اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷

مراجع تقلید با صدور بیانیه‌هایی جداگانه از مردم برای حضور گسترده در انتخابات دعوت کردند.

آیت ‌الله نوری ‌همدانی با صدور بیانیه‌ای ضمن دعوت مردم برای شرکت در انتخابات گفت: شرکت در انتخابات تکلیف شرعی و عقلی است. متن بیانیه به این شرح است:

بسم ‌الله الرحمن الرحیم

ملت متعهد و مسلمان ایران ، نظام قدرتمند اسلامی که با پرچمداری و ابتکار امام راحل عظیم‌الشان اعلی الله مقامه و تقدیم هزاران شهید و تحمل هزاران جانباز و آزاده و تلاش و کوشش های فراوان دلسوزان هوشمند به وجود آمده و مدت 34 سال است با سرافرازی و سربلندی به حیات عزتمند خود ادامه داده است همه و همه و در نتیجه تدبیر و اندیشه بلند مقام معظم رهبری دامت برکاته و حضور دائمی و فداکاری هوشمندانه شما بوده است و اکنون ‌می‌دانید در رابطه با انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری که در روز 24 خرداد با توفیق وکمک خداوند متعال انجام خواهد یافت دشمنان اسلام توطئه‌ها و نقشه‌هایی دارند لذا لازم است ،

اولاً همه مردم متحد ایران اسلام به عنوان یک وظیفه و تکلیف شرعی و عقلی و به عنوان جهاد در راه خدا و به عنوان یک عبادت در پای صندوق‌های رای حضور پرخروش داشته باشند و رای بدهند و دشمنان اسلام را بیش از پیش مایوس کنند و قدرت و اتحاد و اراده خود را به نمایش بگذارند که ما مطمئنیم خداوند متعال ثواب این نیت پاک و این عمل مهم را به شما عنایت خواهد فرمود.

ثانیاً موضوع انتخاب اصلح را باید در نظر بگیریم و نماینده‌ای که دارای شرایطی همچون سابقه روشن اسلامی و انقلابی و از لحاظ تقوا و تدین و ولایت‌مداری در سطح بسیار بالا باشد ، حافظ ارزش‌های اسلامی و آرمان انقلابی امام راحل (ره) باشد ، شجاعت دفاع از اسلام و فرهنگ انقلاب در حدی که حضور او در هر مجمعی باعث عزت و سربلندی اسلام و ایران و مایوس شدن دشمن باشد ، مردمی و متواضع و دلسوز و مهربان و پرتلاش و در فکر تامین آسایش و معیشت مردم باشد و بداند که هر یک از آراء مردم مسئولیتی سنگین ایجاد می‌کند را انتخاب کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی نیز با صدور پیامی عمومی مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کرد و گفت: شرکت در انتخابات یک وظیفه دینی و اجتماعی است.

در پیام آیت ‌الله مکارم شیرازی آمده است: شرکت در انتخابات به ویژه این انتخابات سرنوشت‌ساز از وظایف دینی و الهی و اجتماعی است.

درادامه این پیام آمده است: ان‌شاءالله همه کسانی که واجد شرایط هستند به این وظیفه مهم در این شرایط حساس عمل خواهند کرد و کوشش کنند فرد اصلح را با مشورت انتخاب کنند. امید است انتخابات با نظم و امنیت کامل و بیداری و هوشیاری همه شهروندان انجام شود.

آیت‌الله العظمی علوی گرگانی برحضور مردم در روزجمعه 24 خرداد در پای صندوق‌های رأی تأکید کرد و گفت: به فردی که دلسوز و پر تلاش و معتقد به مبانی دینی و نظام است و مطیع علما و مراجع و رهبری باشد رأی دهید.

متن بیانیه آیت الله العظمی علوی گرگانی مبنی بر دعوت به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به این شرح است:

"بسمه تعالی"

درشرایط فعلی که زمان حضوری دیگر فرا رسیده است، لازم است همانند همیشه ملت غیور وهمیشه در صحنه ایران بلوغ سیاسی و فکری خود را به رخ جهانیان کشیده و نشان دهند که مثل همیشه هوشیار و با دقت هستند و برای سرنوشت مملکت خود اهمیت قائلند.

اینجانب توصیه می‌کنم که ملت در روز جمعه 24 خرداد به پای صندوق‌های رأی رفته و به فردی که دلسوز و پر تلاش و معتقد به مبانی دینی و نظام است و مطیع علما و مراجع و رهبری باشد رأی دهید و مانند دفعات قبل دشمن قسم خورده این ملت را که امید به یأس و ناامیدی مردم و سرد شدن آن‌ها در برابر سرنوشت این مملکت دارند، ناامید کرده و حماسه‌ای دیگر را ایجاد کنید.

طبیعی است که حضور شما ملت موجب دلگرمی و امید منتخب شما می‌شود ودرکنار آن مسوولیت ایشان را برای رفع مشکلات حقیقی مردم سنگین‌تر خواهد کرد.

هم‌چنین آیت‌الله سبحانی بر شرکت گسترده مردم در انتخابات تاکید کرد.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران اولین نظامی است که براساس قرآن و سنت رسول الله و اهل بیت(ع) تاسیس شده است گفت : حفظ نظام اسلامی واجب است و همه باید برای حفظ این نظام تلاش کنند.

آیت الله سبحانی افزود : شرکت در انتخابات یکی از عرصه های حضور و حفظ نظام است و مردم باید در انتخاب کاندیدای اصلح خودشان تشخیص و تمییز بدهند.

آیت الله صافی گلپایگانی گفت : باید برای حفظ دین و انقلاب در انتخابات شرکت کرد.

آیت الله صافی گلپایگانی امروز دردیدار مسئول نمایندگی ولی فقیه و جمعی از پاسداران سپاه قم افزود : همه ما باید در مسیر ولایت اهل بیت (ع) ثابت قدم باشیم.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی ، جامعه متحول شد و امروز همه باید در راستای حفظ و احیای ارزش های اسلامی گام برداریم گفت : ما باید در راستای احیای اسلام و امربه معروف و نهی از منکر در جامعه قدم برداریم.

آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران در مسیر خدمت به اسلام و دین گام برمی دارد افزود : همه مسایل به ویژه انتخابات باید تحت الشعاع ولایت اهل بیت(ع) و خدمت به وجود مقدس امام زمان(عج) باشد.

وی با بیان اینکه همه ما وابستگان به حضرت بقیه الله الاعظم (عج) هستیم گفت:آنچه مهم است احیای اسلام و ولایت ائمه اطهار (ع) و برنامه های قرآن کریم در جامعه است و ما نباید هیچ گاه از مسئله احیای اسلام و دستورات نورانی آن غافل شویم.

آیت الله صافی گلپایگانی با تاکید بر اهمیت و سنگینی مسئولیت شیعه در زمان غیبت امام زمان(عج) افزود: همان طور که قرآن کریم تاکید می فرماید خواست و وعده خدا بر این است که مستضعفان بر زمین مسلط می شوند و تمام دنیا زیرسایه ولایت حضرت ولی عصر(عج) قرار می گیرد و دشمنان کنار می روند.

وی با اشاره به اینکه امروز به لطف الهی روز به روز بر عظمت اسلام و مسلمین افزوده می شود تاکید کرد: در شرایط کنونی شیعه باید به خوبی به مسئولیت های سنگینی که بر عهده دارد عمل کند.

آیت الله صافی گلپایگانی گفت: انقلاب اسلامی مایه افتخار است و باید کاری کرد که روز به روز بر عظمت انقلاب و دین افزوده شود.

آیت الله جوادی آملی شرکت در انتخابات را توفیق الهی دانست و از مردم برای حضور گسترده در انتخابات 24 خرداد دعوت کرد.

آیت الله جوادی آملی امروز در جلسه درس اخلاق خود با بیان اینکه مردم متدین و آگاه که ستون جامعه هستند و راهشان را با همین صلوات شعبانیه و امثالهم پیدا کرده اند در انتخابات24 خرداد هم حضور پیدا می کنند و هم در انتخاب کاندیدای اصلح غفلت نمی کنند و مشورت می کنند.

وی شرکت در انتخابات را توفیق الهی دانست و ابراز امیدواری کرد خداوند این توفیق را همه عطا کند تا فردا همه ما در کنار صندوق رای آگاهانه شرکت کنیم.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه ایران کشوری مستقل است و ملت ما در هیچ عرصه ایی هرگز نمی گوید به ما چه!! اظهار داشت : خداوند در آیات قرآن ما را آفریده و برای آباد کردن زمین امر کرده است و این آبادانی با حضور مردم بدست می آید و نه با غیبت.

وی گفت : داشتن استقلال ، سیاست ، اقتصاد و فرهنگ اسلامی هم با حضور مردم در صحنه بدست می آید.

طلاب و روحانیان استان فارس هم با صدور بیانیه ای ، آمادگی پرشور خود را برای حضور درچهارمین دوره انتخابات شوراها و یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند.

 

دربخشی از این بیانیه آمده است حضور آگاهانه و شکوهمند مردم در انتخابات و مشارکت گسترده مردم در این عرصه بزرگ سیاسی نماد مردم سالاری دینی است و موجب تحکیم و تقویت امنیت ملی و بین المللی ، افزایش اقتدار جهانی و روحیه خودباوری می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار