اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
رئیس پلیس راه خوزستان:
رئیس پلیس راه خوزستان گفت: بیشترین تصادفات جاده‌ای در خوزستان مربوط به خودروهای سواری حامل کالاهای قاچاق است و عامل تقریبا 99 درصد از تصادفات این خودروها خستگی، خواب‌آلودگی و سرعت بالا است.
سرهنگ رضا دولتشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خوزستان، با بیان این‌که از ابتدای تیرماه تاکنون 31 فقره تصادف فوتی و 75 فقره تصادف خسارتی در جاده‌های خوزستان رخ داده است، اظهار کرد: در این مدت بیشترین تصادفات به ترتیب در مسیر اهواز – هفتکل – ایذه – دهدز به سمت شهرکرد، محور اهواز – اندیمشک – پل زال و محور هندیجان – بندر دیلم رخ داده است.

وی با اشاره به دیگر محورهای پرتصادف خوزستان، گفت: معمولا تصادفات جاده‌ای در خوزستان در تمام محورهای سطح استان رخ می‌دهند. این‌گونه نیست که در جاده‌های با تردد کمتر، حوادث کمتری نیز رخ دهد. برای نمونه با وجود این‌که محور آبادان – اروند از محورهای اصلی و با تردد بالا نیست، اما از محورهای پرتصادف خوزستان محسوب می‌شود. همچنین محور دارخوین – شادگان از دیگر محورهای پرتصادف خوزستان است.

دولتشاهی در تشریح علل وقوع تصادفات جاده‌ای در آزادراه خلیج فارس، به نقش اساسی عامل انسانی در تصادفات این آزادراه اشاره کرد و گفت: هر چند عامل انسان و جاده و خودرو را سه عامل وقوع تصادفات می‌دانیم اما در آزادراه خلیج فارس حداقل از نظر وضعیت جاده مشکلی نداریم، این آزادراه در واقع محور خوبی است و در صورت رعایت اصول و مقررات راهنمایی رانندگی می‌توان از وقوع تصادفات در این آزادراه جلوگیری کرد.

رئیس پلیس راه خوزستان بیان کرد: متأسفانه تردد خودروهای سواری حامل کالاهای قاچاق یک مشکل اساسی در استان خوزستان در بحث تصادفات است و بیشترین تصادفات جاده‌ای در خوزستان مربوط به همین خودروها است. در حال حاضر نیز چندین فقره از تصادفات فوتی در استان مربوط به این خودروها هستند. علل این وضعیت سرعت بالای حرکت خودروهای حامل کالای قاچاق به منظور تخلیه سریعتر بار در مقصد است.

دولتشاهی ادامه داد: از سوی دیگر این خودروهای سواری حامل کالای قاچاق به منظور گرفتار نشدن در دام پلیس بدون هیچ توقفی در مسیر برای استراحت، شبانه حرکت می‌کنند. این وضعیت سبب وقوع حوادث و تصادف برای این خودروها به دلیل سرعت بالا، خستگی و خواب‌آلودگی می‌شود.

وی افزود: عامل تقریبا 99 درصد از تصادفات این خودروها خستگی، خواب‌آلودگی و سرعت بالا است. برای نمونه در حادثه اخیر واژگونی یک دستگاه خودرو پژو پارس در آزادراه خلیج فارس که به کشته شدن سه نفر منجر شد، خودرو پژو پارس حامل تعداد زیادی "ال سی دی" بود که این محموله توقیف و تحویل مراجع مربوط شد.

رئیس پلیس راه خوزستان اظهار کرد: هر چند تصادفات این‌گونه خودروها تنها مختص به آزادراه نیست، اما بیشترین تصادفات این خوردوها را در آزادراه خلیج فارس شاهد هستیم و یکی از عوامل اصلی وقوع تصادفات در این آزادراه همین مشکل اساسی است.

وی افزود: در محورهای امیدیه – دیلم و ماهشهر – هندیجان نیز با این مشکل مواجه هستیم. خستگی، خواب‌آلودگی و سرعت بالای این خودروها متأسفانه منجر به وقوع تصادفات جاده‌ای می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار