شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان گفت: موسسات مالی و اعتباری با بنگاه داری تبدیل به رقیبی برای بخش خصوصی وسرمایه گذاران در بخش صنعت شده اند.

بیژن پناهی زاده چهارشنبه در همایش ملی روز صنعت، معدن و تجارت در محل سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن وتجارت استان خوزستان بیان کرد: موسسات مالی و اعتباری با پرداخت سودهای کلان و بدون مجوز به سپرده گذاران خود مانع سرمایه گذاری مولد و فعالیت های اقتصادی از جمله در بخش صنعت شده اند و خود به یکی از عوامل بیکاری و خونه نشین شدن مردم تبدیل شده اند.

وی گفت: بانک مرکزی باید تمرکز ونظارت بیشتری بر موسسات مالی و اعتباری داشته باشد و مانع از بین رفتن صنعت و سرمایه گذاری شود.

پناهی زاده یکی دیگر از مشکلات بر سر راه صنعتگران را وجود قوانین دست و پا گیر در استان عنوان کرد و بیان کرد: این شرایط مانع فعالیت های صنعتگران شده است، با وجود شرایط بد آب و هوایی لازم است که مسئولان استان مشوق هایی را برای جذب و ماندگاری سرمایه گذاران در استان انجام دهند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان پروژه های عمرانی را عامل پیشرفت و تقویت صنعت عنوان کرد و افزود: از زمانی که تخصیص اعتبار به پروژه های عمرانی کاهش یافته، صنعت نیز دچار رکود شده است.

وی همچنین تسهیلات بانکی با سود بالا را باعث از بین رفتن صنعت دانست و گفت: نمی توان با سود تسهیلات 20 درصد به تولید با کیفیت پرداخت یکی از راه های تولید کالا با کیفیت دریافت تسهیلات با سود کم است.

پناهی زاده افزود: در دولت نهم و دهم تحریم ها شدت گرفت وتوجهی به عواقب این اتفاق بر وضعیت اقتصادی کشور نشد و این هشت سال فشار زیادی بر صنعت وارد و باعث عقب ماندگی در این حوزه شد.

رئیس خانه صنعت، معدن وتجارت استان درادامه بیان کرد: تحریم ها فشار زیادی را به بخش خصوصی وارد کرد اما بخش دولتی متحمل فشار و سختی زیادی در این دوران نشدند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار