اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه کیفیت پذیرش دانشجویان باید افزایش پیدا کند، گفت: درباره دانشجویان توجه ما باید به کیفیت باشد، نه کمیت؛ با وضعیت موجود دانشجویان ضعیف نیز موفق می‌شوند به دانشگاه راه پیدا کنند.
 
دکتر نورالله معلمی اظهار کرد: لازم است تغییر و تحولاتی در وزارت علوم صورت بگیرد و این وزارتخانه فعال‌تر شود و یک وزیر کارآمد برای آن انتخاب شود؛ همچنین کیفیت پذیرش دانشجویان نیز باید افزایش پیدا کند.
 
وی تصریح کرد: همچنین با توجه به شعارهایی که دولت در خصوص حل مشکلات اجتماعی داده است، انتظار می‌رود آزادی‌هایی که در قانون اساسی در نظر گرفته‌شده است در میدان عمل نیز اجرایی شوند.
 
رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: دولت برای قرار دادن دانشگاه‌ها در مسیر کارآفرینی اقدامات مناسبی مانند توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان انجام داده است. انتظار داریم اعتباراتی که برای تحقیقات و انجام پژوهش در نظر گرفته می‌شود، توسعه پیدا کند.
 
معلمی با بیان اینکه ارتباط دانشگاه با بخش‌های صنعتی باید افزایش یابد، عنوان کرد: همچنین توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد می‌تواند برای پیشرفت علمی بسیار مؤثر باشد. اعتبارات طرح‌های پژوهشی نیز نیازمند توجه ویژه هستند. بسیاری از طرح‌هایی که درباره ریزگردها و مشکلات تنفسی داده می‌شوند، به دلیل اینکه اعتبار لازم برای اجرای آن‌ها وجود ندارد متوقف می‌شوند.
 
وی با اشاره به مشکلات روند پذیرش دانشجویان، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ظرفیت پذیرش بالا است، دانشجویان ضعیف‌تر موفق می‌شوند وارد دانشگاه شوند؛ در صورتی ‌که اگر ظرفیت‌ها کاهش داده شود دانشجویان قوی‌تر به دانشگاه راه پیدا می‌کنند. در این زمینه نیز لازم است شرایط و معیارهای پذیرش اصلاح شود. درباره دانشجویان توجه ما باید به کیفیت باشد، نه کمیت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار