شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
این بند به سهامداران اجازه می‌دهد مدیران را بدون لزوم اثبات تخلف و به صرف وجود "احتمال معقول" اقدام به آزار جنسی اخراج کنند.
یک شرکت آمریکایی برای مبارزه با آزار جنسی یک بند برای مقابله با این پدیده را وارد قراردادهای خود با مشتریان و سرمایه‌گذاران قرار داده است.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس این بند سرمایه‌گذاران و سهامداران شرکت‌ها حق دارند مدیران متهم به آزار جنسی را مورد تحقیق و بازجویی قرار دهند و در صورتی که "احتمال معقول" ارتکاب چنین امری از سوی مدیر وجود داشته باشد می‌توانند وی را برکنار کنند.

پیش از این آزار و اذیت جنسی از سوی مدیران تازه‌کار منجر به برکناری چند مدیر در دو شرکت آمریکایی "500 استارت آپ" و "پیناری کاپیتال" شده بود. این مسئله باعث شد تا شرکت‌ها در همکاری با تازه‌کارها به این مسئله نیز توجه کنند.

"کریستین پرگمن" بانوی آمریکایی موسس شرکت "اینتر گریس سافت ویر" که خود شاهد آزار و اذیت جنسی در محل کار سابقش بود، در تاسیس شرکت جدیدش مبارزه با آزار جنسی را در اساسنامه شرکت مورد توجه قرار داده است.

وی در این باره گفت: با این اقدام می‌خواستیم فرصتی برای اعضای هیأت موسس شرکت جهت ترویج فرهنگ احترام مهیا کنیم و به همین خاطر ابزاری را در اساسنامه تدارک دیدیم که هر سرمایه‌گذاری بتواند هر یک از مدیران را در صورت اقدام به آزار جنسی برکنار کند.

پرگمن افزود: در سال 2016 در شرکت "اجنیشن پارتنرز" یکی از کارمندان که یک دختر 20 ساله بود ایمیلی برای من ارسال کرد و نوشت که یکی از مدیران وی را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است.

وی تصریح کرد: این مسأله را با مدیر متهم به آزار جنسی مطرح کردیم اما وی مدعی بود که چنین کاری نکرده است و ما نتوانستیم اتهام وی را ثابت کنیم.

این بند به سهامداران اجازه می‌دهد مدیران را بدون لزوم اثبات تخلف و به صرف وجود "احتمال منطقی" اقدام به آزار جنسی اخراج کنند.

برچسب ها: آزار جنسی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار