اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۴۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
  لفته منصوری

یادش به خیر اول انقلاب اسلامی که من و هم‌نسلانم نوجوان یا جوان بودیم و سر صندوق‌ها به‌عنوان منشی به ثبت و شمارش آراء مردم ملاثانی می‌پرداختیم؛ همواره و در همه‌ی انتخابات مهم ملی چند رأی برای مرحوم حشیش (یخ‌فروش)، مرحوم کاکو (بساطی صیفی‌جات فروش)، حیدر دای (قهوه‌چی) داشتیم؛ طبیعی بود که این رأی‌ها جزء آراء باطله محسوب می‌شد و کلی از دست این رأی‌دهندگان شکوه و شکایت داشتیم که چرا انتخابات را به تمسخر گرفته و یا بی‌توجهی می‌کنند.

امروز 16 وزیر از 17 وزیر معرفی‌شده دولت دوازدهم از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد گرفت. همچنین نمایندگان مردم ایران 270 رأی ممتنع و 41 رأی باطله به کابینه دوازدهم دادند. برگه‌های رأی فقط دارای سه گزینه موافق، مخالف و ممتنع است. به‌عنوان‌مثال ریاست محترم جمهوری از آقایان ظریف، آخوندی و زنگنه به‌عنوان سه وزیر برند خود که در دنیا شناخته‌شده هستند، یادکرد. همین سه وزیر به ترتیب 26، 14 و 23 رأی ممتنع یعنی نه موافق و نه مخالف دریافت کردند؛ یعنی این 3 وزیر و دیگرانی که درمجموع به عدد 270 رأی می‌رسند، شناختی از وزیران معرفی‌شده نداشتند. گو اینکه آخوندی هم یک رأی باطله داشت.

اگر برخی از مردم ملاثانی قبلاً به حشیش و کاکو و حیدر دای چند رأی می‌دادند به هر دلیل از قبیل اینکه نامزدها را قبول نداشتند یا این سه مرحوم را شایسته‌تر می‌دیدند و یا برای خنده و تمایزطلبی این کار را می‌کردند؛ حتی‌الامکان برگه رأی سفید داشتند و روی برگه باید اسم می‌نوشتند و لذا آن‌ها اسم فردی را می‌نوشتند که جزء نامزدها نبوده و طبیعی بود که رأی آن‌ها باطل شود؛ اما برگه رأیی که امروز بین منتخبان ملت توزیع گردید. نام و نام خانوادگی وزیر و وزارت متبوعش و فقط دارای سه گزینه‌ی موافق، مخالف و ممتنع است که باید جلوی گزینه‌ی موردنظرشان تیک می‌زدند. (یعنی جایی در برگه‌ی رأی برای نوشتن اسم کسی غیر از افراد معرفی‌شده نبود) سؤال اساسی این است که آن‌ها نمی‌توانستند و نباید اسم کس دیگری را بنویسند. پس در این 41 رأی چه نوشتند؟ آیا نقاشی کشیدند؟ کاریکاتور رسم کردند؟ خدای‌ناکرده زبانم لال فحش دادند؟ ای‌کاش روابط عمومی مجلس این 41 برگ رأی باطله را منتشر کند، باور کنید تا اسفندماه سال 1396 نیاز به هیچ سوژه‌ی دیگری برای خندیدن نخواهیم داشت.

عرصه‌های سیاسی ما دچار اغتشاش است و در این عرصه سیاسی قبض و بسط‌های فراوانی وجود دارد. عدم شفافیت سیاسی، رفتار غیرمسئولانه سیاسی را به دنبال دارد. عکس سلفی باخانم موگرینی را رها کنید به 41 رأی باطله امروز بچسبید!


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار