اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
دبیر نظام صنفی کشاورزی آبادان گفت: اگر مسؤولان به فکر ماندن کشاورزان در روستا هستند، باید یک راه حل اصولی برای بهبود وضعیت کشاورزان و حمایت از آنها ارائه دهند در غیر این صورت باید شاهد مهاجرت کشاورزان و روستائیان به شهر و حاشیه نشینی آنها باشیم.
شاکر هندالی با تاکید بر لزوم حمایت دولت از بخش کشاورزی اظهار کرد: افزایش هزینه‌های تولید و از سویی عدم حمایت دولت بویژه صندوق بیمه محصولات کشاورزی باعث بی‌انگیزگی کشاورزان برای کشت و کار و تولید شده است.

وی با بیان اینکه کشاورزی در آبادان در سال‌های اخیر دارای سود اقتصادی زیادی نیست و کشاورزان از روی ناچاری کشاورزی می‌کنند، تصریح کرد: همین موضوع سبب شده تا کشاورزان در تدارک مهاجرت به شهر و حاشیه شهر‌ها شوند، که به طور حتم این موضوع در بلند مدت تبعات خوبی نخواهد داشت، و سبب خالی شدن روستا‌ها می‌شود، که این وضعیت ضربه به تولید و امنیت غذایی است.

دبیر نظام صنفی کشاورزی آبادان با اشاره به نقش مهم صندوق بیمه محصولات کشاورزی در حمایت از کشاورزان عنوان کرد: متاسفانه این صندوق عملکرد قابل قبولی ندارد، این در حالی است انتظار می‌رفت به عنوان چتر حمایتی از کشاورزان حمایت‌های لازم را داشته باشد.

هندالی تاکید کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای کشاورزان به گونه‌ای مشکل ایجاد کرده که کشاورزان هیچ گونه رغبتی برای بیمه کردن اراضی کشاورزی ندارند.

وی با انتقاد از بی‌تدبیری صندوق بیمه محصولات کشاورزی متذکر شد: عملکرد این صندوق و نحوه برخورد آن با کشاورزان به خروج کشاورزان از این صندوق و ایجاد بی‌اعتمادی کشاورز به آن شده است.

هندالی افزود: تدوین شرایط سخت صندوق بیمه محصولات کشاورزی خوزستان در سال زراعی 96-95 بی‌انگیزگی کشاورزان آبادان و اعتراض آن‌ها را در پی داشته است.

 وی از جمله این شرایط را افزایش دو برابری سهم باغدار در سالجاری نسبت به سال گذشته، عدم پوشش خسارت محصول زیر 30 درصد، پایین بودن تعرفه بیمه و عدم پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان خسارت دیده برشمرد و یاد آور شد: کشاورزان چشم انتظار حمایت صندوق بیمه محصولات کشاورزی هستند و امیدوارند صندوق بیمه محصولات کشاورزی در سیاست‌های خود تجدید نظر کند و از کشاورزان حمایت‌های لازم را انجام دهد.

هندالی عنوان کرد: افزایش روزافزون هزینه‌های تولید سبب شده است، سود زیادی عاید کشاورز و تولیدکننده نشود، انتظار می‌رود، نرخ خرید محصولات کشاورزی متناسب با افزایش هزینه‌های تولید باشد.

وی خطاب به متولیان بخش کشاورزی متذکر شد: اگر به فکر ماندن کشاورزان در روستا هستند، باید یک راه حل اصولی برای بهبود وضعیت کشاورزان و حمایت از آن‌ها ارائه دهند در غیر این صورت باید شاهد مهاجرت کشاورزان و روستائیان به شهر و حاشیه نشینی آن‌ها باشیم که منطقی نیست و تبعات خوبی ندارد.

دبیر نظام صنفی کشاورزی آبادان در پایان با بیان اینکه محرومیت در روستا‌ها سبب کاهش انگیزه کشاورزان شده است، انتظار می‌رود مسؤولان مربوطه و نمایندگان از نزدیک مشکلات موجود در بخش کشاورزی را ببینند و ضمن حضور در مزارع کشاورزی به وضع کشاورزان و روستاییان رسیدگی کنند چرا که بی‌توجهی به روستا به طور حتم مهاجرت کشاورزان به شهر را به دنبال دارد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار