اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
 فرماندار هندیجان با اشاره به حجم بالای مشکلات زیرساخت شهری و عمرانی این شهرستان گفت: علیرغم رشد 21 درصدی، اعتبارات در نظر گرفته شده برای سال 96 پاسخگوی مشکلات موجود این شهرستان نیست.

کورش مودت سه شنبه در نشست شورای اداری هندیجان اظهار کرد: از استاندار خوزستان و نماینده مردم این شهرستان در مجلس در خواست داریم که از محل اعتبارات توزیع نشده استانی، بخشی را برای رفع مشکلات این زیرساختی و اساسی هندیجان در نظر گیرند.

وی ادامه داد: بندر بحرکان یکی از مناطق مستعد گردشگری است که ظرفیت بسیاری بالایی برای ایجاد یک منطقه نمونه برای جذب گردشگر را دارد و هر چه سریعتر از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مطالعات اجرایی آن باید آغاز شود.

مودت ادامه داد: برای شروع کار در سایت بحرکان هم از محل ماده 180 و تملک دارایی سرمایه ای 12 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

 بندر بحرکان یکی از مناطق شاخص گردشگری اقتصاد مقاومتی

مسئول برنامه ریزی و بودجه اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری خوزستان نیز در این جلسه اظهار کرد: بندر بحرکان یکی از 4 منطقه مصوب شده شاخص گردشگری اقتصاد مقاومتی استان است که این منطقه دارای قابلیت های ویژه برای گردشگری و دارای فضایی مناسب است.

زارع اصل ادامه داد: سال گذشته تلاش زیادی برای قرار گیری این منطقه در اعتبارات شد ولی تنها موفق به ثبت آن برای اعتبارات ماده 180 شدیم ولی تخصیص صورت نگرفت و کاری در بحرکان انجام نشد.

وی افزود: در سال 92 مطالعاتی در این منطقه صورت گرفت ولی باید به صورت وسیع تر و در بحث اقتصادی مقاومتی افزایش یابد.

این مسئول ادامه داد: آموزش صنایع دستی در هندیجان به صورت آزمایشی شروع می شود و از فرماندار انتظار داریم از محل اعتبارات صنایع دستی، محل اعتباری برای ایجاد یک مرکز آموزش اختصاص یابد.

وی گفت: با توجه به مشخص شدن سرپرست میراث فرهنگی هندیجان، هفته آینده این اداره در شهرستان مستقر خواهد شد.

شهرستان هندیجان با 38 هزار نفر جمعیت در جنوب استان خوزستان قرار گرفته است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار