اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
شوشان خرمشهر :  بگزارش شوشان خرمشهر به نقل از اداره بهزیستس خرمشهر معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی در همایش علمی کاربردی معاونان پیشگیری بهزیستی کشور در قزوین اعلام کرد:
قلیان با بیش از ۱۵ درصد پرشیوع ترین ماده اعتیادآور است . بر اساس آخرین پیماش میزان شیوع مصرف مواد مخدر در سال گذشته حدود ۵ درصد بوده است.

سیگار و مشروبات الکلی بعد از قلیان جزء پرمصرف‌ترین مواد اعتیادآور هستند. میانگین سن مصرف سیگار ۱۹ سال و شروع مصرف مواد مخدر ۲۴ سال است. گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال پرخطرترین سن برای مصرف مواد مخدر است.

تریاک و هروئین پرمصرف‌ترین مواد مخدر است و مصرف گل و حشیش هم نسبت به بررسی‌های گذشته افزایش داشته است. حدود یک سوم افرادی که در طول عمر خویش تجربه مصرف مواد را گزارش کرده‌اند بیش از دو نوع ماده را استفاده نموده‌اند. این تحقیق بیانگر این است که الگوی مصرف مواد در کشور از تک مصرفی به چند مصرفی در حال تغییر است.

بیشترین انگیزه شروع مصرف مواد کسب نشاط، سازگاری با مشکلات زندگی و مقبولیت با گروه همسالان بیان شده است. استان یزد با حدود ۳ درصد کم‌مصرف‌ترین استان در شیوع مواد مخدر است و استان خوزستان با ۳۲ درصد پرمصرف‌ترین استان در شیوع مواد مخدر است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار