اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
مدیر جهاد کشاورزی ایذه گفت: برداشت عسل در ایذه نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است. 
  
مصطفی هنرمندیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، با اشاره به این‌که برداشت عسل از اواسط مردادماه شروع شده و تا اواسط آبان‌ماه ادامه دارد، اظهار کرد: در این شهرستان بیش از 79 هزار و 500 کلونی زنبور عسل وجود دارد و متوسط برداشت از هر کلونی 11 تا 14 کیلوگرم است. 
  
وی با اشاره به این‌که در سال جاری مجموع پیش‌بینی برداشت عسل 830 تن است، خاطرنشان کرد: برداشت نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است. 
  
هنرمندیان تصریح کرد: همچنین محصول عسل برای اشتغال اهمیت زیادی دارد و در واقع نزدیک به 1800 نفر به طور مستقیم و 2500 نفر به طور غیرمستقیم در صنعت زنبورداری مشغول به کار هستند. 
  
وی با بیان این‌که حدود 50 درصد از عسل استان خوزستان از ایذه تأمین می‌شود، عنوان کرد: زنبورداران از اوایل فصل بهار با توجه به اقلیم استان‌های کهگیلویه و چهارمحال بختیاری به آنجا مهاجرت می‌کنند و در مهرماه به استان خوزستان می‌آیند زیرا به دنبال آب و هوای مناسبی برای تأمین عسل هستند. 
  
هنرمندیان تصریح کرد: محصول عسل به دلیل مزیت دارویی و گیاهی مورد استقبال اکثر مردم چه در استان و چه در کشورهای عربی است و این محصول به کشورهای قطر و امارات صادر می‌شود. عسل شهرستان ایذه کیفیتی بالا و درمانی دارد و بخش عمده آن در استان و شهرستان‌های همجوار به فروش می‌رسد.

برچسب ها: برداشت عسل ، ایذه
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار