اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
در راستای حفظ و تکثیر ماهیان بومی در رودخانه دز، ۱۵ هزار قطعه بچه ماهی روز چهارشنبه از سوی شهرداری دزفول در این رودخانه رهاسازی شد.
به گزارش مهر، در این اقدام که پیش از ظهر امروز چهارشنبه با هدف کمک به حفظ و تکثیر ماهیان بومی رودخانه دز با حضور شهرداری، اداره محیط زیست و علاقه مندان صورت گرفت، تعداد ۱۰ هزار قطعه بچه ماهی از نوع شیربت و پنج هزار قطعه از نوع کپورماهی در رودخانه دز رها سازی شد.

شهرداری دزفول با رهاسازی این تعداد بچه ماهی در پایین دست سد تنظیمی علی کله، حفاظت از گونه های بومی آبزی در این رودخانه را با جدیت مورد توجه قرار داده است.

انواع آبزیان رودخانه و پستانداران آبی رودخانه در اکوسیستم شیرین رودخانه دز زیست می کنند که شامل انواع ماهیان رودخانه از جمله ماهی شیربت،برزم و کپور ماهی و انواع دیگر موجودات ریز آبی و کف آبزی است .

علاوه براین آبزیان ،گونه هایی از پستانداران آبی دیگر نظیر ریزآبزی و کف آبزی از جمله شنگ (از جمله پستانداران آبی)،خزندگان آبزی نظیر لاک پشت خزری و گونه مهم و در خطر انقراض لاک پشت فراتی نیز در رودخانه دز زندگی می کنند.

رودخانه دز از زردکوه بختیاری سرچشمه می‌گیرد. این رود پس از گذشتن از شمال استان خوزستان و شهر دزفول در منطقه‌ای به نام گرگر در شرق شوشتر به رود کارون می‌پیوندد.

شهرت خاص این رودخانه به آب زلال و تمیز آن است که در گرمای سوزان دزفول جاذبه‌ای منحصر به فرد برای گردشگری ایرانیان است. همین امر موجب شده است تا شنا در این رودخانه به یکی از خطرناکترین سرگرمی‌های اهالی این شهر تبدیل شود. نام این رودخانه در فهرستی به عنوان زلال‌ترین رود جهان آمده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار