اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز: با توجه به گرمای خوزستان انتظار داشتیم که آمار مراجعه‌کنندگان به اورژانس‌ها در اثر گرمازدگی بیشتر از این تعداد باشد ولی با رعایت و جدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی از سوی شهروندان، میزان گرمازدگی کمتر از حد انتظار بوده است.

دکتر شهیار میرخشتی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آماده باش کلیه پایگاه ها، آمبولانس ها و نیروهای اورژانس استان جهت ارائه خدمات به شهروندان در گرمازدگی خبر داد.

وی با توجه به استقرار و استمرار گرمای هوا و تقویت الگوهای تابستانی و وقوع دماهای 49 درجه سانتیگراد و بالاتر در استان، گفت: از 5 لغایت 17 تیرماه تعداد 140 نفر به اورژانس مراجعه کرده اند که از این تعداد 53 نفر از طریق مأموریتهای پیش بیمارستانی است و 87 نفر از طریق مراجعه به بیمارستان های استان بوده است.

میرخشتی در خصوص بیمارستان های استان که بیشترین مراجعه مربوط به گرمازدگی را داشته اند، عنوان کرد: از 53 مورد مأموریت اورژانس پیش بیمارستانی، 30 مورد در اهواز، 12 مورد در بهبهان، 8 مورد در آبادان و 3 مورد در دزفول بوده است. همچنین از 87 مورد مراجعه اورژانس بیمارستانی استان 45 مورد مربوط به اهواز، 15 مورد مربوط به دزفول، 22 مورد مربوط به آبادان و 5 مورد مربوط به بهبهان می باشد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص علائم گرمازدگی گفت: سردرد، اضطراب، تنفس سریع، ضربان قلب بالا، قرمزی صورت و در حالت پیشرفته اختلال در بینایی، شنوایی و هوشیاری، توهم، اسپاسم عضلانی و تشنج از جمله این علائم است.

میرخشتی گفت: با توجه به گرمای خوزستان انتظار داشتیم که آمار مراجعه‌کنندگان به اورژانس‌ها در اثر گرمازدگی بیشتر از این تعداد باشد ولی با رعایت و جدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی از سوی شهروندان، میزان گرمازدگی کمتر از حد انتظار بوده است.

وی با اشاره به نوع بیماری گرمازدگی اعم از خفیف و شدید، علائمی از جمله تعریق شدید، ضعف، سرگیجه، سردرد، حالت تهوع، استفراغ، افزایش ضربان قلب، کاهش فشار خون را خطرناک اعلام کرد و گفت: انتقال بیمار به یک مکان خنک و سایه، دادن مایعات به بیمار برای جبران کم آبی بدن،خارج کردن لباسهای فرد گرمازده و پیچاندن یک ملحفه مرطوب دور بدن وی و باد زدن مصدوم از جمله اقدامات اولیه است که می توان برای فرد گرمازده انجام داد.

میرخشتی قرار گرفتن در زیر آفتاب به مدت طولانی، فعالیت شدید بدن و کم آب شدن بدن را از عوامل ایجاد کننده گرمازدگی شدید برشمرد و توصیه کرد: شهروندان عزیز در طول روز آب کافی بنوشند، در حین هر نوع فعالیت بدنی در فواصل زمانی معین به استراحت بپردازند، خود را در برابر گرمای آفتاب با به سر گذاشتن کلاه و یا استفاده از چتر محافظت کنند و فعالیتهای شدید خارج از منزل را در ساعاتی که هوا خنک تر می باشد یعنی پیش از ساعت۱۰ و یا پس از 18 برنامه ریزی کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار