اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۱
گزارش شوشان از نشست شورای اداری خوزستان / استاندار: مصرف برق به مرز هشدار رسیده است / دولت برای حل مشکل استان اراده جدی دارد / شاید نیاز باشد 20 روز تا یک ماه از سال را در فصل گرما تعطیل یا نیمه‌تعطیل کنیم / استان ظرف سه تا چهار سال آینده از نظر زیرساخت های آب و برق به شرایط استاندارد می رسد
برای مهار کانون های ریزگردی رئیس جمهور اراده جدی بر حل مشکلات استانی دارد و فرمایشات مقام معظم رهبری در زمان بحران خوزستان مد نظر ما است تا کارها سریع تر پیش برود.
 

شوشان: استاندار خوزستان در نشست شورای اداری خوزستان گفت: مصرف برق به مرز هشدار رسیده است و 8222 مگاوات مصرف شده است، اگر 150 مگاواتی که صنایع فولاد کسری می دهد را با 200 مگاواتی که بابت کاهش ساعت اداری صرفه جویی می شود اضافه کنیم به 8570 مگاوات می رسد که نگران کننده است.

شریعتی ادامه داد: همه باید در مصرف برق دقت کنند و بر این امر تاکید داشته باشند. در ادارات و سازمان ها دقت شود که بعد از تعطیلی وسیله برقی روشن نباشد و مردم نیز در مصرف بهینه و صرفه جویی دقت لازم را داشته باشند تا این تابستان را که بیشترین کاهش نزولات جوی در سال 96-95 را تجربه کرده و در حال حاضر نیز دمای آن بالا است را بتواینم بدون مشکل مدیریت کنیم، البته در این راه آمادگی داریم تا در صورت نیاز تمهیدات لازم را به کار ببندیم.

استاندار خوزستان بحث تغییر اقلیم را لازم به بررسی دانست و افزود: در برخی از کشورهای اروپایی که دمای هوا بالا می رود به مدت 20 روز به حالت تعطیل و نیمه تعطیل در می آید تا هم سلامت شهروندان تضمین شود و هم در مصرف برق صرفه جویی شود، این چنین تجربه ها یک پیشنهاد است که می توان اجرای آن زا در خوزستان بررسی کرد.

شریعتی ادامه داد: مصرف آب هم به همین منوال است، لازم است که بیش از بیش مصوبه 23 هزار میلیاردی دولت را دنبال کنیم، البته این تخصیص برای 5 مشکل اساسی استان است و حدود 10 هزار میلیارد آن برای آب شرب و فاضلاب استان است که دولت سهمیه امسالش را ابلاغ کرده است. طرح غدیر به سرعت در حال پیش روی است و در این 45 روز کارهای خوبی صورت گرفته است و سازمان آب و برق از این وضعیت اعلام رضایت کرده است. سریعتر باید مناقصه سایر کارها و فاضلاب انجام شود تا استان به یک گارگاه عمرانی بزرگ تبدیل شود تا هم اشتغال ایجاد شود و هم شرایط آب شرب و فاضلاب استان طبق آن شرایط پیش بینی شده پیش برود و ظرف3 تا 4 سال بتوانیم یه یک استانداردی برسیم و امید به زندگی و سطح رفاه استان را بالا ببریم.

استاندار خوزستان در خصوص بحث ریزگردها افزود: بحث ریزگردها به طور جدی در حال انجام است و کانال حفر شده برای آبیاری کردن زمین های نهال کاری شده با همکاری دانشگاه در حال انجام است و امیدوارم سریع تر راه حلی برای مشکل پیش آمده پیدا شود. از مهر ماه هم امکانات لازم و بودجه لازم آماده شده تا نهال کاری و کارهای مختلف ادامه پیدا کند. دولت مصوب کرده که امسال 42 هکتار نهال کاری شود، با بررسی های انجام شده مشخص شد که باید یک کانون مهم ریزگرد که آن هم 20 هزار هکتار است پوشش داده شود. بنابرین امسال در مجموع 62 هزار هکتار زیر کشت می رود تا بارقه ی امیدی برای استان باشد، هر چند که کار بسیار سخت و سنگینی است ولی شخص رئیس جمهور اراده جدی بر حل مشکلات استانی دارد و فرمایشات مقام معظم رهبری در زمان بحران خوزستان مد نظر ما است تا کار سریع تر به پیش برود.

شریعتی در مورد طرح 550 هکتاری گفت: مشکلاتی با وزارت نیرو وجود دارد که امیدورام هر چه سریعتر انجام شود تا بتوانیم آن را هم به اجرا برسانیم. مساله آخر بحث برق است که 1500 میلیارد تومان بنا بوده برای تثبیت خطوط توزیع و انتقال برق استان هزینه شود که آن هم جلسه ای با معاونت مربوطه در سازمان برنامه و بودجه داشتم و هفته آینده این مذاکرات به اتمام می رسد تا جلسه ای با وزارت نیرو و برق منطقه ای برای برنامه ریزی های لازم تشکیل شود. برق منطقه ای و توزیع برق استان تمام مسائلی را که برای تثبیت برق استان و سرمایه گذاری هایی که لازم است را، هر چه سریع تر آماده کند تا برای جلسه مذکور آمادگی لازم وجود داشته باشد و مشکلی پیش نیاید.

استاندار خوزستان بیان کرد: همه مدیران و مردم را به مراسم تشییع و تدفین 13 شهید گمنام و 4 شهید بانام در 8 شهرستان استان دعوت می کنم، در اهواز فردا ساعت 8 صبح در حسینیه ثارالله و کوی ملت انجام می شود تا یاد و خاطره آن بزرگ مردان زنده نگه داشته شود.

شریعتی در پایان در خصوص شعر طنز قرائت شده مجری برنامه با موضوع واردات و تولید داخلی، گفت: این شعر مصداق قبلا است، چرا که سال 95 اولین سالی بوده است که صادرات غیر نفتی کشور در تاریخ ایران بعد از ظهور نفت بر واردات کشور فزونی پیدا کرد و این توجه به تولید داخل، بحث اقتصاد مقاومتی و توجه به جوان ایرانی را می رساند که وظیفه ما است در این مسیر گام برداریم تا کشورمان بازاری برای اجناس کشورهای خارجی نشود و به اقتصاد ملی ضربه ای وارد نشود، اگر هم لازم است وارداتی صورت بگیرد کالاهای سرمایه ای باشد تا باعث رشد و تولید بیشتر بشود.



















































نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار