شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۵

رييس سازمان بازرسي كشور گفت: خوزستان نمونه بسيار خوبي از سرنوشت انقلاب اسلامي و امت ايران است.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام و المسلمين مصطفي پورمحمدي در نشست شوراي برنامه‌ريزي استان كه روز گذشته(23 فروردين‌ماه) در سالن شهيد رجايي استانداري برگزار شد، اظهار كرد: زماني اين استان مورد هجوم دشمن قرار داشت و امكان سكونت در آن وجود نداشت، اما اكنون از آن شرايط بسيار سخت به جايي رسيديم كه ظرف 5 سال، 14 هزار و 500 ميليارد تومان عمليات براي اين استان در نظر گرفته شده و اكنون سرپاي خود ايستاده و سرافراز است.

وي بيان كرد: از آنچه كه دشمن بر ما تحميل كرده بود و وضعيتي كه اكنون در آن قرار داريم به وضوح پيداست كه گام‌هاي خيلي بلندي برداشتيم و با همت مردم، تلاش و دلسوزي مديران توانستيم بر دشمنان غلبه كرده و تسليم نشويم. نگاه به كشورهاي منطقه و از جمله عراق به خوبي حكايت از اين موضوع دارد كه در چه شرايط سختي قرار دارند.

رييس سازمان بازرسي كل كشور خاطرنشان كرد: امروز اوضاع جمهوري اسلامي ايران به گونه‌اي است كه تحليل‌گران برجسته جهاني در تمام گزارشات خود جمهوري اسلامي ايران را جزو تاثير‌گذاران عرصه بين‌المللي و يكي از قطب‌هاي اثرگذار در جوامع معرفي مي‌كنند.

وي ادامه داد: به اعتقاد آن‌ها جمهوري اسلامي ايران موجي را خلاف ميل جريان غالب و استكبار جهاني آغاز كرده و بدون اتكا به قطب ديگر قدرت و بدون غرور در منازعات قدرت‌طلبانه و صرفا مادي و كشمكش‌هاي جاه‌طلبانه و زورمندانه و همچنين بدون استفاده از روش و مدل‌هاي غربي‌ها، امروز به عنوان يك قدرت موثر در عرصه جهاني ظهور كرده است و مواضع خود را گام به گام با استواري هر چه تمام تثبيت مي‌كند.

پورمحمدي گفت: دشمن تمام نيروهاي خود را بسيج كرده كه اين خط مقاومت و استكبارستيزي جمهوري اسلامي را كه به تثبيت رسانده، بشكند اما ناكام مانده است. از تمام ابزارشان استفاده و اعلام كردند كه ابتدا خط مقدمه‌شان را فرو ريخته و سرپنجه‌هاي اقتدار جمهوري اسلامي را در منطقه خشك و قطع مي‌كنيم، آن موقع به سراغ خود جمهوري اسلامي ايران خواهيم رفت.

وي با اشاره به اين‌كه در سال 90 بيشترين فشارهاي سياسي بر ميهن ما تحميل شد، افزود: خوشبختانه سال 90 را با سخت‌ترين شرايط تحميلي اقتصادي و به قول خودشان تحريم‌هاي فلج‌كننده پشت‌سر گذاشتيم در حالي كه  حجم بنگاه‌هاي تبليغاتي عليه نظام جمهوري اسلامي ايران از ماهواره و شبكه‌هاي تلويزيوني گرفته تا سايت‌ها و بنگاه‌هاي اطلاع‌رساني ديگر، به واقع حجمي بسيار نجومي و سرسام‌آور است.

رييس سازمان بازرسي كل كشور تصريح كرد: به تنهاي 130 كانال تلويزيوني فارسي زبان عليه جمهوري اسلامي در حال فعاليت هستند؛ البته فراموش نشود كه هزاران شبكه راديويي و سايت‌هاي بي‌شماري كه از حد و اندازه گذشته است عليه ما مشغول به‌كار و ويران‌كننده هستند. به قول خودشان هر آنچه كه مي‌توانستيم به ميدان آورديم تا دست و بال جمهوري اسلامي را ببنديم اما در اين سال پر فشار سياسي جمهوري اسلامي ايران موضع خود را در هم‌گرايي با دولت عراق و سوريه و همراه كردن اين دولت با خودش از دست نداد. اين‌كه در شرايط سخت تحميلي روابط بين‌المللي خود را تداوم بخشيديم نشان مي‌دهد كه ايران اسلامي واقعا از ظرفيت ممتاز و برجسته‌اي برخوردار است.

وي انقلاب كشور مصر را مقوله‌اي نزديك به انقلاب جمهوري اسلامي ايران عنوان كرد كه در حال اتفاق افتادن است و ادامه داد: متاسفانه هنوز روابط اين كشور با ايران مثل نظام گذشته است و آن فشار و سخت‌گيري‌ها اعمال مي‌شود به‌طوري‌كه هنوز به يك فرد ايراني ويزا نمي‌دهند و تجار و سياسيون و مردم عادي ما نيز براي گردشگري نمي‌توانند به مصر بروند. هر چند كه اين فضا براي اتاق‌هاي در بسته دستگاه‌هاي حكومتي مصر است و وقتي كه به درون شهر، دانشگاه و مسجد برويم صحنه‌ها كاملا متفاوت است.

پورمحمدي گفت: با توجه به همه بدگويي‌ها و وارونه‌گويي‌هايي كه عليه ما صورت مي‌گيرد باز هم عشق و علاقه و الهام‌گيري از جمهوري اسلامي ايران در بين كشورها وجود دارد و اين به بركت تلاش، همت و صبوري مردم است؛ البته نبايد نقش مديران و كارگزاران حكومتي را ناديده گرفت.

وي خاطرنشان كرد: امروز مردم ما به نظام اعتماد دارند و در ا نتخابات 12 اسفندماه، 64 درصد مشاركت مردمي را به ثبت مي‌رسانند كه اين آمار جزو بالاترين نورم‌هاي مشاركت‌هاي مردمي در انتخابات مجلس در دنيا مي‌باشد؛ البته در اين حضور فعال مديران و كارگزاران نقش بسيار مهمي داشتند و بي‌انصافي است كه به اين قشر توجهي نشود.

رييس سازمان بازرسي كل كشور تاكيد كرد: بدون ترديد اصلي‌ترين موضوع سازمان موساد اسرائيل عمليات در جمهوري اسلامي ايران و برخورد امنيتي با ما است و قطعا بر روي ميز اطلاعاتي CIA آمريكا و MI6 انگليس همين موضوع در حال بررسي است. اصلي‌ترين هدف آن‌ها ايجاد ناامني و بحران در ايران اسلامي است و با ‌پشت‌كار، صبر و هوشمندي مردم ايران توفيق اين كار را پيدا نخواهد كرد.

وي با بيان اين‌كه تنها بلندگويي كه صداي حق‌طلبي و خداخواهي از آن بر مي‌خيزد جمهوري اسلامي ايران است، ادامه داد: هر صداي حق‌طلبي و خداخواهي ديگر در پناه جمهوري اسلامي است. به اتكاي ايران است كه از اطراف و كنار نغمه و صداهايي بلند مي‌شود. در واقع ايران كانون و ام‌القراء حق‌طلبي و خداجويي است و اميدوارم شما مديران استان جزو پيشتازان عبور از اين پيچ تاريخي بسيار مهم باشيد و ملت خود و ديگر سرزمين‌ها را هدايت و به جايي امن برسانيم.

پورمحمدي يكي از مشكلات بازرسي كشور را بي‌ثباتي مديريتي و ثبات مديريت‌ها را بسيار مهم و پربركت عنوان كرد و افزود: به عنوان مثال در همين خوزستان كه آقاي حجازي نزديك به 5 سال سمت استانداري را برعهده دارد، موجب شده كه با شناخت كافي و جامع از اوضاع در يك دوره زماني قابل قبول كارها را به پيش ببرد. مطمئنا اگر ثبات مديريت وجود نداشت اين آمار و ارقام‌ها هم وجود نداشت.

رييس سازمان بازرسي كل كشور گفت: در خوزستان كار زيادي انجام شده ولي من فكر مي‌كنم آنچنان كه بايد براي اين استان كار نكرديم. اگر اين استان اولين استان كشور شود همه ملت ايران خوشحال مي‌شوند ولي بايد قبول كرد كه خوزستان هنوز با مشكل مواجه است. همه ملت ايران انتظار و توقع دارند كه اين استان به استاني نمونه تبديل شود زيرا ظرفيت و موقعيت آن را دارد.

وي بيان كرد:‌ معتقدم در خوزستان هر چقدر پول هزينه شود، شايسته است؛ البته بايد توجه كرد كه اين سرمايه‌گذاري‌ها بايد با يك تفكر برنامه‌ريزي شده و يك نگاه اولويتي و همچنين يك سيستم داراي بهره‌وري كامل صورت بگيرد. با توجه به منابعي كه در اين استان وجود دارد، اين سوال مطرح است كه آيا درصد رشد، نرخ بيكاري، ايجاد اشتغال و سطح رفاه آن قابل قبول بوده و يا نمي‌باشد؟ اين‌ها سوالاتي است كه شما مسئولين استان‌ بايد از يكديگر بپرسيد تا اين استان آباد شود.

پورمحمدي عنوان كرد: با توجه به طرح، پروژه‌ها و منابع زيادي كه در استان وجود دارد بايد توجه كرد كه سرمايه‌گذاري‌ها و تلاش‌هاي انجام شده در اين استان با دستاوردي كه رقم مي‌زنند برابري داشته باشد. هر چند كه اين تنها مشكل خوزستان نبوده و مشكلي ملي است و ما مديران بايد اين موضوع را برطرف كنيم. بايد دقت داشت كه راندمان كاري ما مطلوب و متناسب با حجم دوندگي خودمان باشد.

رييس سازمان بازرسي كل كشور خاطرنشان كرد:‌ با توجه به نام‌گذاري مقام معظم رهبري به نام سال "توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني" امسال بايد همه حرف‌ها، تفكرات، طراحي‌ها و برون‌دادهاي ما گرايش به توليد داشته باشد تا ببينيم مشكل توليد كشور كجاست. باتوجه به هزينه‌ها و زيرساخت‌هاي بسياري كه انجام داديم، طوري نشود كه توليد موجود خود استان و يا استان‌هاي ديگر آسيب ببيند و دغدغه اصلي مديران بايد حفظ توليد موجود باشد.

وي اصلي‌ترين نقطه آسيب‌رساني توسط دشمنان را اقتصاد كشور و اقتصاد را مهم‌ترين موضوع بحث توليد عنوان و تاكيد كرد: علت اين‌ است كه تمام موضوعات اقتصادي روي محوريت توليد مي‌چرخد. رهبر معظم انقلاب اسلامي امسال را با اين نام آغاز كردند. ما نيز اگر بخواهيم مشكل توليد را حل كنيم بايد مشكل سرمايه‌گذاري، گردش مالي، ‌قواعد و قوانين زايد، نظام بهره‌وري، ‌نظام واردات و صادرات و ميزان مواد و انرژي به‌كار رفته در هر واحد توليدي را حل كنيم. پس توليد يك كانون است و توليد خوب موجب پايين‌آمدن تورم و بالا رفتن اشتغال، رفاه و توليد ناخالص داخلي مي‌شود.

پورمحمدي بيان كرد: من اگر جاي رييس جمهور بودم از اول سال به هيچ جا و استاني سفر نمي‌رفتم و فقط موضوع توليد آن استان را بررسي مي‌كردم. معتقدم در امسال بايد ملاقات، ديدوبازديد، سفر و پروژه‌هاي كوچك حرف دوم را بزند. با توجه به اينكه همگي ما به عنوان يك كارگزار در خدمت دولت هستيم اين حرف من تنها از بابت كمك به دولت است. ما بايد روزانه بنشينيم و براي توليد كشور، استان، شهر و هر واحد تفكر كنيم زيرا با اين كار مي‌توانيم دشمن را ناكام كنيم.

رييس سازمان بازرسي كل كشور افزود: اگر بخواهيم خواسته و منويات رهبر را كه همان خواسته‌هاي ملت است، عملي كنيم بايد مرحله توليد به خوبي پشت سر بگذاريم؛ به عنوان مثال سازمان بازرسي اگر قصد بازرسي پرونده‌اي را كه منجر به كاهش توليد شود، داشته باشد كسي حق انجام بازرسي آن را ندارد، حتي اگر بازرسي آن ضروري باشد؛ وقتي رهبري مي‌گويد توليد مهم است نبايد براي يك پروژه كوچك كه منجر به كاهش توليد مي‌شود، پول تخصيص داده شود و در صورت انجام اين كار استاندار بايد مانع از اجراي آن شود.

وي با اشاره به اين‌كه امسال براي حفظ توليد و اقتصاد ملي، كار و سرمايه ايراني بايد منابع‌ خود را در جهت توليد ملي به‌كار بگيريم، گفت: ما بدون برنامه‌ريزي به هدفمان نخواهيم رسيد و در واقع كار بدون برنامه‌ريزي هر چند كه خوب باشد، عقيم است. كارهاي مديريتي ديگر در اتاق‌هاي بسته شكل نمي‌گيرد، بلكه بايد روابط جديد را در نظام برنامه‌ريزي، سيستمي و فعاليت‌هاي شفاف‌ از جمله استفاده از نرم‌افزارها و متدها داشته‌ باشيم تا بهره‌وري ما بالاتر برود.

پورمحمدي با بيان اين‌كه يكي از اتفاقات دستگاه قضايي استان رسيدگي جامع و خوب به پرونده فساد بزرگ 3000 ميليارد توماني بود كه در همان لحظات اول، عملكرد بسيار درخشاني از خود نشان داد، اظهار كرد: مديران بايد براي موفقيت در مديريت به دنبال تقويت روش‌هاي نوين نظارتي، شفاف‌سازي و ايجاد بانك‌هاي جامعه اطلاعاتي باشند و آن را در دستور كار خود قرار دهند تا جريان فساد بزرگ 3000 ميليارد توماني اتفاق نيفتد.

وي هدف سازمان بازرسي را تقويت سيستم نظارت دروني عنوان و خاطرنشان كرد: من بارها گفته‌ام كه سازمان بزرگ و پرحجم نمي‌خواهيم، زيرا آن‌طور كه بايد كار از آن برنمي‌آيد. در يك سازمان مهم آن است كه چقدر كار اساسي توليد و به چه ميزان هدف‌ها دنبال مي‌شود. كشور بايد روي يك مبنا بچرخد كه مورد قبول همگي باشد و آن رابطه و قاعده، قانون است. مبناي همكاري همه ما قانون بوده و بايد از آن اطاعت كنيم، ملاك حرف ما قانون است و بايد به آن احترام بگذاريم. هيچ چيز مجوز نقض قانون نيست و هيچ توجيهي براي عبور نمي‌باشد. اگر دقت داشته باشيم رهبر انقلاب پيوسته بر روي اجرا و دقت در قانون تاكيد مي‌كند و وقتي اختلاف بين دستگاه پيش مي‌آيد ايشان آن‌ها را به مراجعه به قانون دعوت مي‌كنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار