اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
 اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان از صدور حکم 6 ماه حبس تعزیری برای مدیر عامل یکی از صنایع پتروشیمی به دلیل آلودگی زیست محیطی و نشت نفت در اراضی کشاورزی منطقه دارخوین شادگان خبر داد.

به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست خوزستان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندر ماهشهر گفت: مدیر عامل یکی از صنایع پتروشیمی به دلیل تخلیه پساب با بار آلودگی بالا به خوریات منطقه و پیگیری قضائی از سوی دادگاه تجدیدنظر استان به تحمل 6 ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

ایرج سلیمانی افزود: این رای از سوی دادگاه فعلا به مدت 2 سال به حالت تعلیق درآمده است. 
سلیمانی تاکید کرد: صنایع فعال در این حوزه در صورت رعایت نکردن الزامات زیست محیطی، بدون هیچگونه اغماض به مراجع قضائی معرفی می شوند.

نشت نفت در اراضی کشاورزی دارخوین 

همچنین رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شادگان اعلام کرد: خطوط لوله نفت در اراضی کشاورزی منطقه دارخوین شادگان دچار نشتی شده است.

سید محمد حسن فقیه افزود: لوله های نفت در این منطقه در چند سال اخیر به طور مرتب دارای شکستگی و نشتی می شوند و علاوه بر ایجاد خسارت بر زمین های کشاورزی، به عنوان یک تهدید جدی برای رودخانه کارون که در نزدیکی و مجاورت آن قرار دارند، به شمار می رود.

وی اضافه کرد: در پی وصول گزارش مبنی بر نشت نفت در حوزه بخش دارخوین، کارشناسان و ماموران یگان حفاظت محیط زیست شادگان با حضوردر منطقه دارخوین و اقدام سریع در اطلاع رسانی به شرکت متولی، با شناسایی نقطه آلایندگی اقدامات لازم برای مهار نشت نفت و جلوگیری از آلودگی اراضی کشاورزی ظرف 12 ساعت صورت گرفت. 

فقیه با تاکید بر تعهد شرکت های نفتی نسبت به کنترل وضعیت، اظهار کرد: پرونده و پیگیری از طریق مقامات قضایی در این زمینه انجام شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار