اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
سرمربی سابق تیم‌ملی جوانان با بیان این‌که فوتبال در حال نابودی است، گفت: آن‌هایی که اجازه ندادند واينک هم اجازه نمی‌دهند که فوتبال سر و سامان پیدا کند و فساد و حواشی کاملا نمایان شده فوتبال را به عمد پنهان و تلاش می‌کنند افراد ضعیف و غیر ورزشی در فضای فوتبال جولان مدیریتی داشته باشند، بزرگترین خیانت را به فوتبال و اهالی آن داشته‌اند و گرفتار نفرین خواهند شد.

رضا پرگر در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت حال حاضر فوتبال خوزستان و کشور، اظهارکرد: فوتبال را با دست خودمان بیمار کردیم و بلد هم نیستیم آن را درمان کنیم و بدتر از آن، اجازه هم نمی دهیم این بیمار را به متخصص نشان دهیم. خیلی مختصر باید بگویم که این فوتبال در حال نابودی است.

فوتبال دارد خفه می‌شود

وی بیان‌کرد: نمی‌دانيم نزد چه کسی یا کدام ارگان و کدام فرد دلسوز فوتبالی باید حرف دل سوخت‌مان را بیان کنیم؟ ایها‌الناس قبول کنید این فوتبال فعلی ما در حال خفه شدن است و باید نجاتش بدهیم.

این مربی خاطرنشان‌کرد: دیگر چه بلایی مانده که بر سر فوتبال نیاورده‌ایم؟ با دست خودمان و به بهانه علمی شدن فوتبال، دو دستی فوتبالِ پرنشاط و تماشاگر پسند را تقدیم کردیم تا شاهد بهتر شدنش باشیم اما بهتر که نشد هیچ، بلکه متاسفانه آن حرمت، عيار و عزتي را هم که داشت، از دست داد.

عمدا خروجی‌های ناب مدیریتی فوتبال را له کردیم

وی گفت: خروجی‌های ناب کسوتی و مدیریتی فوتبال را به عمد له کردیم و آن‌ها را با بدترین شکل بی‌حرمتی از فضای مستطیل سبز فوتبال دور کردیم تا غریبه‌های ناکارآمد ورود کنند و هرچه جلوتر می‌رویم، شاهد هستیم که فوتبال اینک از لحاظ فنی، هدايتي و اخلاق‌مداری عقب مانده است.

پرگر عنوان کرد:‌مربی خارجی آوردیم که سطح فنی و عيار مربیگری فوتبال را ارتقا دهیم اما در هدایت و مديريت مربی خارجی آن‌قدر ضعیف و ناتوان نشان دادیم که اینک جناب سرمربی خارجی هدایت و رهبری فوتبال ما را به‌دست گرفته است و هر روز نیز یکی را حذف می‌کند و همچنان نیز اسبش در مستطیل سبز فوتبال ما مي‌تازد.
بنابراین باید گفت هیچ چیز در این فوتبال سر جایش نیست.

آبدارچی را مدیر می‌کنیم

وی افزود: آبدارچی را می‌آوریم سمت مدیریتی فوتبال را تقدیمش و خودمان پشت پرده، هدایتش می‌کنیم و با این‌کار مدیران لایق فوتبال را قربانی می‌کنیم. به غریبه‌ها بها می‌دهیم تا کسوتداران، زحمت‌کشان و دلسوزان واقعی ورزش و فوتبال را برانيم.

سرمربی سابق تیم‌ملی جوانان بیان کرد: انصافا باید کجا فریاد بزنیم؟ بعضی از این آقایان که هم اکنون خود را سرمربی تیم‌های لیگ برتری و تیم‌های پایه فوتبال ملی کشور می‌دانند و هرگز هم در کار عملی فوتبال موفق نبودن و اکنون فقط فرصت سوزي می‌کنند، در حال بردن فوتبال و تيم‌ها به قهقرا هستند.

کجا باید فریاد بزنیم؟

وی افزود: کجا باید فریاد بزنیم که بر مبنای کدام اصول و برنامه‌ریزی فوتبال ورزشی و مدیریتی یک مربی ناموفق را از تیم‌ملی جوانان که باعث حذف شدن تیم شده، در میان ناباوری ارتقا می دهند و او را سرمربی تیم امید می‌کنند و بعد هم از تیم عمان شکست می‌خورد.

پرگر گفت: چرا باید از داشته‌های تخصصی و کسوتي فوتبال استفاده نکنیم و چرا روابط را حاکم بر ضوابط ارزشی ورزشی کرده‌ایم؟ یعنی در مربیگری فوتبال ملی پایه آن‌قدر قحط‌الرجال فنی و مدیریتی داریم که یک آناليزور، سرمربی تیم‌ملی امید شود؟

چرا نمی‌گذارند فوتبال مشاوران خوب داشته باشد؟

وی عنوان کرد: چرا اجازه نمی‌دهند فوتبال مشاوران خوب داشته باشد و تا چه زمانی غریبه‌ها از مستطیل سبز فوتبال برای خود جایگاه ورزشی و مقامی اجتماعی و سیاسی درست کنند و فوتبال را سکوی پرتاب موفقیت کنند؟ اما اهالی واقعی فوتبال خانه‌نشین و دور از فوتبال خون دل بخورند. چرا اجازه نمی‌دهند فوتبال از طریق فوتبال ورزشی ارزشی متحول شود؟

آن‌هایی که خیانت کردند، دچار نفرین می‌شوند

این مربی خوزستانی اضافه کرد: من شفاف اعلام می‌کنم آن‌هایی که اجازه ندادند و اينک هم اجازه نمی‌دهند که فوتبال سر و سامان پیدا کند و فساد و حواشی کاملا نمایان شده فوتبال را به عمد نیز پنهان و تلاش می‌کنند افراد ضعیف و غیر ورزشی در فضای فوتبال جولان مدیریتی داشته باشند، بزرگترین خیانت را به فوتبال و اهالی آن داشته‌اند و گرفتار نفرین خواهند شد.

نگران آینده فوتبال هستم

وی بیان کرد: من نگران آینده این فوتبال هستم. صدای تحریم، انحلال و نابودی فوتبال به گوش می‌رسد و هر روز نیز این صدا از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا واضح‌تر شنیده می‌شود. من تکرار می‌کنم که اگر همت نداشته باشیم و وضعیت اسف‌بار فعلی فوتبال را تغیير ندهیم، به‌زودی فوتبال ما هم‌طراز تیم مالدیو خواهد شد.

پرگر گفت: باید فوتبال را ورزش دانست و در ورزش تدبیر، هم‌دلی و توانایی فنی موفق است و هرگز با لجبازی و تسویه حساب‌های حزبی و شخصی نمی‌توان فوتبال را موفق نشان داد.

روزهای بسیار سختی را برای سه تیم خوزستانی پیش‌بینی می‌کنم

 سرمربی سابق تیم استقلال اهواز در پایان عنوان کرد: برای سه تیم لیگ برتری فوتبال خوزستان آرزوی موفقیت دارم اما در این فصل لیگ برتر برای فولاد، استقلال‌خوزستان و نفت آبادان روزهای بسیار سختی را پیش‌بینی می‌کنم و دلیل این حرف من نوع عیار نه چندان خوب مدیریتی، سرپرستی و حتی فنی این سه تیم است. امیدوارم مدیران و مربیان این سه تیم بتوانند سرور هواداران فوتبال خوزستان را رقم بزنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار