اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴
افتتاح اولین سردخانه عمومی در اهواز / شهردار اهواز : اهواز تنها کلانشهری است که فاقد سردخانه بود / رئیس کل دادگستری خوزستان : این برنامه یک امر اجتماعی برای مردم شهر است، چرا که اهواز فاقد یک سردخانه عمومی و مرکزی بود/ مدیر کل پزشکی قانونی اهواز:نبود سردخانه عمومی در اهواز، بار غیرضروری به سیستم قضایی تحمیل می‌کرد
اهواز تنها کلان شهری بود که قبل از افتتاح این مرکز سردخانه عمومی نداشت، همین باعث شد که مردم با مشکلات متعددی رو به رو باشند...
  


شوشان: آیین افتتاح و آغازبکار اولین سرخانه عمومی کلانشهر اهواز باحضور دادستان اهواز، رئیس دادگستری خوزستان، سیدخلف موسوی شهردار اهواز، مدیرکل پزشکی قانونی خوزستانحسین برون مدیرعامل سازمان آرامستانهای شهرداری اهواز و جمعی دیگر از مسئولین استانی برگزار شد.   

 شهردار اهواز : 

 اهواز تنها کلانشهری است که فاقد سردخانه بود 

شهردار اهواز در آیین افتتاحیه آغاز به کار اولین سردخانه عمومی کلانشهر اهواز گفت: اهواز تنها کلان شهری بود که قبل از افتتاح این مرکز سردخانه عمومی نداشت، همین باعث شد که مردم با مشکلات متعددی رو به رو باشند، خصوصا برای کسانی که در خانه فوت می شدند و درگیر گرفتن مجوزهای کفن و دفن و سردخانه در سطح شهر می شدند.

موسوی ادامه داد: کاروان هایی که برای تشییع در سطح شهر تشکیل می شد باعث ایجاد ترافیک در شهر شده بود و این دلایل لزوم احداث چنین مرکزی را پر رنگ کرد. در جلسه ای که با حضور رئیس دادگستری خوزستان و مدیر کل پزشک قانونی استان تشکیل شد شهرداری مکلف به ساخت سردخانه عمومی برای اهواز شد.

شهردار کلانشهر اهواز این افتتاح را جزو خدمات اجتماعی شهرداری به مردم دانست و افزود: اهمیت این کار را بعضی ها نمی دانند، چرا که هنوز به مشکلی برنخوردند تا لزوم وجود چنین مراکزی را احساس کنند. امیدورام که همه در سلامت کامل باشند و به اینجا مراجعه نکنند. در پایان وظیفه خودم می دانم که از زحمات همه همکاران گرامی که در طی این مدت خدمت در شهرداری اهواز با من همکاری داشتند کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم.

رئیس کل دادگستری خوزستان :

 نبود سردخانه عمومی در اهواز، بار غیرضروری به سیستم قضایی تحمیل می‌کرد 

رئیس کل دادگستری خوزستان با تشکر از شهردار اهواز بابت راه اندازی و افتتاح این سردخانه، گفت: این برنامه یک امر اجتماعی برای مردم شهر است، چرا که اهواز فاقد یک سردخانه عمومی و مرکزی بود و همین باعث شده بود تا مردم مشکلات متعددی برای کفن و دفن داشته باشند و در پیچ و خم بروکراسی اداری گرفتار شوند.

افشارنیا ادامه داد: مدیر کل پزشک قانونی استان برای کاهش درد خانواده های داغدار پیشنهاد ساخت این سردخانه عمومی را داد و وظیفه ساخت آن را به شهرداری محول کردیم. از زحمت شهرداری و سازمان آرمستان ها که همکاری بسیار خوبی در ساخت این سردخانه داشتند و این مرکز را در مدت زمانی کمتر از یک سال (9 ماه) به بهره داری رساندند کمال تقدیر و تشکر را دارم. 

رئیس کل دادگستری خوزستان اضافه کرد: امیدواریم که هیچ خانواده عزیزی را از دست ندهد، ولی مرگ حق است و باید چنین خدماتی را تدارک ببینیم که انجام شده است. در پایان لازم می دانم در پایان دوره شهردار اهواز، از خدماتی که شهردار و همکارانشان داده اند تقدیر و تشکر داشته باشم.


 مدیرکل پزشکی قانونی اهواز:

 وجود مرکزی برای پایش مرگ های طبیعی و غیر طبیعی مردم ضروری بود

مدیر کل پزشکی قانونی اهواز در این آیین افتتاح گفت: عدم وجود سردخانه مانعی برای ارائه خدمات به همشهریان بود، اولین مشکل این بود که بستگان اموات نمی دانستنند جسد را کجا ببرند، مشکل بعدی پخش شدن این اجساد در بیمارستان های سطح شهر و مشکلات ترافیکی و متاثر شدن مردم در انتقال این اجساد به آرامستان بود.

حسینی تسریع در روند کفن و دفن را از لحاظ فرهنگی مهم توصیف کرد و افزود: وجود مرکزی برای پایش مرگ های طبیعی و غیر طبیعی مردم ضروری بود، اما نبود چنین مرکزی باعث شد تا مردم برای گرفتن مجوز به سیستم قضایی مراجعه کنند و زمان را از دست بدهند و همچنین چنین مراجعاتی بار اضافی برای قوه قضائیه به همراه داشت. 

مدیرکل پزشکی قانونی اهواز بیان کرد: اولین بار در شورای قوه قضائیه استان ساخت سردخانه عمومی برای کلان شهر اهواز پیشنهاد شد و با پیگیری های انجام شده این پروژه در زمانی کوتاه به سرانجام رسید. همه تلاش ما این بود تا با ساخت این مرکز با آخرین تکنولوژی روز کشور مراحل کفن و دفن و مراسم خاکسپاری را برای کاهش دردهای خانواده های داغ دیده کوتاه کرده باشیم.


مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اهواز

 هدف از ساخت این سرخانه کاهش سردرگمی مردم است

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اهواز در خصوص هزینه ساخت این سردخانه عمومی گفت: برای ساخت و تجهیز این سردخانه 5 میلیارد ریال هزینه شد و در مدت 9 ماه آماده بهره برداری شد، تجهیزات به کار گرفته شده در این سردخانه بهترین تجهیزات حال حاضر کشور و تولید داخل کشور می باشند.

برون ادامه داد: این سردخانه از دو قسمت منفی صفر با گنجایش 30 نفر و یک سردخانه بالای صفر برای پذیرش روزانه با ظرفیت 24 نفر است، همچنین در این سردخانه یک سالن تشریح برای کالبد شکافی موارد مشکوک وجود دارد. از امروز این سردخانه آماده ارائه خدمات به مردم است.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اهواز اضافه کرد: هدف از ساخت این سرخانه کاهش سردرگمی مردم است تا همه مراحل کفن و دفن و خاکسپاری را در یک نقطه انجام دهند.






























نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار