک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخش هایی همچون فین، هشت بندی، زیارت علی، جغین، برزک و ترگان قابلیت شهر شدن را دارند اما نمی دانیم چرا وزارت کشور کوتاهی می کند.

ذوالقدر با بیان اینکه تذکر دیگر من در خصوص تردد خودروها در مناطق آزاد است، افزود: یک بام و دو هوا نمی شود رفتار کرد؛چرا که در حال حاضر در منطقه آزاد اروند در خوزستان خودروهای منطقه آزاد در تمام استان ها گردش می کنند؛ولی در هرمزگان اجازه نمی دهند که این خودروها از قشم تا بندرعباس تردد کنند؛ از این رو از مناطق آزاد می خواهیم تا کاری کنند تا خودروهایی که در قشم و کیش هستند بتوانند در کل استان از جمله میناب، رودان و جاسک تردد کنند.

وی با بیان اینکه جای تعجب دارد با این که در گذشته مرزنشینان حق داشتند در سال مقداری برنج، روغن و شکر برای زندگی خود وارد کنند؛اما در دولت یازدهم جلوی این کار گرفته شده است.

ذوالقدر با بیان اینکه از وزیر نیرو نیز که مسئله آب میناب را حل کرد تشکر می کنیم،اما می خواهیم هر چه زودتر با باز کردن ال سی موردنیاز نیروگاه سیریک را راه اندازی کنند.همچنین به وزیر نفت تذکر می دهم که پالایشگاه این منطقه را هر چه زودتر راه اندازی نماید./

برچسب ها: هرمزگان ، شهرستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار