اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان : رکورد مصرف برق در استان شکسته شد / سرعت پاسخگویی در کشور در مقایسه با انتظارات جامعه کمتر است / انتقاد از روند کند اجرای احداث نیروگاه های برق در استان
خوزستان نخستین استان در نصب نیروگاه، خط انتقال 132 کیلوولت، پست جی.آی. اس و گروه های خط گرم بوده است ولی کم کم به دلیل شکاف توسعه تحلیل رفته و جایگاه اش را از دست داد.
شوشان: مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان در جلسه شورای اداری استان که در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، با بیان این که عصر امروز 28 تیرماه رکورد مصرف برق در استان شکسته شد، اظهار کرد: برای چهارمین بار در تیرماه امسال رکورد مصرف برق در استان جابجا شد و به 8 هزار و 220 مگابایت در عصر امروز رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال 9 و نیم درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در سال گذشته 29 بار از پیک مصرف مشابه سال قبل عبور کردیم و امسال هم تاکنون 10 بار از پیک مصرف نسبت به سال گذشته عبور کرده ایم به طوری که متوسط پیک های ما 5 و 1 دهم درصد رشد داشته اند که اوج آن درماه های گرم است.

مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان به توسعه در استان و ارتباطش با نظریه شکاف اشاره کرد و گفت: موضوع پاسخگویی یکی از موضوعات مدیریت در کشور است که اگر اتفاق بیفتد، رضایت مندی، اعتماد، مشارکت عمومی و مدیریت مشارکت جویانه در کشور رقم می خورد.

وی ادامه داد: سرعت پاسخگویی در کشور در مقایسه با انتظارات جامعه کمتر است و به همین دلیل شکاف ایجاد می شود. پس از انقلاب اسلامی علی رغم همه تلاش ها شاهد شکاف توسعه در صنعت برق استان هستیم و با سندروم توسعه در صنعت برق استان و دیوار بلند عدم تخصیص منابع مواجه ایم که سد راه توسعه و پیشرفت استان است.

دشت بزرگ اظهار امیدواری کرد تا با تمهیدات ویژه راه برای پیشرفت استان در صنعت برق هموار شود و اذعان داشت: امیدواریم با طراحی مدلی ویژه و با همکاری وزارت نیرو و استانداری بتوانیم شکاف توسعه را در صنعت برق خوزستان برداشته و جهشی به سمت کاهش این عقب ماندگی داشته باشیم.

وی با اشاره به برخی شاخص های برق استان و پیش رو بودن خوزستان در این صنعت یادآور شد: استان خوزستان همواره در کشور نخستین بود. استان خوزستان  نخستین استان در نصب نیروگاه، خط انتقال 132 کیلو ولت، پست جی.آی. اس و گروه های خط گرم بوده است ولی کم کم به دلیل شکاف توسعه تحلیل رفته و جایگاه اش را از دست داد.

مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان با بیان این که دو استان تحت پوشش برق منطقه ای خوزستان هستند، گفت: استان های خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد دو استانی هستند که تحت پوشش برق منطقه ای خوزستان هستند که نزدیک 80 هزار مترمربع را مدیریت می کند. در حال حاضر برق منطقه ای خوزستان 9 شبکه بهره برداری را در استان مدیریت می کند که 13 هزار مگابایت ذخیره منصوبه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش جمعیت مستقر در شرکت برق منطقه ای در رتبه ششم هستیم؛ از نظر رتبه مصرف پس از استان تهران در رتبه دوم قرار داریم و در مصرف انرژی هم 15 درصد کشور به استان خوزستان تعلق دارد. همچنین از نظر ظرفیت پست ها رتبه دوم را پس از تهران داریم و از نظر طول خطوط در رتبه ششم هستیم.

دشت بزرگ با اشاره به صادرات برق از خوزستان به کشورهای دیگر گفت: با چهار برق منطقه ای از طریق 25 خط تبادلی با کشورهای دیگر ارتباط داریم که از جمله آن ها صادرات برق به عراق از طریق دو خط ارتباطی است.

وی درخصوص مشترکان برق منطقه ای خوزستان بیان کرد: یک میلیون و 800 هزار مشترک خانگی و 25 مشترک بزرگ صنعتی در مجموعه صنعت برق خوزستان داریم که حدود یک هزار و353 مگابایت باند مصرفی آن هاست.

مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان با انتقاد از رشد مصرف برق در استان خوزستان یادآور شد: در ابتدای انقلاب کل ظرفیت منصوبه برق کشور 7 هزار و 500 مگاوات بوده که امروز تنها در خوزستان این رقم به 8 هزار و 220 مگاوات رسیده است. برق منطقه ای خوزستان مرحله بحرانی مصرف برق امسال را تا 8486 پیش بینی کرده ولی امیدواریم میزان مصرف به 8383 برسد و به مرحله بحرانی نرسد.

وی با بیان این که بین رشد حرارت و رشد بار ارتباط وجود دارد، گفت: برای دماهای بالای 48 درجه سانتی گراد به ازای هر درجه افزایش دما 112 مگاوات به بار مصرفی شبکه افزوده می شود که ما را به حالت اشباع شبکه می رساند. 

دشت بزرگ با اعلام دو برابر شدن آمار روزهای با دمای 49 درجه خاطرنشان کرد: تا 26 تیرماه امسال 43 بار دمای بالای 49 درجه داشتیم که به معنای افزایش دو برابری آن است. در این مدت 2 هزار و 454 مگاوات میزان برق مصرفی شهر اهواز بوده است.

وی با اشاره افزایش بالای مصرف برق در خوزستان گفت: تعداد روزهای عبور از پیک مصرف برق در سال گذشته 8 مورد و امسال 10 مورد بوده است که 12 درصد رشد داشته است. مصرف برق در شهر اهواز به تنهایی از 9 برق منطقه ای دیگر بالاتر است که در مقایسه با سرانه مصرف استان در کل کشور بیش ترین میزان مصرف برق را داریم.

مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان ادامه داد: مشترکان اهوازی ۳۰ درصد و مشترکان صنعتی ۱۶ درصد مصرف برق استان را دارند و در مقایسه بین مصرف خانگی در کشور و استان، می بینیم که متوسط سهم تعرفه های مشترکان خانگی و صنعتی نسبت به کل کشور بالاترو نرخ فروش پایین تر است که باعث کاهش درآمد صنعت برق استان می شود.

وی با قدردانی از همراهی ستاد بحران استانداری در بحث کمک به کنترل عدم فشار به تجهیزات برق استان، عنوان کرد: در تفاهم‌نامه ای با استانداری مقرر شد در دمای بالای ۴۹ درجه برای مدیریت مصرف و کنترل عدم فشار به تجهیزات برق استان، ادارات استان در ساعت ۱۳ تعطیل شوند که اجرایی شده است.

دشت بزرگ با انتقاد از روند کند اجرای احداث نیروگاه های برق در استان گفت: بالغ بر 10 هزار نیروگاه دارای مصوبه با موافقتنامه اصولی داریم و باید 16 نیروگاه در استان احداث شود که روند اجرای آن کند است و تاکنون موافقت نامه 5 نیروگاه به دلیل کندی اجرای آن ها، باطل شده است.
وی خاطرنشان کرد: 42 پروژه فاینانس  داریم که مهم ترین پروژه‌های برق استان هستند و سرمایه گذاری قابل توجهی در زیرساخت‌های برق به خود اختصاص دادند و نیازمند تسهیلات 180 میلیون یورویی از بانک اسلامی هستیم که مستلزم پرداخت بدهی به بانک تجارت است و امیدواریم راه را برای دریافت آن میسر شود.

مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان درخصوص مقره های برق در استان خوزستان یادآور شد: 95 هزار زنجیره مقره سرامیکی داریم که با توجه به نیاز استان برنامه ریزی هایی برای تغییر و تعویض آن ها داریم.





















































نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار