شهرستان شوشتر با جمعیتی بیش از یکصد هزار نفر از جمله شهرستان های متوسط جمعیتی شناخته شده که در این دوره شورای شهر میبایست 11 نفر از 32 نفر کاندیدای دوره را چهارمین دوره شورای اسلامی شهر جای دهد.

"> گزارشی از حال و هوای کاندیداهای شوشتر / شیفتگان قدرت نیستیم
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۶

شهرستان شوشتر با جمعیتی بیش از یکصد هزار نفر از جمله شهرستان های متوسط جمعیتی شناخته شده که در این دوره شورای شهر میبایست 11 نفر از 32 نفر کاندیدای دوره را چهارمین دوره شورای اسلامی شهر جای دهد.

 

شوشان/ فرزانه زیاقمی : انتخابات شورای شهر، مسئله ای است که این روزها در بین اقشار مختلف مردم در هر نقطه ایران زمین برقرار است،حضور چهره های مختلف از فعالان سیاسی ،اجتماعی، فرهنگی ؛ارائه برنامه های متناسب با نیاز های عمرانی و اجتماعی – فرهنگی هر شهر ، پاسخ به نیازهای مردم در خصوص امکانات رفاهی – تفریحی و ... از جمله مسائلی است که هر کاندید در ابتدای ورود خود به این عرصه ارائه می دهد.

شهرستان شوشتر با جمعیتی بیش از یکصد هزار نفر از جمله شهرستان های متوسط  جمعیتی شناخته شده که در این دوره شورای شهر میبایست 11 نفر از 32 نفر  کاندیدای دوره را چهارمین دوره شورای اسلامی شهر جای دهد. حضور چهره های  فعال فرهنگی، اجتماعی، دانشجویان، استادان، انجمن های مردمی و .. از  اقشار مختلف مردم شوشتر نشان از توجه ویژه مردم به توسعه و عمران شهری است.

توسعه و مدیریت عمران شهری، ارتقای سطح فرهنگی و اقتصادی، زیباسازی  منظر شهری، استفاده از پتانسیل های میراث فرهنگی در خصوص توسعه صنعت  گردشگری در شهر از جمله مواردی است که اهم برنامه های نامزدهای انتخابات  شورای اسلامی شهر شوشتر را در برگرفته است.

برای خدمت به مناطق حاشیه شهر آمده ام...

سیامک مهدی پور کاندید چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر شوشتر در  گفت و گویی لزوم توجه به مناطق حاشیه شهر را از مهمترین برنامه های خود  عنوان کرد و گفت: د رمناطق حاشیه ای  هسته مرکزی شهر، جمعیت  زیادی ساکن  هستند اما متاسفانه حداقل امکانات رفاهی، بهداشتی در آن جا وجود دارد و  می بایست در دوره چهارم شورای شهر به این امر توجه کرد.

وی با اشاره به دیگر مشکلاتی که در این بخش وجود دارد عنوان کرد: وضعیت  نامناسب معابر, عدم وجود پارک های ویژه بانوان و سالمندان، عدم توجه به  وضعیت حمل و نقل عمومی و ... را از دیگر مسائلی خواند که می بایست در  دوره چهارم شورای شهر به آن توجه کرد.

مهدی پور همچنین با بیان اینکه مردم باید سعی کنند تا درانتخابات نگاهی فرا قومیتی داشته باشند افزود:مردم در انتخابات فراقومیتی انتخاب کنند، توانمندی ها و برنامه های کاندیدا نگاه کنند تا در راستای عدالت و آبادانی شهر گام بردارند.

کاندید شورای شهر شوشتر با اشاره به اینکه یکی از وظایف شهرداری ها فرهنگ سازی عمومی است تصریح کرد: ما در شهری زندگی میکنیم که مهد  تمدن ها و اسلامیت است، ولی در عمل هیچ گونه نشانه و یا المانی از قدمت و پیشینه شهر نداریم و لازم است که در دوره جدید شورای شهر شوشتر به این امر توجه کرد.

ما شیفته خدمتیم تا تشنه ...

سید محمد رضا حسینی مرعشی دیگر کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای  اسلامی شهر شوشتر و از اساتید زبان و ادبیات فارسی دانشگاه؛ دغدغه اجتماعی، وضعیت نابسامان فرهنگی ، اجتماعی و عمرانی شهر را ازجمله مواردی دانست که وی را، راغب  به حضور در چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر کرده است.

وی حضور در انتخابات را نه به عنوان یک فعالیت سیاسی بلکه با دید یک فعالیت اجتماعی که میتواند برای اصلاح و دگرگونی نسبت به شرایط کنونی شهر موثر بود عنوان کرد و گفت: در شوراها واژه سیاست را باید کنار گذاشت ، همه برای  اصلاح و آبادانی شهر آمدیم و می بایست  هم راستا و با یک هدف

گام برداریم.

این  فعال بخش فرهنگی -اجتماعی شهر شوشتر ضمن اشاره به برخی آمارهای غیر واقعی که گاه از سوی مسئولان شوشتر ارائه میشود خاطرنشان کرد: در سال 80شوشتر را از جرگه مناطق محروم صرفا به لحاظ ارائه دادن آمار غلط مسئولان خارج کردند و این امر ضرر زیادی در جهت جذب بودجه و اختصاص اعتبارات به شوشتر وارد کرد. هر مسئولی موظف است در قبال ارائه این آمارها دقت کند و صرفا  در جهت رفع مسئولیت نباشد.

حسینی مرعشی ادامه داد: شوشتر از نظر جذب اعتبارات در ردیف شهرهای آخر استان قرار دارد این در حالی است که با توجه به پتانسیل ها و موقعیتی که شهر شوشتر دارد میتواند در ردیف شهرهای اول استان قرار گیرد.

کاندید انتخابات چهارمین دوره شورای شهر شوشتر با شعار "ما شیفته خدمتیم نه تشنه قدرت..." ابراز امیدواری کرد: در این دوره انتخابات تلاش میکنیم تا در جهت مبارزه با قومیت گرایی گام برداریم ، زیرا که ادامه این امر تنها ضرر و زیان به مردم میرساند و تعمدی است. برخی بزرگان با دامن زدن به این قضیه و تحریک احساسات قومیت ها تنها برای خدمت به شخص و منافع شخصی خود  گام برمیدارند نه خدمت به مردم و این امر فرهنگ عمومی و اتحاد را در شهر از بین میبرند.

حضور برخی چهره ها که در زمینه عمران و شهرسازی تخصص دارند و بیش تر برنامه هایی که در جهت زیبا سازی سیمای شهر، بهبود وضعیت عمرانی و ایجاد امکانات ر فاهی و بهداشتی در برخی حواشی مناطق شهر همچون دره نو، سبز میدان ، روستای مهدی و ... نیز به چشم میخورد که  با اجرای طرح های ارائه شده میتواند در جهت ایجاد فرهنگ شهروندی و بهبود شرایط موجود این مناطق موثر بود.

حسین پنبه دانه که پیش از این در سمت رئیس اداره مسکن و شهرسازی شهرستان شوشتر مشغول بود با حضور در انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر شوشتر عمده فعالیت و برنامه های خود را با توجه به استعدادهای شوشتر و کسری هایی که منجر به عقب ماندگی شوشتر در سال های اخیر داشته در راستای زیباسازی منظر شهری، استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های شهر در خصوص توسعه عمران و اقتصاد شهری دانست و تصریح کرد:فراوانی زمین های بایر در محدوده شهر و نحوه صحیح استفاده از آنها طبق قانون شورای عالی شهرسازی میتواند بخش عمده ای از مشکلات عمرانی و منظر شهری را کاهش داد.

وی با تاکید بر اینکه در دوره چهارم شورای اسلامی شهر می بایست کمیسیون های ویژه شورا همچون کمیسیون فرهنگی، عمرانی ، اقتصادی فعالیت مستمر و دقیقی داشته باشند افزود: امیدواریم در شورای چهارم  با تلاش و همت اعضا، کمیسیون ها  با توجه به تخصص هر فرد شکل گیرد و از پتانسیل های موجود در شاخص های تخصصی بهره ببرند.

پنبه دانه همچنین حمایت از سرمایه گذار بخش خصوصی در شاخه های مختلف شهری را از دیگر برنامه های خود عنوان کرد و افزود: سرمایه گذار بین کاغذ بازی مسئولان ذیربط درگیر میشود و این امر منجر به فرار سرمایه گذار میشود. مسئولان میبایست با توجه به آینده اقتصادی سرمایه گذاران برای شهر

و توسعه شهری از آنها حمایت کنند و در راستای ایجاد شرایط و امکانات رفاهی با همکاری هم گام برداریم.

آنچه که تاکنون به آن پرداخته شد گوشه ای از سخنان کاندیدهای شورای شهر شوشتر است که تنها به گوشه ای از نیازهای مردم شوشتر پاسخ مثبت میدهند.

 

اما باید توجه داشت که با گذشت بیش از 6 سال از سومین شورای اسلامی شهر و تلاش های زیادی که در این دوران از سوی اعضا در جهت پیشرفت و توسعه شهر، ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی، انجام پروژه های عمرانی و همچنین رسیدگی به مشکلات مردم کشیده شده ،انتظارات مردم شوشتر از وضعیت و پتانسیل های شهر شوشتر چیزی فراتر از وضعیت کنونی است که میبایست اعضای شورای چهارم شهر شوشتر در جهت پاسخ به نیازهای مردم شوشتر گام بردارند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار