اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
دکتر ساهی حیدری رئیس بیمارستان سلامت اهواز در خصوص کسب رتبه یک اعتباربخشی این بیمارستان از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: محوریت اصلی اعتباربخشی، ایمنی بیمار بوده و یک بخش از آن بومی سازی می باشد که تلفیقی از روش های پیشرفته در دنیا به علاوه نگاه بومی به این موضوع را شامل می شود

دکتر ساهی حیدری رئیس بیمارستان سلامت اهواز در خصوص کسب رتبه یک اعتباربخشی این بیمارستان از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: محوریت اصلی اعتباربخشی، ایمنی بیمار بوده  و یک بخش از آن بومی سازی می باشد که تلفیقی از روش های پیشرفته در دنیا به علاوه نگاه بومی به این موضوع را شامل می شود.

وی ادامه داد: تعداد یکهزار بیمارستان در سراسر کشور اعم از دولتی، خصوصی و خیریه مورد ارزیابی کارشناسان وزارت بهداشت قرار گرفته اند و تا به امروز نتیجه حدود 400 مورد از آنها اعلام شده که تعدادی از آنها در استان خوزستان می باشند، از جمله بیمارستان سلامت اهواز که موفق به کسب درجه یک اعتباربخشی شده است.

حیدری به بخشی از محورهای اعتباربخشی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: رضایتمندی، ایمنی و تکریم بیمار و خانواده همراه وی از مهمترین محورهای اعتباربخشی می باشد و نشان می دهد که یک بیمارستان در زمینه ارائه خدمات به مردم چقدر اعتبار دارد.

رئیس بیمارستان سلامت اهواز بیان داشت: هر چه فرآیندهای اعتباربخشی علمی تر و ایمن تر باشد، مردم جهت مراجعه به آن بیمارستان اعتماد بیشتری پیدا می کنند و با آسودگی خاطر به سمت آن مرکز درمانی حرکت می نمایند.

وی با اشاره به یکی از محاسن بالا بودن درجه اعتباربخشی بیمارستان افزود: افزایش تعرفه برای یک مرکز درمانی از جمله این محاسن می باشد، بدین معنی که بیمارستانی که شامل دریافت درجه یک اعتباربخشی می شود نسبت به بیمارستان درجه دو از تعرفه های خدمات پزشکی بالاتری در حوزه بیمه برخوردار است و از حمایت های بیشتر بیمه ها استفاده می کند که نتیجه آن، درآمدزایی برای آن مرکز می باشد.

حیدری گفت: از سال گذشته حدود تیرماه و همزمان با جلسه ای که در تهران برای روسای بیمارستان ها برگزار گردید، طبق جدول و در سه بخش ساختاری، فرآیندی و نتیجه که از زمینه های اعتباربخشی جدید می باشند، آموزش های لازم به پرسنل داده شد.

وی ادامه داد: اعتباربخشی به گونه ای می باشد که همه افراد از نگهبان جلوی درب گرفته تا کارگر ساده خدمات، همگی باید به نوعی با آن درگیر بوده و در آن دخیل و شریک باشند و به عبارتی خود را جزئی از این فرآیند بدانند؛ لذا این نگرش و دیدگاه به پرسنل آموزش داده شد و در ابتدا یک خودارزیابی در این فرآیندها انجام شد، برنامه ریزی هایی صورت گرفت و کارهایی که وقت کافی داشتند، ثبت شد و خوشبختانه فرآیندهای علمی تعریف گردید و با کمک همگی پرسنل بیمارستان سلامت اهواز، این نتیجه مهم حاصل شد.

رئیس بیمارستان سلامت اهواز در ارتباط با محورهای جدید اعتباربخشی که ساختاری، فرآیندی و نتیجه می باشد تصریح کرد: فرض کنید که یک وسیله در اورژانس قرار می گیرد که در مبحث اعتباربخشی اولا باید مشخص کرد که این وسیله چه ساختاری دارد، دوما اینکه مسیر و خط مشی آن باید در یک فرآیند علمی قرار بگیرد و نهایتا اینکه نتیجه حاصله باید رضایت بخش باشد.

حیدری به تفاوت اعتباربخشی در گذشته و حال اشاره کرد و گفت: پیش تر در اعتباربخشی فقط به بررسی مستندات توجه می شد اما در حال حاضر نتیجه علمی فرآیندها مهم می باشد.

وی به یکی از مواردی که در زمینه اعتباربخشی، نگاه علمی به آن شده است اشاره کرد و اظهار داشت: تعیین تکلیف بیمار در اورژانس برای بیمار و خانواده وی، اهمیت بسیار بالایی دارد که با در نظر گرفتن شاخص های تعریف شده در وزارت بهداشت، بیمارستان سلامت موفق شده است که با حداقل ترین زمان ممکن، وضعیت بیمار را مشخص کند.

رئیس بیمارستان سلامت اهواز یکی از مهمترین شاخص های اعتباربخشی را تیم حاکمیتی و مدیریت بیمارستان دانست و افزود: در صورتی که مدیریت و رهبری بیمارستان و تیم حاکمیتی برای فرآیندهای اعتباربخشی آماده و فعال بوده و اشراف کاملی به فرآیندها داشته باشد، حائز نمره بالایی می شود، لذا در بخش مدیریت و رهبری بیمارستان، تیم حاکمیتی و بهبود کیفیت، خوشبختانه بالاترین نمره را بیمارستان سلامت اهواز دریافت کرده است.

حیدری در پایان خاطرنشان ساخت: بیمارستان سلامت اهواز با توجه به شرایط خاص و سخت که دور از شهر بوده و مرکز بستری و درمان بیماران اعصاب و روان بدحال می باشد، علیرغم همه کمبودها و صرفاً با تلاش همه پرسنل زحمتکش و پیاده سازی روش های علمی توانست به این موفقیت دست پیدا کند و همچنین این بیمارستان در سال 93 نیز موفق به کسب درجه یک اعتباربخشی شده بود. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار