اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
تاريخ و آيندگان ، قضاوت خواهند کرد


دكتر سيد ابوالفضل حسيني مقدم 

همه آناني كه از نزديك با شخصيت  زنگنه وزیر نفت و زندگي شخصي و اجتماعي  وی آشنا هستند ، به تعهد ، اراده راسخ ، هوش سرشار ، شخصيت علمي ، دانش عملياتي و مديريت شايسته ايشان بويژه در عرصه هاي حساس كشور اذعان دارند و نيك مي دانند  كه بسياري از توفيقات بدست آمده در صنعت نفت كشور و ايجاد تمدن جديدي در مناطق عسلويه و غرب كارون بويژه پس از دوران افول صنعت نفت در 8 سال دولت نهم و دهم ، بدون حضور مهندس زنگنه امري محال و غير ممكن بنظر مي رسيد . افرادي كه در صنعت كشور دستي بر آتش دارند بخوبي مي دانند كه عقد قراردادي ارزشمند با شركت توتال  در شرايط بر سر كار آمدن دولت ترامپ  و وضع تحريم هاي جديد ، بسان معجزه اي است كه همه و همه به اعتبار شخصيت شيخ الوزراي جمهوري اسلامي ايران در راس راهبردي صنعت نفت حاصل شده است. متخصصين صنعت نفت مي دانند كه تبيين قرارداهاي جديد IPC  كه با حضور متخصصين برجسته كشور و با ملاحظه دقيق همه جنبه هاي حقوقي ، فني ، سياسي و رعايت مصالح ملي  كشور ارائه شده است  به چه ميزان به رشد و توسعه صنعت نفت و در عين حال  كمك به توسعه توان داخلي كشور كمك خواهد نمود و براي صنعت نفت  در شرايط پسابرجام اهميت حياتي دارد .

متخصصين صنعت نفت كشور فراموش نمي كنند كه در شرايطي بسيار سخت ، چگونه مردي بزرگ از جنس فولاد آبديده  با عزمي پولادين چگونه در مدت زمان كوتاهي و با روش هاي خلاقانه ، توليد نفت را به حدود يك ميليون بشكه وسپس در زمان كوتاهي ، توليد نفت كشور را عليرغم مخالفت ها و مقاومت هاي جهاني به ميزان توليد قبل از تحريم هاي ظالمانه  و سهم قبلي ايران در اوپك  برگرداند.

صنعت نفت كشور فراموش نمي كند كه در روزگار سختي كه هيچ كشوري حاضر به همكاري فني و اقتصادي با جمهوري اسلامي ايران  نبود ، چگونه مردي با درايت ، تلاش شبانه روزي و هوشمندي قابل تحسيني و پشتوانه بدنه صنعت نفت  و البته با دست خالي ، توسعه ميادين  پارس جنوبي  را كليد  زد و تمدن جديدي را در منطقه عسلويه بنا نهاد.

كارنامه درخشان زنگنه در دوران  8 ساله دفاع مقدس و حضور پر رنگ و تعيين كننده ايشان در عرصه جهاد نيز يادآور دوراني با بركت از مديري مصمم و خستگي ناپذير است كه بي ادعا  و جان بركف در خدمت به ميهن خويش از هيچ تلاش و مجاهدتي فروگذار ننموده است.بدون ترديد عملكرد درخشان ايشان  در دولت هاي پنجم و ششم و همچنين دولت هاي هفتم و هشتم و در شرايط بسيار سخت  آن دوران و صيانت از بيت المال براي هر ناظر منصفي ، افتخار آميز بوده است . اگر نبود اصرار سردار سازندگي ، حضرت آيت اله هاشمي (رحمت ا... عليه ) ، هرگز شاهد  حضور ايشان در دولت يازدهم نبوديم و همچنين قطعاً در اين  چهار سال گذشته ،شاهد بروز آن تحولات عظيم سياسي و اقتصادي نمي بوديم . نظام عزيز و مردم شريف ايران از اينكه دولت يازدهم و رياست محترم  جمهور اسلامي ايران از خدمات يكي از فرزندان شايسته ، مومن و تلاشگر خويش در يكي از برهه هاي حساس   صنعت نفت بهره جسته است بسيار خرسندند و صد البته از رياست محترم و محبوب دولت تدبير و اميد و نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي انتظار دارند كه به منظور تداوم آن حركت عظيم و استمرار شتاب آن  مسير نوراني در دولت دوازدهم ،با معرفي ايشان و ارائه راي اعتماد با اكثريت قاطع ، از وجود ايشان در چهار سال دوم دولت تدبير و اميد براي تكرار حماسه اي ديگر بهره گيرد  تا مردم شريف ايران و اقتصاد كشور از وجود شخصيتي مومن ، نجيب و مظلوم بي نصيب و محروم نگردد.

مردم ايران و بويژه صنعت نفت كشور، آقاي مهندس زنگنه را مردي قانونمدار ، نجيب  و مظلوم مي داند كه عليرغم هجمه هاي غير منصفانه فراوان درماجراهاي مختلف بويژه قرارداد كرسنت  ، با حفظ سعه صدر و صبوري فراوان و با احتراز از دفاع  بمنظور اثبات حقانيت خويش و به منظور رعايت مصالح نظام ، هيچگاه از چارچوب هاي تعيين شده عدول ننموده و بسان سربازي  وفادار از دل و جان براي اعتلاي ميهن خويش مايه گذاشت.

در يك كلام اگر آقاي مهندس زنگنه نبود ، قطعاً امروز در حين  برجام و اكنون درشرايط پسابرجام و در راستاي اقدامات ارزشمند بعمل آمده دولت يازدهم در حوزه سياست خارجه و دستاوردهاي مهم برجام ، شاهد توسعه تمدن جديدي كه در صنعت نفت ظهور كرده است ، نبوديم . مهندس زنگنه ، امير كبير اقتصاد ايران است. تاريخ و آيندگان ، قضاوت خواهند نمود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار