اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
حسین حیدری منتخب شورای پنجم اهواز در گفتگو با شوشان : پاک فطرت شهردار شیراز و جمالی نژاد شهردار اصفهان دو گزینه اصلی شهرداری اهواز هستند / خروجی 38 سال عملکرد شهراران بومی در اهواز نارضایتی مردم بوده است
یک شهردار غیربومی توانمند که تجربه درخشانی در مدیریت کلانشهر های کشور داشته باشد، به مراتب از یک شهردار بومی در اهواز موفق تر خواهد بود.



منتخب شورای پنجم اهواز در گفتگو با شوشان درخصوص آخرین رایزنی ها برای انتخاب شهردار اهواز ، گفت: پاک فطرت شهردار شیراز و جمالی نژاد شهردار کنونی شهر اصفهان دو گزینه اصلی برای تصدی پست شهرداری کلانشهر اهواز هستند و در همین راستا دیروز میزبان شهردار اصفهان بودیم و جلسه ای نیز برگزار شد.

حسین حیدری افزود: صبح دیروز به همراه جمالي نژاد شهردار اصفهان بازدیدی از مناطق مختلف کلانشهر اهواز داشتیم و سپس با برگزاری یک نشست ، دیدگاه ها و برنامه کاری وی برای تصدی مدیریت شهری اهواز در جمع منتخبین شورای پنجم اهواز اعلام شد و هر یک از اعضا نیز نظرات خود را ارائه دادند.

وی گفت: برای انتخاب گزینه نهایی شهرداری اهواز ، منتخبین شورای پنجم اهواز از بین گزینه های مطرح شده به جمع بندی خواهند رسید و تا پایان هفته نظرات خود را اعلام خواهند کرد.
حسین حیدری درخصوص آخرین رایزنی ها با  شهردار شیراز برای تصدی مددیریت شهری اهواز گفت: با پاك فطرت شهردار شيراز هم درخصوص تصدی شهرداری اهواز رایزنی هایی شده است ولی هنوز از سوی ویی برنامه ای ارائه نشده است.

شهردار غیربومی می تواند در اهواز موفق تر عمل کند

منتخب شورای پنجم اهواز با اشاره به محاسن و معایب انتخاب شهردار غیربومی یادآور شد: شهردار بومی نقاط ضعف و قوت خود را دارد. همان طور که شهردار غیر بومی هم دارای نکات مثبت و منفی است؛ ولی نظر شخصی من این است که یک شهردار غیربومی توانمند که تجربه درخشانی در مدیریت کلانشهر های کشور داشته باشد، به مراتب از یک شهردار بومی در اهواز موفق تر خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که با حضور شهردار غیربومی چه اندازه ساختار شهرداری تغییر می کند، اذعان داشت: ساختار شهرداری ها در سراسر کشور مشابه است و منابع درآمدی، برنامه های بودجه ای، سرفصل ها و تشکیلات اداری شهرداری های اهواز و اصفهان تا نود درصد مشابه هم هستند بنابراین نیاز به شناسایی ساختار منتفی است ولی یک سری آیتم ها وجود دارد که شهردار غیربومی باید در حین کار با آن ها آشنا شود. با این حال تاکید می کنم که یک شهردار غیر بومی مجرب می تواند در اهواز موفق تر عمل کند.

عضو شورای پنجم شهر اهواز در واکنش به این پرسش که آیا شهردار غیر بومی پای پیمانکاران غیربومی را به اهواز باز می کند، عنوان کرد: فعالیت های پیمانکاری شهرداری اهواز بر اساس مناقصه و آگهی عمومی هستند و همه کشور امکان شرکت در آن دارند زیرا در مناقصه یا مزایده عمومی همه فعالان پیمانکاری کشور حق شرکت دارند و مختص پیمانکاران بومی نیست.
وی افزود: در صورتی که شرایط و قیمت ها برابر باشند، اولویت با پیمانکاران بومی خواهد بود ولی امکان منع حضور پیمانکاران غیربومی در مناقصات شهرداری وجود ندارد. در مجموع هر شهرداری که بر صندلی شهرداری اهواز تکیه بزند تابع قانون ، ضوابط و مقررات است و همه کارها باید بر اساس آیین نامه های مالی معاونت شهرداری باشد.

خروجی 38 سال عملکرد شهراران بومی نارضایتی مردم بوده است

حیدری انتخاب یک شهردار غیربومی را اقدامی بی سابقه در 40 سال اخیر مدیریت شهری اهواز خواند و گفت: پس از انقلاب برای نخستین بار است که با یک شهردار غیر بومی مذاکره شده است و مهم ترین دلیل آن وضعیت فعلی شهر اهواز و نارضایتی مردم از وضعیت موجود است.

وی ادامه داد: اهواز برای 38 سال تجربه شهردار بومی را داشته که تجربه ناخوشایندی بوده است. بررسی این دوره نشان می دهد که شهرداران بومی عملکرد ناموفقی داشته اند و خروجی 38 سال عملکرد شان جز نارضایتی مردم و ایجاد شرایط نامناسب کنونی نبوده است. شهر اهواز نیاز به حرکت جدی دارد و امیدواریم با انتخاب شهردار غیربومی شاهد این حرکت رو به جلو باشیم.

عضو شورای پنجم شهر اهواز یادآور شد: شهردار آینده اهواز باید بتواند به دور از هر گونه عدم دخالت در کار و فشارها و لابی ها به کار خود بپردازد تا شاهد شکوفایی و پیشرفت در شهر اهواز باشیم.

وی با بیان این که سه گزینه برای ریاست شورای شهر وجود دارد، گفت: علاوه بر بنده، فلسفی و باباپور به عنوان دیگر گزینه های ریاست شورای شهر مطرح هستند؛ بنابراین تصمیم انتخاب من به عنوان رییس شورای شهر قطعی نیست و باید دید در نخستین جلسه شورای پنجم شهر اهواز در یک شهریور اعضای شورا به کدام گزینه رای خواهند داد.




مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار