اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۳۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
مجتبی حلالی

روز گذشته حبیب اله بیطرف، وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم برای وزارت نیرو، موفق به جلب نظر نمایندگان مردم در مجلس نشد و اینگونه شد که بر مسند آن وزارتخانه نتوانست تکیه زند و رایزنی های نمایندگانی که قصد انتقال آب از سرشاخه های کارون را داشتند بی نتیجه ماند. آن تیتر معروف نشریه نصف جهان ( قول آبی بی طرف به اصفهانی ها) هم عملی نشد.

در واقع حبیب اله بیطرف برای خوزستانی ها چندان محبوب نبود چراکه نه تنها کار تاثیرگزاری در خوزستان انجام نداد، بلکه پروژه هایی را عملیاتی و پیگیری کرد که تا امروز تبعات ناشی از آن خوزستان را دچار مشکلاتی کرده است. سد گتوند و انتقال آب از سرشاخه های کارون از جمله بارزترین آنهاست. از این روی خوزستانی ها عمدتا تمایلی به بازگشت آقای بیطرف در مسند وزارت نیرو نداشته و ندارند و موضع گیری هایی هم در برابر آن داشته اند.

از روزی که ایشان بعنوان وزیر پیشنهادی وزارت نیرو معرفی شد، اخبار و تحلیل های مختلفی به میان آمد که جملگی در مخالفت با به کرسی نشستن او بودند. در واقع با شناخت قبلی که وجود داشت و با عملکردی که در خصوص انتقال آب از خود بجای گذاشته بود، این نگرانی را در دل کلیه شهروندان خوزستانی بوجود آورد، که حضور او یعنی جدی تر شدن انتقال حجم بیشتری از آب کارون به سایر استان ها و این یعنی آسیب به محیط زیست، کشاورزی و صنعت خوزستان. 

اما چگونه شد که این موج موجب عدم انتخاب او و اعمال نظر خوزستانی ها شد. یک دلیل وجود داشت، همدلی، یکدلی و یکدست شدن نمایندگان خوزستان. نتیجه کار جمعی، یکدلی در رسیدن به هدف و مقاومت در برابر آنچه که بر خلاف منافع مردم است، این می شود.

در پایان جلسه رای اعتماد به وزرا عکسی به یادگار گرفته شد. 18 نماینده استان خوزستان در یک قاب و با نشان دادن 2 انگشت خود به نشانه پیروزی و با لبخندی عمیق از موفقیت در برابر عدم انتخاب بیطرف بعنوان وزیر نیرو خبر می دادند. شاید این اولین بار بود که چنین تصویری منتشر می شد، تصویری که نشان از همدلی کلیه نمایندگان برای موفقیت در یک موضوع بود.

در لابلای وعده ها و وعیدهایی که داده شد اما خیلی ها بر زمین مانده، به باد فراموشی رفته و نیاز به پیگیری و یکدلی دارند، روز گذشته وحدت و یکدلی نمایندگان نشان داد می توانند در مجلس و در آراء موثر واقع شوند، بنابراین این اتفاق می تواند الگویی برای نمایندگان باشد تا در کلیه زمینه ها با کار جمعی و یکدلی منافع استان را به سرانجام برسانند. از آن به بعد همیشه برای هر موفقیت یک سلفی در تاریخ ماندگار خواهد شد.

گرد و غبار، مشکلات قطعی برق، علیرغم وجود بیکاران متعدد در استان حضور نیروهای غیر بومی در شرکت ها و کارخانه های صنعتی، تخصیص 2 درصد از سهم نفت، حل مشکلات پرداخت حقوق کارکنان برخی شرکت ها و کارخانه ها، وجود جاده های نا هموار و بعضا نا امن بین شهرها، رکود بخش کشاورزی و ... با یکپارچگی و یکدلی نمایندگان و مدیران منجر به توسعه و کاهش آنها خواهد شد.

فیلم ها، تصاویر، خاطرات دوستان، مسافرت ها و ... باعث شده تا مردم بدانند و ببینند. مردم می دانند و می بینند و می توانند تحلیل دهند. سطح آگاهی و مطالبه گری شهروندان افزایش یافته و مسوولین و نمایندگان باید در جهت مطالبات مردمی عمل کنند و راه آن یکدلی و وحدت است. پس موفقیت کسب شده در عدم انتخاب بیطرف را به فال نیک باید گرفت و از این ظرفیت برای دستیابی به اهداف و برنامه ها و حل مشکلات خوزستان استفاده کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار