اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۲
شوشان خرمشهر : مسوول انجمن دوستداران میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر گفت: خانه تاریخی بچاری با شکایت مالک از فهرست آثار تاریخی ایران خارج می شود.


امید نوری در گفت و گوبا خبرنگار ایسنا ـ منطقه خوزستان، توضیح داد: متاسفانه به رغم این که این خانه از معدود خانه های بازمانده از دوره قاجار است اما به دلیل نبود توجه و رسیدگی در حال از بین رفتن است. وی ادامه داد: براساس شکایت مالک این بنای تاریخی که در مراجع قضایی مطرح شده وی درخواست خروج این خانه از فهرست آثار تاریخی را ارایه کرده است که در صورت قطعی شدن رای دادگاه امکان تخریب این بنای ارزشمند تاریخی وجود دارد. 


همچنین مالک ملک همجوار خانه تاریخی بچاری اقدام به ساخت وساز کرده که موجب ایجاد ترک در ساختمان شده است.
مسوول انجمن دوستداران میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان و منطقه آزاد اروند پیگیری هایی برای خرید و تملک خانه بچاری داشته اند اما نتیجه ای حاصل نشده است. انتظار می رود مسؤولان به این موضوع رسیدگی کنند تا از تخریب بنای تاریخی مذکور جلوگیری شود.

نوری گفت: خانه بچاری بنایی است تاریخی در آبادان که قدمت آن به دوره قاجار مربوط است و به شماره ۹۹۶۸ در 23 شهریور 1382 در فهرست آثار تاریخی به ثبت رسید. این بنا در دو طبقه و با طراحی خاص چوب بری های زیبا و حالت ایوانی ساخته شده و روبه روی سینما نفت آبادان قرار دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار