اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
دکتر یلالی: با توجه به گرمای هوا در عربستان، گرمازدگی و بیماری های منتقله از آب و غذا را باید بیشتر مدنظر داشت و لازم است به تمامی حجاج آموزشهای پیشگیرانه به طور کامل ارائه شود

جلسه هماهنگی سازمان های اجرائی و ارگانهای مرتبط با سفر حج با حضور دکتر علی حسین حسین زاده معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، ناصر حویزاوی مدیرکل حج و زیارت خوزستان، محمدرضا رضایی مدیر کل آمادگی مرکز بهداشت شرق اهواز برای ارائه مراقبتهای بهداشتی زائرین حج تمتع سال 96فرودگاه های استان، دکتر آرش یلالی رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز و جمعی دیگر از مسئولین و کارشناسان در سالن کنفرانس فرودگاه اهواز برگزار گردید .


دکتر آرش یلالی در این جلسه ضمن تشکر از مهندس رضایی درخصوص همکاری با پایگاه مراقبت بهداشتی مستقر در فرودگاه بیان کرد: با توجه به اینکه تمامی پروازهای حج استان از این فرودگاه انجام می شود، این پایگاه در بین بیست فرودگاه کشور با پروازهای حج تنها پایگاهی است که مجهز به اتاق بیمار می باشد و در این راستا برای حفظ سلامت حجاج و اجرای نظام سندرمیک بیماریها نیاز به همکاری بین بخشی تمامی ارگان ها با مرکز بهداشت شرق اهوازمی باشد.

وی در ادامه با مرور شرایط بیماری های واگیردار در منطقه خاورمیانه، بر لزوم آموزش هر چه بیشتر حجاج قبل از عزیمت به سرزمین وحی تاکید کرد.


یلالی گفت: با توجه به گرمای هوا در عربستان، گرمازدگی و بیماری های منتقله از آب و غذا را باید بیشتر مدنظر داشت و لازم است به تمامی حجاج آموزشهای پیشگیرانه به طور کامل ارائه شود.
 

رئیس مرکز بهداشت شرق با اشاره به بیماری های تنفسی مخصوصا کوروناویروس که اندمیک عربستان می باشد، اظهار داشت:  لازم است حجاج بهداشت فردی و شستن دستها را به عنوان نکته کلیدی در حفظ سلامت خود همیشه مدنظر داشته باشند.

در ادامه زارع پور کارشناس پایگاه مراقبت بهداشتی مستقر در فرودگاه، نحوه مراقبت بهداشتی از زائرین و تمهیدات عمومی پیشگیری از بیماریها را بیان و گزارشی از فعالیت برنامه های آموزشی که جهت پرسنل فرودگاه انجام شده را ارائه نمود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار