اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
رئیس پلیس راه خوزستان با بیان این‌که آمار واژگونی خودروها در خوزستان عجیب و نگران‌کننده است، گفت: آمار واژگونی خودروها در خوزستان نسبت به سایر استان‌ها بیشتر و 50 درصد تصادفات تیرماه در استان مربوط به واژگونی خودرو است.
سرهنگ رضا دولتشاهی اظهار کرد: به طور کلی در ایام تابستان بحث واژگونی خودروها در تمام استان‌ها شایع است اما متاسفانه در خوزستان آمار واژگونی خودروها نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است. 50 درصد کل سوانح و تصادفات جاده‌ای استان در تیرماه امسال مربوط به واژگونی خودروها بوده است.

وی آمار حوادث واژگونی خودروها در محورهای ارتباطی استان خوزستان را عجیب و نگران‌کننده توصیف کرد و افزود: متاسفانه با افزایش حوادث واژگونی خودروها در این مدت نسبت به سال گذشته مواجه هستیم و آمار واقعا بالا است به طوری که در یک روز از خردادماه بیش از 100 فقره واژگونی خودرو در سراسر استان خوزستان گزارش شد.

رئیس پلیس راه خوزستان در تشریح علل افزایش حوادث واژگونی خودروها در محورهای ارتباطی خوزستان تصریح کرد: واژگونی خودروها در خوزستان سه علت عمده دارد. در وهله اول گرمای شدید هوا و فشار ناشی از این وضعیت موجب می‌شود تا رانندگان ضمن روشن‌کردن کولر خودروها، بخواهند که در هر صورتی سریع‌تر به مقصد برسند. این امر به خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان و در نهایت به واژگونی خودرو منجر می‌شود.

دولتشاهی ادامه داد: به طور کلی گرمای هوا خستگی رانندگان را تشدید می‌کند و بیشترین اثر را بر خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان می‌گذارد. علت دوم به یکنواختی جاده‌ها در خوزستان، نبود محرک بصری در مسیر جاده‌ها، نبود توقفگاه‌ها و کمبود مجتمع‌های رفاهی بین راهی باز می‌گردد. این مساله باعث می‌شود خستگی و خواب‌آلودگی سریع‌تر به رانندگان غالب شود که زمینه را برای واژگونی فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: سومین و مهم‌ترین علت بالا بودن آمار واژگونی خودروها، تردد خوردوهای سواری حامل کالای قاچاق است که به علت قانون‌گریزی و برای گرفتار نشدن در دام پلیس شبانه و با سرعت‌های بالا حرکت کرده و از استراحت و توقف بین مسیر خودداری می‌کنند تا زودتر به مقصد برسند که این مساله موجب تشدید خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان این خودروها می‌شود و در نهایت به واژگونی خودرو می‌انجامد.
ایسنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار