اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
همایش مشترک فرمانداران و منتخبین پنجم شوراهای اسلامی شهر خوزستان / استاندار خوزستان: مشکلات موجود در نظام شورایی نباید مانع از فعالیت شورا ها شود / فرمانداری‌ها باید اجازه دهند شورا وظایف خود را انجام دهند
فرمانداری‌ها باید اجازه دهند شورا وظایف خود را انجام دهد و در کنار آن، پشتوانه محکمی برای شورا باشند و شورا را همراهی کنند
شوشان: استاندار خوزستان در همایش مشترک فرمانداران و منتخبین پنجم شوراهای اسلامی شهر که در سالن شهد هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، با اظهار امیدواری از گسترش روز افزون تفکر شورایی در کشور اظهار کرد: شورا تبلور حاکمیت و اراده مردم در نظام مردم سالاری دینی و یکی از بندهای قانون اساسی است که اجرای آن مداخله مردم در امر اداره جامعه را به طور مستقیم جاری می کند.

وی تصریح کرد: با وجود ناراحتی و مخالفت عده ای با تشکیل شورا، مدافع سرسخت نظام شورایی هستم چون حضور مردم در اداره امور، صفتی حسنه و کاری ارزشمندی است که با وجود همه کاستی ها برآیند آن مثبت است و آن چه در دراز مدت نصیب کشور و نظام می شود خیر خواهد بود.

استاندار خوزستان با بیان این که مشکلات موجود در نظام شورایی نباید مانع از فعالیت شورا ها شود، گفت: نظام دیوانی که عمری صد ساله در کشور دارد هنوز مشکلات خاص خود را دارد. نظام شورایی ما که عمری بیست ساله دارد، تازه جوانه زده است و به تدریج به پختگی و چارچوب بهتر می رسد و دقیق تر شدن را تجربه می کند.

وی افزود: با تحمل و سعه صدر رفتار کنیم و نقشه یاری و کمک رسانی و همراهی را که مسئولیت دیوان اداری ما است به خوبی اجرا کنیم. فرمانداری‌ها باید اجازه دهند شورا وظایف خود را انجام دهد و در کنار آن، پشتوانه محکمی برای شورا باشند و شورا را همراهی کنند تا با سرعت و دقت لازم به وظایف خود عمل کند؛ و در مقابل شورا با تعامل، مسئولیت پذیری و استمداد از مسئولین مختلف شهرستانی و استانی باید در جهت بهبود وضعیت منطقه خودش تلاش کند.

شریعتی با استقبال از تصمیم گیری منتخبان مردم در امور عنوان کرد: امیدوارم در مسیری قرار بگیریم که مسئولیت پذیری و اختیارات شورا را افزایش دهیم و بخواهیم منتخبین مردم در امور تصمیم بگیرند چون هرچه اداره جامعه مشارکتی تر شود، نتیجه و برآیند کار، موفقیت بیشتر خواهد بود. 

استاندار خوزستان یادآور شد: وظیفه داریم همه را به رعایت قانون و نظم در امور و تلاش برای اداره درست امور تشویق کنیم و با ایجاد رابطه دوستی و همراهی بین اعضای شورا و استفاده از تجربیات برای تصمیمات منطقی و درست، در راستای بهبود وضعیت شهری گام برداریم.












































نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار