شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۲

از آن ‌جا كه اعلام نشد از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان دعوت شده یعنی هنوز صنعت‌گران دیگری وجود دارند. پس با این فرض می‌بایست تعداد صنعت‌گران استان 700 یا 800 نفر باشند در حالی كه اصلا این تعداد صنعتگر فعال وجود ندارد. طبق آماری كه اعلام می‌شود اگر 400 صنعت‌گر فعال در استان وجود داشته باشد انقلابی در صنایع دستی ایجاد می‌شود

عضو هیات مدیره بازارچه صنایع دستی اهواز گفت: وقتی عنوان می‌شود كه 40 نمایشگاه صنایع دستی در استان برگزار شده اگر فرض كنیم كه در هر كدام از این نمایشگاه‌ها 10 غرفه وجود دارد یعنی از چهارصد صنعتگر در خوزستان دعوت شده است.

مهدی امیرپرست در گفت‌وگو با ایسنا بیان كرد: از آن ‌جا كه اعلام نشد از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان دعوت شده یعنی هنوز صنعت‌گران دیگری وجود دارند. پس با این فرض می‌بایست تعداد صنعت‌گران استان 700 یا 800 نفر باشند در حالی كه اصلا این تعداد صنعتگر فعال وجود ندارد. طبق آماری كه اعلام می‌شود اگر 400 صنعت‌گر فعال در استان وجود داشته باشد انقلابی در صنایع دستی ایجاد می‌شود.

این صنعت‌گر صنايع دستی گفت: در صورت وجود این تعداد صنعتگر فعال در صنایع دستی نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های صنایع دستی تعطیل نمی‌شد و تعداد كارگاه‌ها این قدر كاهش نمی‌یافت. عملكرد اداره میراث فرهنگی به شكلی بوده كه صنعت‌گران به سمت آموزش روی آوردند و تولید در این حوزه به شدت كاهش یافته است. این در حالی است كه بسیاری از این مربی‌ها باید از سازمان فنی و حرفه‌ای مجوز داشته باشند كه ندارند و فقط با پروانه كسب اداره میراث فرهنگی آموزش می‌دهند.

امیرپرست تصریح كرد: من در اهواز و در ایام نوروز نمایشگاه صنایع دستی ندیدم یا اگر هم وجود داشت اطلاع‌رسانی درستی انجام نشد تا از محل این نمایشگاه اطلاع پیدا كنیم. در شهرهای دیگر استان خوزستان هم مثل ایذه كه نمایشگاهی در "كول فرح" آن برگزار شد. فقط تعدادی از كارهای مركز آموزش برای نمایش و نه برای فروش ارایه شد.

وی یادآور شد: در رامهرمز نیز چهار غرفه برپا شد كه یكی از آن‌ها چاپ روی لیوان بود و یكی به پوسترهای گردشگری مربوط می‌شد. غرفه‌های دیگر آن نیز كارهای ارایه شده از مركز آموزش و كار سفالگری بود. فروش پوستر یا چاپ عكس روی لیوان را می‌توان جزو آثار صنایع دستی به حساب آورد؟


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار