اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
قائم مقام منابع طبیعی استان:
قائم مقام منابع طبیعی خوزستان گفت: با وجود این‌که خوزستان از 10 صنعت بزرگ دنیا دارای 6 صنعت است اما حتی یک پایگاه اطفای هوایی مجهز ندارد و از نظر امکانات و تجهیزات اطفای حریق عرصه‌های طبیعی و جنگلی جزو محروم‌ترین و مظلوم‌ترین استان‌های کشور است. 
  
احمد رئیس‌زاده در کارگاه تخصصی- آموزشی پیشگیری و مدیریت حریق که امروز‌ (شنبه 28مردادماه) در تالار نفت اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از 6 میلیون و 450 هزار هکتار مساحت خوزستان  2.5 میلیون هکتار مراتع، یک میلیون هکتار جنگل دست‌کاشت و یک میلیون هکتار هم بیابان است. 
  
وی خودسوزی گیاهان در اثر شدت گرما و خشکی، رعد و برق و وجود اجسامی مانند ته لیوان، استکان و بطری‌های شکسته را از جمله عوامل طبیعی بروز آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع طبیعی عنوان کرد و افزود: از عوامل عمدی غیرطبیعی و انسانی این حوادث می‌توان به تبدیل اراضی عرصه‌های جنگلی و مرتعی به زمین‌های کشاورزی، آتش‌زدن بوته‌زارها و بیشه‌زارها برای از بین بردن جانوران مضر، تبدیل جنگل به مرتع به منظور تأمین علوفه بیشتر و فعالیت اشرار و گروهک‌ها اشاره کرد. 
  
قائم مقام منابع طبیعی خوزستان عوامل مؤثر بر آتش‌سوزی در منابع طبیعی را دما، خشکسالی، باد، درصد پوشش گیاهی، اختلافات قومی و عدم رعایت اصول حفاظتی در احیای عرصه‌ها توسط مجریان طرح‌های منابع طبیعی دانست و گفت: از خردادماه و تا شهریورماه بازه زمانی بحرانی آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع خوزستان است که در این مدت در ماه‌های خرداد و تیر بیشترین آتش‌سوزی‌ها را در این عرصه‌ها شاهد هستیم. 
  
  
رئیس‌زاده بیان کرد: عمده آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها، بیشه زارها و مراتع استان در شهرهای شمالی و شمال شرقی رخ می‌دهند. با وجود این‌که خوزستان از 10 صنعت بزرگ دنیا دارای 6 صنعت و همچنین از نفت، پتروشیمی، گاز و همچنین انواع صنایع فولاد برخوردار است، حتی یک پایگاه اطفای هوایی مجهز ندارد و از نظر امکانات و تجهیزات اطفای حریق عرصه‌های طبیعی و جنگلی جزو محروم‌ترین و مظلوم‌ترین استان‌های کشور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار