اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۴

استاندار خوزستان با اشاره به آغاز فرايند انتخابات در همه شهرهاي خوزستان و تامين همه مقدمات مورد نياز براي خلق حماسه سياسي مردم خوزستان، گفت: بيش از 80 هزار نفر كار برگزاري انتخابات در خوزستان را بر عهده دارند و دو دستگاه بالگرد نيز براي جمع‌آوري آراء مناطق صعب‌العبور پيش‌بيني شده است.

سيدجعفر حجازي پس از انداختن راي خود به صندوق در جمع خبرنگاران ضمن تبريك اين روز به همه خوزستاني‌ها، اظهار كرد: امروز و از ساعات اوليه آغاز راي‌گيري، بسياري از مردم شهر اهواز و استان خوزستان پاي صندوق‌هاي راي حاضر شده‌اند و تعداد زيادي از خبرنگاران استان نيز براي پوشش اين تصاوير زيبا به شعب اخذ راي آمده‌اند و بنده اين روز بزرگ كه روز خلق حماسه سياسي مدنظر مقام معظم رهبري است را به همه تبريك مي‌گويم.

وي افزود: انشاالله امروز با حضور پرشور مردم استان خوزستان در پاي صندوق‌هاي راي شاهد ركورد جديدي از مشاركت مردمي در انتخابات رياست جمهوري و شوراها باشيم و حماسه مورد نظر مقام معظم رهبري محقق شود و مردم استان خوزستان همزمان با سراسر كشور با حضور خود نشان مي‌دهند كه تلاش و هجمه دشمنان براي تخريب نظام و كاهش مشاركت مردم در انتخابات راه به جايي نخواهد برد و مردم به ولايت اعتقاد دارند و اين حماسه‌اي كه امروز خلق خواهد شد در تاريخ ماندگار مي‌شود.

حجازي تصريح كرد: براي برگزاري اين انتخابات تلاش‌هاي گسترده‌اي از ماه‌ها پيش در استان آغاز شده و شايد بتوان گفت كه پس از برگزاري انتخابات مجلس، از روز بعد تلاش براي فراهم كردن مقدمات انتخابات امروز آغاز شد و هيات‌هاي اجرايي و نظارت از روزها و ماه‌هاي گذشته تلاش گسترده‌اي را در استان آغاز كرده‌اند. همچنين با توجه به اينكه امروز دو انتخابات به صورت همزمان در كشور و استان برگزار مي‌شود، اين تجربه جديدي در تاريخ اين كشور است و مردم امروز هم براي بالاترين مقام اجرايي در كشور تصميم‌گيري مي‌كنند و هم براي انتخاب نمايندگان خود در شوراهاي شهر و روستا و اين بسيار ارزشمند است.

استاندار خوزستان خاطرنشان كرد: امروز 62 هزار نفر در سراسر استان به عنوان عوال اجرايي كار برگزاري انتخابات را برعهده دارند و با احتساب ديگر افراد و ناظران انتخابات در مجموع بيش از 80 هزار نفر در استان امروز كار برگزاري انتخابات را بر عهده دارند.

وي ادامه داد: بر اساس نظرسنجي‌هاي انجام شده و همچنين مشاهده حضور پرشور مردم در شعب اخذ راي از ساعات اوليه پيش‌بيني مي‌شود در اين دوره از انتخابات رياست جمهوري ميزان مشاركت مردم بيش از دوره گذشته باشد و در اين زمينه ركوردي ثبت شود.

حجازي گفت: با توجه به نكات و توصيه‌هاي مقام معظم رهبري، همه عوامل اجرايي و نظارت انتخابات در خوزستان به دقت از آراء مردم صيانت خواهند كرد و از همه همكاران خود در بخش‌هاي مختلف تقاضا دارم كه امروز مراقب باشند تا حقي از كسي ضايع نشود.

وي همچنين با توصيه به مردم مبني بر حضور اول وقت در شعب، افزود: به همه خوزستاني‌ها توصيه مي‌كنم پيش از گرم شدن هوا در شعب اخذ راي حاضر شوند و راي خود را به صندوق بياندازند. همانگونه كه مقام معظم رهبري هم فرمودند، هر كدام از نامزدهايي كه امروز در صحنه است از فيلتر شوراي نگهبان و هيات‌هاي نظارت عبور كرده‌اند و در نتيجه راي به هر كدام از اين افراد در اصل راي به جمهوري اسلامي است.

استاندار خوزستان در خصوص انتخابات شوراها تاكيد كرد: در اين زمينه مردم بايد دقت كنند كه افرادي شايسته، تحصيل‌كرده، باسابقه و توانمند را انتخاب كنند و اين موارد را بر مسايل قوميتي مقدم بدانند. افرادي كه در انتخابات شوراها برگزيده مي‌شوند، بر سرنوشت شهرها و روستاها تاثيرگذار خواهند بود و اميدواريم مردم استان در انتخاب اصلح دقت كنند.

 

حجازي در خصوص آمادگي شعب اخذ راي گفت: در اين زمينه تلاش شده موراد ضروري پيش‌بيني شود و مواردي مانند فاصله دسترسي مردم به شعب، تامين سيستم‌هاي خنك‌كننده در شعب، تامين اورژانس و برق و ديگر تمهيدات لازم براي شعب فراهم شود. همچنين براي جمع‌آوري راي مناطق صعب‌العبور نيز دو دستگاه بالگرد فراهم شده است. بر اساس اخباري كه از شهرستان‌ها اخذ شده است، تا اين لحظه فرايند اخذ راي به خوبي در حال انجام است و هيچ مشكلي در شهرستان‌ها وجود ندارد. همچنين تمديد زمان راي‌گيري نيز با صلاحديد هيات مركزي انتخابات و تصميم وزير كشور خواهد بود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار