شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۵

هفته نامه اروند نوشت : مراحل ثبت نام نامزد‌های انتخابات شورای‌شهر به پایان رسید ، فرمانداری افرادی که شرایط مورد نظر قانون اساسی را دارا بودند احراز کرد، صلاحیت ۵۲۰ نفر در آبادان و روستا‌های اطراف مورد تایید قرار گرفت ، اکنون تبلیغات با شور و هیجان خاصی شروع شده است روزهای اول انتخابات است، همزمانی انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای‌شهر تنور انتخابات را دو چندان داغ کرده است و افکار و نظرات در حیطه گسترده نمود پیدا کرده است، نگاهی به افراد لیست شورای‌شهر گویای حضور کاندیداها از اقشار، سنین و افکار و حتی قومیت‌های مختلف است که با شور و حرارت و جنب‌وجوش مشغول به تبلیغات هستند ، در این میان در مورد هر موضوعی گفتگو می‌شود، شنیده‌ها حاکی از حضور گروهای متعددی از قومیت‌ها است و این ادغام ملی نشان از تاریخ، فرهنگ و اصالت این شهر است، حضور قومیت‌های مختلف خود نماد آبادان است، آبادانی که در سال‌های دور از ادغام همین اقشار شکل گرفت و اکنون متحد و با شعار « من آبادانی هستم» رو به جلو می روند، همه‌گرایی اقوام نگاهی متفاوت به انتخابات و شهر القا می‌کند.

آبادان همه چیز دارد

عزمی عظیم لازم است تا شهرمان را از چنگال شعارهایی که جز سکون حاصلی دیگر نداشته و تغییری در چهره شهر ایجاد نکرده است ، و این جز در سایه حضور پرنگ و با اقتدار مردم ممکن نیست. آبادان مهد فرهنگ، اقتدار و مقاومت است و همه چیز دارد.

تلاش ما به منظور انتخابی اصلح و مردمی و همچنین حمایت از نماینده برگزیده گامی در جهت استقلال فکری شورای‌شهر در ایجاد عمران و سازندگی است .

معیار های انتخاب اصلح

.اما شاید سوال شایع مردم در این سردرگمی تبلیغاتی این باشد که انتخاب اصلح چه کسی است و معیار‌های انتخاب اصلح چیست‌؟ نگاهی دقیق به اهداف شورای شهر بیانگر این است که سرنوشت شهر یا بخشی از مدیریت آن در دستان افراد منتخب قرار می‌گیرد، وقتی مسئله سرنوشت شهر مطرح است تمام مسائل می‌بایست مورد نظر قرار گیرد در واقع در طول چهار سال مسیر زندگی و تحولات جامعه شهری توسط این افراد رقم می‌خورد توجه به این موضوع که روزها و لحظات زندگی ما در این شهر سپری می‌شود گویای ضرورت و اهمیتی است که باید بدان واقف بود.

اما فرد اصلح کیست‌؟ از برآیند فرمایشات امام راحل و رهبر‌انقلاب چند شاخصه نمود پیدا می‌کند، فرد مورد نظر می‌بایست به خدا، انقلاب و مردم ایمان داشته باشد، باور به توانایی و آگاهی مردم، عظمت ملت در وی وجود داشته باشد. دارای مقاومت باشد، یعنی روحیه مقاوم و پایدار داشته باشد تا در مقابل مشکلات شهر و مردم صبوری و پایداری کند. با تدبیر و حکمت باشد، در دست گرفتن بخشی از سکان شهر مستلزم توان فرد در همه جنبه‌های فوق است. وی باید در سه جنبه حکمت، عزت، و مصلحت اندیشی‌ سرآمد باشد .

حضور کم رنگ خانم‌ها

نقش و جایگاه مؤثر و مشارکت بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی امری است که بر کسی پوشیده نیست، برآورده کردن مطالبات زنان امری است که  از دیدگاه هم جنسان خویش به طور حتم با جدیت و واسواس بیشتری پیگیری خواهد شد. متاسفانه بانوان کشور با وجود استقبال همیشگی نظام مقدس جمهوری اسلامی به تناسب جمعیت و فراوانی خود در جامعه از جایگاه مناسبی در عرضه مدیریتی و سیاسی کشور برخوردار نبوده‌اند.این مطلب به عدم خودباوری بانوان باز می‌گردد، این تفکر را می‌بایست با فرهنگ‌سازی صحیح و اساسی از بین برد، عدم حضور بانوان کارآمد در عرصه انتخابات در سال‌های آینده صدمات بیشتری برای این جمعیت تاثیر‌گذار جامعه خواهد داشت، امید است تا در دوره‌های بعدی چهره‌های شاخصی از بانوان فعال در این عرصه حضور جدی و موثر داشته باشند تا در سایه فعالیت ایشان شاهد حفظ عدالت و دفاع از حقوق زنان در همه عرصه‌های اجتماعی سیاسی و فرهنگی باشیم.

اخلاق سیاسی و انتخاباتی

از آنجا که رعایت اخلاق یکی از شروط لازم در انتخابات است در نظر گرفتن این موضوع امری مهم است تبلیغات به عنوان بهترین شیوه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی از مهم‌ترین ابزارهایی است که از سوی بسیاری از اقشار جامعه با اهداف خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بی‌گمان انتخابات به عنوان ابزاری برای حضور در صحنه عمل اجتماعی سیاسی از سوی نامزدها مورد توجه قرار می‌گیرد و هر یک از نامزدها می‌کوشند تا با تبیین توانایی‌های شخصی خط مشی‌های اجرایی خود را نشان دهند که می‌توانند در مسئولیت و منصبی قرار گیرند که مدیریت جامعه شهری را به عهده بگیرند. در این میان باید کوشش شود افراد در جهت نشان داد خط و مشی‌های سیاسی و اجتماعی، اخلاق را به عنوان بعد اصلی در نظر داشته باشند. کاندیداها امروز مسئولیت بیشتری دارند تا با فرهنگ‌سازی در بعد اخلاقی در مساله انتخابات علاوه بر انجام تکلیف بتوانند روی دیگران تاثیر‌گذار باشند و انتخابات با شکوهی صورت پذیرد.

فرهنگ‌سازی برای اخلاق انتخاباتی یک بحث بنیادی و جدی است و به خصوص در مباحث نظری فکری جایگاه بسیار مهم و پر‌ارزشی دارد. به گزارش خبرگزاری  فارس بهرام ایلخاص‌زاده فرماندار ویژه شهرستان آبادان در جلسه نشست مسئولان شهرستان آبادان با کاندیداهای چهارمین دوره انتخابات شورای‌اسلامی شهر به ادای توضیحات در این خصوص پرداخت وی اظهار کرد: نباید سطح توقعات مردم را بالا برد و وعده‌های غیر معقول به آنان داد.

کاندیداها باید در تبلیغات انصاف داشته باشند و اسراف نکنند، اسراف در این امر به منزله هدر دادن سرمایه ملی است.

فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد: در انتخابات وجه کشور و نظام را نباید تخریب کرد و نباید برای جمع‌آوری آرا برای مردم آیه یاس خواند، وی خطاب به نامزدهای چهارمین دوره انتخابات شوراهای‌اسلامی شهر و روستای آبادان گفت: همچنین از تخریب رقبا باید پرهیز کرد و با مخالفان و موافقان استدلال داشته باشید، اختلاف نظرها را به تنازع تبدیل نکنید و دیگران را برای بالا کشیدن خود تخریب نکنید.

ایلخاص‌زاده افزود: کاندیداها احساس تکلیفی کرده‌اند و این موضوع یک امر شرعی است و کسی که در انتخابات پیروز نشود یقیناً بازنده نیست چون در امر تکلیف باخت وجود ندارد.

آبادان بیشترین آمار نامزد تایید شده درخوزستان

ایلخاص زاده در خصوص آمار حضور کاندیدا در انتخابات عنوان کرد: شهرستان آبادان در مجموع شهر آبادان، چوئبده، اروند کنار ۵۶۲ داوطلب داشت که از این تعداد ۵۲۰ نفر تایید شدند که بالغ بر ۹۴ درصد از داوطلبان در پایان صلاحیت آنان احراز شد که این آمار بالاترین آمار تایید صلاحیت شده در استان است.

معاون استاندار ابراز داشت: کاندیداهای شورای‌اسلامی می‌توانند به ازای هر ۵ شعبه یک نماینده را در پای صندوق‌های رای داشته باشند، البته این نمایندگان تا پایان وقت روز ۱۵ خرداد ماه با مراجعه به فرمانداری آبادان باید کارت خود را دریافت کنند در غیر این صورت نماینده‌ای که فاقد کارت شناسایی صادره از این فرمانداری باشد حق حضور پای صندوق‌های رای را نخواهند داشت.

ایلخاص‌زاده اضافه کرد: همچنین داوطلبان می‌توانند در هر منطقه شهرداری آبادان یک ستاد بر پا کنند، همچنین در شهرهای اروند کنار و چوئبده کاندیدا مجاز به برپایی تنها یک ستاد خواهد بود.فرماندار ویژه آبادان اظهار کرد: مسئولان ستادهای انتخاباتی کاندیداها باید معرفی شوند و اگر این کار صورت نپذیرد ستاد مورد نظر جمع‌آوری خواهد شد. وی در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری نیز در شهر اماکن و دیوارهای پیش ساخته‌ای ایجاد خواهد کرد تا کاندیداها بتوانند از این اماکن به عنوان مکان تبلیغات خود استفاده کنند.

وی در پایان تصریح کرد: کاندیداها باید در نظافت شهر نهایت تلاش را از خود داشته باشند چرا که آنان برای آبادانی شهر آمده‌اند و اگر خود سبب ایجاد زباله شوند  به هیچ عنوان شایسته یک کاندیدای شورای شهر نیست.

رای اولی های آبادانی

دو هزارو ۷۴۵ دختر و دو هزارو ۷۶۱ پسر رای اولی های این دوره انتخابات  هستند شور و هیجان اولین گام

در تعین سرنوشت شهری که خود آینده ساز آن هستند با شکوهی هرچه بیشتر انتخابات را رقم خواهند زد .

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار