اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان از آغاز ثبت درخواست‌های نقل و انتقالات دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی از امروز، 20 تیرماه خبر داد.

دکتر شهرام لک با اعلام این خبر اظهار کرد: دانشجویان متقاضی انتقال دائم یا مهمانی می‌توانند از امروز، 20 تیرماه تا 20 مرداد درخواست خود را در سامانه منادا به نشانی www.monada.iau.ir ثبت کنند.

وی افزود: مهمانی و انتقال در هرسه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا انجام می‌شود، اما برای مقطع دکترا محدودیت‌هایی در این زمینه وجود دارد و دانشجویان نیز علاقه کمتری به جابه‌جا شدن دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در خصوص شرایط لازم برای موافقت با ‌درخواست مهمانی یا انتقالی از سوی دانشجویان، گفت: کسانی که به دلیل بیماری لازم است در محل سکونت خانواده حضور داشته باشند، دانشجویانی که بعد از قبولی در دانشگاه ازدواج و طلاق داشته‌اند، دانشجویان عضو خانواده‌های شاهد و ایثارگر و اعضای هیات‌علمی ازجمله افرادی هستند که در آئین‌نامه، شرایط نقل و انتقال برای آن‌ها لحاظ شده است. اگر دانشجویی مشمول هیچ‌کدام از مواد این آیین‌نامه نباشد، می‌تواند از طریق ماده فاقدین شرایط برای مهمانی یا انتقالی اقدام کند.

لک خاطرنشان کرد: محدودیتی برای مهمانی در طول دوران تحصیل وجود ندارد، اما دانشجویان کارشناسی ارشد اگر تنها پایان‌نامه آن‌ها باقی‌مانده باشد نمی‌توانند از مهمانی استفاده کنند؛ همچنین محدودیتی برای تعداد واحدهایی که دانشجویان در طول مهمانی اخذ می‌کنند، وجود ندارد.

وی درخصوص افزایش شهریه این دانشجویان، گفت: دانشجو شهریه ثابت و متغیر خود را به واحد مقصد پرداخت می‌کند، سپس واحد مقصد شهریه ثابت را به واحد مبدأ باز می‌گرداند؛ همچنین مبلغی برای نقل و انتقالات از دانشجو اخذ می‌شود که این مبلغ برای مقاطع مختلف متفاوت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان درباره هزینه نقل و انتقالات دانشجویان؛ تصریح کرد: هزینه‌ای برای بررسی مدارک از دانشجویان اخذ می‌شود که این مبلغ از 62 هزار و 500 تومان برای مقطع کاردانی تا 145 هزار تومان برای مقطع دکترا متفاوت است.

لک گفت: دانشجویانی که از طریق ماده فاقدین شرایط درخواست مهمانی دارند درصورت موافقت با درخواست، باید علاوه بر شهریه ثابت و متغیر، مبلغی را به‌عنوان هزینه مهمانی به واحد مقصد پرداخت کنند که این هزینه به دانشگاه مبدأ بازگردانده می‌شود. هزینه مهمانی برای دانشجویان کاردانی 250 هزار تومان، برای کارشناسی 400 هزار تومان، کارشناسی ارشد 800 هزار تومان و برای دکتری نیز یک میلیون و 500 هزار تومان است.

وی افزود: هزینه انتقال نیز برای دانشجویان مقطع کاردانی 600 هزار تومان، برای مقطع کارشناسی 900 هزار تومان، مقطع کارشناسی ارشد یک میلیون و 500 هزار تومان و برای دکتری نیز چهار میلیون تومان است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار