شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۶
آیت الله حسن‌زاده امام جمعه موقت اهواز: کارگران و کارکنان گروه ملی فولاد مشکل دارند و حقوق آن‌ها چندماه به چندماه به تعویق می‌افتد / باید شرایط زندگی این کارگران را درک کرد / وظیفه مسولان است که سریعتر این مشکل را حل کنند
کارگران و کارکنان گروه ملی فولاد مشکل دارند و حقوق آن‌ها چندماه به چندماه به تعویق می‌افتد، مسئولان قضایی در استان...
  

امام جمعه موقت اهواز گفت: بقاع متبرکه در استان خوزستان باید مرکزی برای نشر معارف باشند؛ اینکه مردم بیایند و پولی را در ضریح بیاندازند، نخی ببندند و توسلی پیدا کنند کافی نیست. 

آیت الله حسن‌زاده  در خطبه‌های نماز جمعه امروز، ششم مردادماه، اظهار كرد: مال و دارایی هم می‌تواند برای انسان شر و هم می‌تواند خیر باشد. از جمله گناهانی که از انسان در ارتباط با اموالش سر می‌زند، بغل است. خطر بسیاری در بغل است و با توجه به روایت یکی از گناهان ریشه‌ای است و گناهان دیگر را به دنبال خود دارد.

وی با بیان این‌که تکبر یکی از گناهان ریشه‌ای است و خداوند متکبران را دوست ندارد، افزود: انجام کار خیر و معروف با خوشرویی باعث محبت می‌شود و محبت دیگران را جلب می‌کند.

امام جمعه موقت اهواز  تصریح کرد: کسی که عبوس الوجه و دارای صورت همیشه خشن باشد که دیگران تبسمی در صورت آن شخص نبینند، این عبوس بودن و بداخلاقی شخص را از خدواند دور می‌کند و شخص را به جهنم می‌برد. بداخلاقی باعث می‌شود تا حق مردم به خوبی ادا نشود زیرا حق مردم با خوش اخلاقی ادا می‌شود.

 حسن زاده عنوان کرد: نماز جمعه یک نماز استثنایی عبادی، سیاسی و اجتماعی برای مومنین است. نماز جمعه مایه وحدت و اتحاد میان مومنین است. نماز جمعه برای یاد خداست. نماز جمعه باید دشمن شکن باشد و اکنون یکی از سنگرهای بسیار محکم در برابر شیطان بزرگ و استکبار جهانی نمازهای جمعه هستند.

 وی با اشاره به این‌که امروز ششم مرداد روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است، عنوان کرد: امروزه در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که دیگر نمی‌توان کارها را با یک کارگر ساده انجام داد. صنایعی که امروز در اختیار داریم به کارگر فنی و متخصص نیاز دارند. در بخش کشاورزی، ساختمانی و سایر بخش‌ها صرفا با آموزش‌های سنتی، کارها انجام نمی‌شود. 
 
امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: یکی از اشکالاتی که از اشتغال بومی گرفته می‌شود آن است که می‌گویند ما به کارگر فنی نیازمندیم اما وقتی کارگر فنی در استان نیست مجبور هستیم از جایی دیگر بیاوریم. 
 
حسن زاده گفت: صنایع بسیار عظیم در استان خوزستان در زمینه‌های مختلف پتروشیمی، فولاد و... باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در استان تقویت کنند.

  امام جمعه موقت اهواز با اشاره به گرامیداشت امامزادگان و بقاع متبرکه در روز یکشنبه 8مردادماه، تصریج کرد: بقاع متبرکه در استان خوزستان باید مرکزی برای نشر معارف باشند. اینکه مردم بیایند و پولی را در ضریح بیاندازند، نخی ببندند و توسلی پیدا کنند کافی نیست. کسی که وارد بقاع متبرکه می شود باید به معرفت او اضافه شود.

حسن زاده اظهار کرد: پولی که مردم در امامزاده و بقاع متبرکه می اندازند، باید در همان جا هزینه شود. اینکه پول برداشته شود و در جایی دیگر هزینه شود از نظر شرعی صحیح نیست.

 امام جمعه موقت اهواز خطاب به مسئولان به ویژه مسئولان بخش فرهنگی استان، تصریح کرد:  مقام مادر در جامعه امروز تنزل پیدا کرده است. یعنی مقام مادری در حال تغییر به سمت جایگاهی است که یک مادر در خارج از منزل دارای شغلی شود که فاقد ضرورت باشد. البته نمی‌خواهیم بگوییم اشتغال مادر در خارج از خانه اشکال شرعی دارد، اما به دلایل بسیار، مقام مادری از تمامی این مسائل برتر و بالاتر است.

 حسن زاده ادامه داد: اشتغال بانوان در برخی بخش‌ها نظیر آموزش و پرورش، درمان و ... واجب کفائی است اما شغل‌هایی که اکنون برای بانوان و مادران وجود دارد، قابل مقایسه با مقام مادری نیست.

 وی با اشاره به اعزام حجاج از هفته آینده، عنوان کرد: حج فریضه‌ای واجب و در کنار نماز، روزه، زکات و ولایت اهل بیت از ارکان دین اسلام است. یکی از شرایط این فریضه باز بودن راه و مسیر یعنی همان بحث امنیت است.

 امام جمعه موقت اهواز اظهار کرد: برای تامین امنیت و عزت حجاج ایرانی، مسئولان کشور جلساتی با مقامات سعودی برگزار و قراردادی امضا کرده‌اند. مقامات سعودی و تمام کشورهای جهان تعهدنامه‌ای را نیز به امضا رسانده‌اند که مسئولان ما آن را امضا نکرده‌اند.

 حسن زاده بیان کرد: در رابطه با بحث‌هایی در فضای مجازی و در افکار و یا گفتار برخی، که مسئله حج را زیر سوال می‌برد باید گفت که مسئله حج تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا سازمان حج و زیارت و یا بعثه مقام معظم رهبری نیست، بلکه واجب دینی و تصمیمی کلی است که اتخاذ شده است.

 وی با تاکید بر لزوم تشویق همگان به انجام فریضه حج، گفت: البته مسئولان مربوط مانند سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری باید نظارت کنند تا عربستان به تعهدات خود در بحث حج عمل کند.

 امام جمعه موقت اهواز با اشاره به جلسه اخیر فرماندهان سپاه پاسداران با رئیس جمهور، اظهار کرد: این جلسه در واقع جلسه بسیار خوبی بود که موجب دلگرمی تمام دلسوزان نظام در داخل و خارج از کشور و باعث خشم و ناراحتی آمریکا و رژیم صهیونیستی شد.

 حسن زاده در ادامه گفت: کارگران و کارکنان گروه ملی فولاد مشکل دارند و حقوق آن‌ها چندماه به چندماه به تعویق می‌افتد، مسئولان قضایی در استان در کنار سایر مسئولان مربوط به این مسئله ورود کنند تا این مشکل به بحران تبدیل نشود. باید شرایط زندگی این کارگران را درک کرد. وظیفه مسولان است که سریعتر این مشکل را حل کنند.

وی خاطر نشان کرد: استاندار خوزستان قول داد در مراسم اربعین امسال بحث زیرساخت‌ها نظیر جاده و آبرسانی حل می‌شود که این امر با توجه به کمبود اعتبارات استانی، مایه تقدیر است‌ اما در واقع در بحث اربعین، خوزستان نیازمند اعتبارات ملی است و خوزستان مهمترین استان در بحث میزبانی از زائران حسینی است‌. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار