اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۶
مسايل و بلاياي خوزستان جدي است اما كمتر شنيده شده و مي شود. از مجلس ششم كرارا وضعيت بحراني و فاجعه بار خوزستان را گفته ايم ...
شوشان: محمد كيانوش راد نماينده  اهواز در مجلس ششم در رابطه با عدم رای اعتماد مجلس به بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو ، در مطلبی نوشت: نه ريس جمهور را بايد سرزنش كرد و نه بايد دست پنهان لاريجاني را  سرنوشت ساز و وي را در اين موضوع موتلف اصولگرايان  افراطي دانست و نه بي مسوليتي فراكسيوناميد را بزرگ تر از آنچه هست ، بايد مورد اشاره قرارداد. 

مساله بحران هاي زيست_محيطي و مشكلات كشاورزان استان هاي زاگرس نشين جدي و نگران كننده است و درست يا نادرست نمايندگان مخالف بخشي از آن را در مديريت مهندس بيطرف مي ديدند.   در دردمندي و تخصص و خلوص و دلسوزي و شايستگي بيطرف شكي نيست ، اما او حتی در دفاع خود با مردم بلاديده خوزستان همدردي هم ننمود و از كنار مسايل ساده گذشت. 

دفاع بيطرف در مجلس كمتر از حد انتظار و ضعيف بود و هم بي توجه به سوالات نمايندگان خوزستان. تلفيق و توجيه علمي و كارشناسانه ی دو سطح تحليلي در باره منافع ملي و منطقه اي - استاني امري است كه كمتر بدان توجه مي شود. 

جلب اعتماد مردم ، نقطه ي بهينه تلفيق منافع ملي و استاني است كه با انجام مطالعاتِ  آمايش سرزميني و با نظر كارشناسان و نخبگان ملي و منطقه اي قابل احصاء است . اين تنها راهي است  تا شاهد كشاكش فعالان مدني و سياسي در سطح استان ها و در سطح ملي نباشيم.  

تخصص و سلامت و توانمندي حبيب الله بيطرف را حتی اصولگرايان هم اذعان دارند . راي نياوردن بيطرف را با حساب و كتاب سياسي بررسي نكنيم. 

از مشاوران و همراهان و شخص بيطرف تعجب مي كنم كه روانشناسي نمايندگان مجلس را درك ننمودند. بحث وعده و وعيد و باج خواهي و باج دادن نيست. باج خواستن با دغدغه هاي درست يا نادرست نمايندگان و تعامل سازنده و اميد بخش  در حوزه وزارت نيرو متفاوت است. 

راي يكپارچه به كابينه اتفاق خوبي است.  بي جهت يك موفقيت را به شكست و دلخوري نبايد تبديل كرد. 

مسايل و بلاياي خوزستان جدي است اما كمتر شنيده شده و مي شود. از مجلس ششم كرارا وضعيت بحراني و فاجعه بار خوزستان را گفته ايم ، اما كمتر پاسخ جدي يافته ايم. 

مشكلات آب در خوزستان هم واقعيتي انكار ناپذيراست و هم بهانه ي براي اعتراض مردم زجر ديده و فعالان مدني است. مسولان نظام آن را جدي نگرفته اند. 

اگر خوزستان دين خود را به اسلام و ايران ادا نموده است ، پس  نگذاريد مردم خوزستان تنها راه  نجات خويش را اعتراض و يا مهاجرت از خوزستان بدانند.  مسايل امنيتي خوزستان رو به تزايد است.  بيكاري ، فقر و ده ها مساله اجتماعي و فرهنگي و امنيتي را جدي بگيريم. 

مردم خوزستان ، درست يا نادرست ، اكنون همه بدبختي هاي خويش را در بي آبي مي بينند و دريغ از همدردي با مردمي كه در كنار كارون تشنه و بي آب اند. 

راي نياوردن بيطرف سياسي نيست ، آن را در علل ديگري بايد جست. مسايل خوزستان ملي است  و رفع آن راه حل هاي ملي مي طلبد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار