اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱
معاون سازمان آب و برق خوزستان:
آبادان - شوشان ؛ معاون طرح و توسعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان گفت: یک اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی برای شبکه آب‌رسانی بهمن‌شیر نیاز داریم.
شوشان ؛ حمیدرضا خدابخشی عصر دوشنبه 19 تیرماه در آیین آغاز عملیات اجرایی سد و قفل کشتیرانی مارد، پایین‌دست بهمن‌شیر و افتتاح شبکه‌های آبیاری زهکشی نخیلات شمال شلمچه، اروندکنار و چوئبده به منظور تأمین آب خام پایدار و احیای ۳۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی جزیره آبادان و خرمشهر عنوان کرد : در طرح آبادان پنج هزار و ۶۰۰ هکتار قبلاً اجرا شده و امروز نیز نزدیک به چهار هزار هکتار به بهره‌برداری می‌رسد. در طرح خرمشهر نیز قبلاً دو هزار و ۶۰۰ هکتار انجام و امروز نیز دو هزار هکتار در شلمچه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت : دو شبکه در چپ و راست بهمن‌شیر داریم که از نظر جغرافیایی در حوزه آبادان واقع شده ولی آن را در موافقت‌نامه خرمشهر لحاظ کرده‌ایم همچنین هزینه‌هایی که برای بهره‌برداری شبکه‌های امروز انجام شده بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود : مساحت اراضی تحت پوشش شبکه‌های آبیاری شمال شلمچه دو هزار هکتار است و سه دستگاه پمپ با دبی بیش از یک هزار مترمکعب بر ثانیه در آن مورد استفاده قرار گرفته است که برای آن بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان برای آن هزینه شد و شبکه آبیاری چوئبده نیز یک هزار و ۴۰۰ هکتار و با هزینه تقریبی ۳۲ میلیارد تومان است.

معاون طرح و توسعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه به همه مردم آبادان و خرمشهر اطمینان می‌دهیم که مسائل و مشکلات آن‌ها را پیگیر و به مسئولان ملی نیز منتقل می‌کنیم اظهار داشت : از وزیر برای حل مشکلات آبادان و خرمشهر چند درخواست دارم. یک اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی برای شبکه آب‌رسانی بهمن‌شیر نیاز داریم. بحث آبگیری شمال خرمشهر معضلی بود که نیاز به ساخت سیفونی دارد و اعتبار ۵۸ میلیارد تومان در سال گذشته درنظر گرفته شده ولی هنوز تخصیص داده نشده است.

خدابخشی گفت : کماکان بخش برق تحویل شرکت‌های بهره‌برداری ما در منطقه است که معضلاتی را در نوسانات برق ایجاد کرده و درخواست تحویل گرفتن آن از سوی شرکت توزیع برق را داریم تا فعالیت‌های لازم برای پایداری برق منطقه صورت بگیرد.

وی افزود: در پایان نیز درخواست دارم تا به صورت خاص فکری به حال معیشت و اقتصاد چند منطقه ما و احیای نخیلات شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار