امروز سخن ها از مردی ست که خدمت به مردم سرلوحه زندگی اش بود...لحظه ای که نه خانواده خود را دید، نه دختر سه ساله اش و نه قلب مادرش را...این بار او نیز همچون آن آتش نشان فداکار ، ایثارگری را سرلوحه خویش قرار داد و برای نجات جان مردم سرزمین اش جان فشانی کرد.

"> ماجرای جان باختن آتش نشان فداکار در شوشتر / مردانی که زندگی خود را در نجات دیگری می بینند
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۱۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲

امروز سخن ها از مردی ست که خدمت به مردم سرلوحه زندگی اش بود...لحظه ای که نه خانواده خود را دید، نه دختر سه ساله اش و نه قلب مادرش را...این بار او نیز همچون آن آتش نشان فداکار ، ایثارگری را سرلوحه خویش قرار داد و برای نجات جان مردم سرزمین اش جان فشانی کرد.

 

شوشان/ فرزانه زیاقمی: هنوز چند صباحی از ایثار آن آتش نشان جان فشان که ماسک خود را به کودکی چند ساله داد و جانش را در این راه فدا کرد نگذشته است. هنوز هستند قلم هایی که برای فداکاریش قلم فرسایی می کنند و هنوز صدای عشق و ایثار انسانیت در خون مردمان ایران زمین برای یکدیگر می خروشد... امروز هم ایثاری دیگر از قشر فداکار آتش نشان می بینیم اما این بار در شوشتر ؛ سرزمین مردان عالم... امروز سخن ها از مردی ست که خدمت به مردم سرلوحه زندگی اش بود...لحظه ای که نه خانواده کوچک خود را دید، نه دختر سه ساله اش و نه قلب مادرش را...این بار او نیز همچون آن آتش نشان فداکار ، ایثارگری را سرلوحه خویش قرار داد و برای نجات جان مردم سرزمین اش جان فشانی کرد.

آن روز شوشتر رنگ دیگری بود؛ ساعت 5:40 دقیقه عصر روز دوشنبه ، در پی تماس اهالی منطقه کوی شهید فهمیده با سازمان آتش نشانی مبنی بر آتش سوزی در یک منزل مسکونی و انفجار یک دستگاه خودرو پراید LPG گروه های آتش نشانی به محل اعزام شدند.

در زمان حادثه و پس از حضور نیروهای آتش نشانی ، اهالی متوجه شدند که یکی از سکنه در خانه حضور دارد اما به دلیل شدت انفجار امکان ورود به داخل ساختمان میسر نبود. نیروهای آتش نشانی برای نجات مردی که در ساختمان حضور داشت تصمیم گرفتند که از راه پشت بام خانه به داخل منزل راه یابند. آتش نشان جوان و 24 ساله پس از تلاش برای ورود به ساختمان متاسفانه به علت اتصالات برق با ساختمان دچار برق گرفتگی شد و جان خود را از دست داد.

رئیس سازمان آتش نشانی شوشتر ضمن تایید این خبر گفت: در جریان حادثه به علت انفجار شدید ساختمان و خودرو تمامی لوله ها و اتصالات آب ، برق وگاز منفجر شده و با توجه به کوچک بودن حیاط منزل مسکونی تمامی راه های ارتباطی برای نجات مردی که در خانه در میان شعله های آتش گیر افتاده، بسته و تنها راه ورود از طریق پشت بام منازل بود.

وی افزود:با حضور  آتشکاران در پشت بام منازل ، یکی از آن ها به نام حسین درویشی فرزند صابر که قصد ورود به محل مورد نظر را داشت متاسفانه بر اثر اتصالات برق دچار برق گرفتگی شد و جان خود را از دست داد.

سید مهدی ایوبی ادامه داد: با تلاش ماموران اتش نشانی بالاخره حادثه دیده از ساختمان خارج و به بیمارستان منتقل و در بخش مراقبت های ویژه بستری شد.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه این انفجار با رعایت تمامی نکات ایمنی انجام شد اما به علت شدت انفجار باعث شد که سازمان آتش نشانی یکی از نیروهای جوان، شجاع و فعال خود را از دست بدهد که این غم سنگینی را بر دل کارکنان سازمان و اهالی شوشتر گذاشت.

جامعه آتش نشانان ایران بار دیگر شاهد حماسه و از خود گذشتگی آتش نشانان متعهد و وظیفه شناسی بود که ایثارگری و گذشت در شاکله خدمت وی قرار داشت.

مراسم تشییع پیکر این آتش نشان فداکار شوشتری روز چهارشنبه 22 خرداد ماه 92 ساعت 5 عصر در مقام صاحب الزمان شوشتر برگزار شد..

 

قصه به پایان رسید، اما گویی همین دیروز بود که به پاس احترام به همکار آتش نشان خود که در شهر دیگری جانفشانی کرد لحظاتی سکوت کرد و برایش آژیر خدمت را سر داد و شاید می دانست که چند صباحی بعد به پاس احترام خویش مردمانش سکوت خواهند کرد.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۵
comment
comment
محمد مومنی
|
-
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
comment
0
0
comment روحش شاد
comment
زهرا
|
-
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
comment
0
0
comment درود بر شیرمردان شوشتر
comment
واحد خبر روناش
|
-
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
comment
0
0
comment سلام
ضمن عرض خسته نباشید و خداقوت به شما همکارن گرامی ؛
در صورت امکان از نتایج افکارسنجی روناش در سطح شهرستان دزفول که لینک آن زیر در ذیل آمده و حاصل تلاش خبرنگاران این رسانه طی یکی دو ماه اخیر می باشد در رسانه محترمتان استفاده نمائید .
با تشکر
واحد خبر روناش


دزفولی ها دوست دارند چه کسی رئیس جمهور شود ؟

http://rounash.com/?p=20670
comment
سحر کاظمی پور
|
-
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
comment
0
0
comment با وجود اینکه ساکن هشتگردم این خبر ناگوار از غیور مرد شهرم تنم را لرزاند روحش شاد .... خیلی غم انگیزه بخصوص برای فرزند ۳ساله ی که خیلی زود طعم تلخ بی پدری رو داره میچشه دردناکه....
comment
واحد خبر روناش
|
-
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
comment
0
0
comment تصاویر / گردهمایی بزرگ هواداران روحانی در دزفول

http://rounash.com/?p=20678
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار