اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
 


سهام خزلی

در هر کشوری منابع طبیعی جزیی از ثروت ها و دارایی های ملی به حساب می آید. جنگل ها و مراتع یکی از مهمترین منابع طبیعی هستند که در حفظ و نگهداری آن باید برنامه ریزی کرد . متاسفانه در کشور های در حال توسعه معمولا توجه لازم صورت نگرفته و ارزش آنها در بسیاری مواقع نادیده گرفته می شود . در واقع حفاظت از منابع طبیعی وظیفۀ همۀ مردم کشوراست و باید به شکل یک فرهنگ درآید ولی در کنار این فرهنگ سازی ، به افرادی نیاز هست که کار حفاظت و نگهداری از محیط زیست را به طور تخصصی بر عهده گیرند. 

طبیعتِ صادق و راست کردار ، روح و روان محیط بان را جلا میدهد و در واقع همین آرامش روحی که از طبیعت به محیط بانان می رسد تحمل سختی ها را برایشان آسان می کند. در تعریف محیط بان باید گفت این افراد مامور شده اند تا در حفظ اموالی که به تمام ایرانیان تعلق دارد ، بکوشند . با این همه هنوز هم هستند افرادی که با این شغل آشنایی چندانی ندارند و فقط کسانی که با طبیعت سرو کار دارند و به دنبال مستند های طبیعت هستند شناختی جزیی از این قشر دارند . اما در این بین گروهی که بیشتر از هر قشر دیگر، محیط بان را میشناسند ، شکارچیان اعم از مجاز و غیر مجاز هستند. شکارچیان میتوانند با فعالیت مجاز کمک شایانی به حفظ محیط زیست کشور کنند و در صورتی که دست یاری به محیط زیست بدهند می توانند نقش شایانی در حفظ آن داشته باشند. ولی متاسفانه شکارچیان غیر مجاز علاوه بر اینکه به محیط زیست آسیب می رسانند در بسیاری موارد جان و سلامت محیط بانان را به خطر می اندازند . 

آقای منصور احمدی یکی از محیط بانان وظیفه شناس خوزستانی ست که متاسفانه چند روز پیش هنگام گشت زنی و کنترل روستاهای تابعۀ بخش مرکزی امیدیه از ناحیۀ کتف ، دست و پا مورد اصابت گلولۀ شکارچیان غیر مجاز قرار گرفته که البته بر اساس گفتۀ پزشک معالج ، حال عمومی وی رضایت بخش است. با آرزوی سلامتی برای این محیط بان وظیفه شناس ، امیدواریم که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار