اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۸۸۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷
سید مهدی نیر 

اظهار نظر های خواننده ای که همچنان از گرفتن مجوز برای پخش موزیک هایش ناکام مانده بحث روز گردیده است.  امیر تتلو خواننده ای زیر زمینی است که صحبت هایش بیش از هر خواننده مجازی سر و صدا بپا می کند و کاربران فضای مجازی را به عکس عمل وا می دارد. 

اما چگونه است که یک خواننده ی زیر زمینی که ناکام از اجرای زنده در ایران است و هیچ تریبون رسمی به ترویج صحبت های او نمی پردازد این چنین حاشیه سازی می کند. موضوع را باید در فضای مجازی و خصوصا شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام بررسی نمود. شبکه اجتماعی عکس محوری که سبب شکل گیری سلبریتی های فراوانی در کشور های جهان سوم و در حال توسعه ای همچون ایران شده است. 

البته موضوع اظهار نظر در موضوعات مختلف را نباید به پای این شبکه اجتماعی " اینستاگرام" نوشت چرا که قبل از آن نیز شاهد چنین مواردی بودیم. در جام جهانی قبلی و بعد از اظهارات ایرانی های فعال فضای مجازی در صفحات منتسب به لیونل مسی در فیس بوک بود که پیشکسوت سینمای ایران خود را موظف به عذر خواهی رسمی بخاطر اظهارنظرهای غیر رسمی کاربران دانست. 

قبل از آن هم فراوان بوده اظهارنظر "معروف هایی" که در موضوعی سنخیت نداشته و فقط بدنبال حاشیه سازی و بروز آوری چهره خود بودند . 

بهاره رهنما ، بهنوش بختیاری ، باران کوثری و ... از جمله کسانی هستند که همچون تتلو با اظهارات و بعضا با پوشش خود سعی در خط شکنی های اجتماعی و سیاسی در فضای مجازی داشته و کاربران را به عکس العمل وادار می نمایند.

اما آنچه سبب گردیده که سلبریتی ها این چنین در موضوعات مختلف اظهار نظر نمایند را باید در مقتضیات شغلی آنان و علاقه آنان به دیده شدن دانست . چرا که راه بقای سلبریتی ها آن است که باید همیشه جلوی چشم باشند. 

این خصوصیت سلبریتی ها مخصوص ایرانی ها نیست و در کشورهای توسعه یافته نیز چنین حرکت هایی دیده می شود و نمونه های ایرانی بعضا فقط مقلد الگوهای غربی خود می باشند. 

اظهار نظر های این افراد معمولا براساس سلیقه شخصی و اوضاع روانی موجودشان است که بیان می گردد نه از روی تعقل و احساس وظیفه نسبت به جامعه شان ، که معمولا در صورت ایجاد موج خبری در جامعه سعی بر موج سواری داشته تا خودنمایی بیش از بیش داشته باشند و در احساسات مردم سهمی برای خود بیابند. 

البته چنین اظهاراتی همچون سکه دو رو دارد و ممکن است بقای اجتماعی سلبریتی ها را نیز به خطر اندازد . اظهارنظر های سیاسی و اجتماعی آنان چنانچه به مزاج رقیبان خوش نیاید سعی بر تخریف گذاشته و با مرور زندگی شخص معروف یادآور نقاط سیاه زندگی وی می شوند.

حال وظیفه ما این است که بر این اظهارات تعقل نموده و هرگفته ی به ظاهر زیبایی را نپذیریم.

برچسب ها: سید مهدی نیر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار