اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۱
بازرس کل خوزستان خبر داد:
دستگاه‌های مختلف به تناسب خدماتی که ارایه می‌دهند تخلفات متفاوتی دارند. با توجه به این امر و گستردگی حوزه خدمات شهرداری، می‌توان گفت بیشترین تخلف در این حوزه است. در سال گذشته شهرداری‌های اهواز، آبادان،‌ خرمشهر ، لالی و گتوند بازرسی شدند و نتیجه کار آن‌ها گزارش شد
محمد آغاجاری در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه ۲۰ تیرماه در محل آن اداره‌کل برگزار شد گفت: بازرسی‌های متعددی در اهواز و سایر شهرداری‌های استان شده که در خصوص نحوه عملکرد آنها گزارش‌هایی ارسال کردیم اما تصمیم مراجع قضایی بر مبنای گزارش‌های ما مشخص نیست و نمی‌توان در این مورد حرفی زد. از موارد این تخلفات می‌توان به هزینه‌کردها در محلی غیر از محل فرض شده، تغییر کاربری و تصرف ارابازرس کل استان خوزستان در پاسخ به این سوال که خوزستان در زمینه فساد اداری در کشور چه جایگاهی دارد؟ بیان کرد:‌ گستردگی تخلفات اداری در خوزستان آمار بالایی ندارد؛ ما در این استان نیروها و مدیران پرتلاش زیاد داریم که تاکنون برخوردی با آن‌ها نداشته‌ایم.

 

آغاجاری همچنین در پاسخ به چگونگی رسیدگی به پرونده سقوط کودک اهوازی در کانال فاضلاب گفت: ما طبق وظیفه و رسالت خود به این امر ورود کردیم اما این‌که مشخص شود مقصر چه کسی بوده است کار دستگاه قضائی است و ما نمی‌توانیم در خصوص این مساله صحبت کنیم. این پرونده توسط دادستانی در حال پیگیری است اما در خصوص نگهداری تجهیزات، آلودگی محیطی و دفع فاضلاب جلساتی با اداره محیط زیست، ‌آب و فاضلاب و شهرداری داشتیم تا نسبت به رفع موانع و عیوب آن منطقه اقدام کنند اما مقصر این حادثه از طرف دادستانی معرفی خواهد شد.

 

بازرس کل استان خوزستان در پاسخ به این سوال که آیا این گفته که بیشترین تخلفات در استان متعلق به شهرداری‌هاست، صحیح است یا خیر؟ تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف به تناسب خدماتی که ارایه می‌دهند تخلفات متفاوتی دارند. با توجه به این امر و گستردگی حوزه خدمات شهرداری، می‌توان گفت بیشترین تخلف در این حوزه است. در سال گذشته شهرداری‌های اهواز، آبادان،‌ خرمشهر ، لالی و گتوند بازرسی شدند و نتیجه کار آن‌ها گزارش شد.

 

آغاجاری ادامه داد:‌ آسیب‌های شهرداری و شورای شهر ۲۰ مورد هستند که شامل هزینه‌کرد اعتبارات عمرانی در حوزه کاری ،‌عدم رعایت ضوابط در مناقصات آیین نامه و … می‌شوند و شهرداری و شورای شهر باید به این موارد توجه کنند. از مواردی که مستند است و ما بر آن تاکید داشتیم تصویب لایحه بودجه شهرداری است که شورای شهر باید به این مساله دقت کند.

 


وی با بیان این‌که تکرر و تعدد بازرسی‌ها ممکن است توانایی مدیریت را کاهش دهد، گفت: تلاش ما این است که نظارت‌های درون سازمانی سازمان‌ها را فعال کنیم زیرا در تمام دستگاه‌ها سیستم نظارتی درون سازمانی وجود دارد که اگر بتوانیم آن را فعال کنیم تعداد بازرسان افزایش می‌یابد و ضرورت ورود اداره‌کل بازرسی به تمام کارها نیز کم می‌شود.ضی اشاره کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار