شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
مراسم تحلیف منتخبین شورای شهر و روستاهای خرمشهر برگزار شد
در اولین رای گیری شورای پنجم خرمشهر محمد جواد بچاری (با کسب پنج رای) موافق کرسی ریاست را از فاخر ربیعی( با کسب دو رای) ربود تا شاهد اولین نشست شورای پنج بعلاوه دو در خرمشهر باشیم



شوشان خرمشهر:  
بگزارش شوشان خرمشهر صبح امروز طبق قرار قبلی مراسم تحلیف اعضای منتخب شوراهای شهر و روستا در فرمانداری ویژه خرمشهر برگزار شد . طی این مراسم تحلیف و تعیین هیئت رئیسه ی شوراها با حضور فرماندار و بخشدار مرکزی خرمشهر انجام شد .

بعد از مراسم تحلیف ، رای گیری برای تعیین رییس شورا ی شهر در حضور ولی الله حیاتی فرماندار و روشن روان رئیس دادگستری انجام شد . پس از رای گیری محمد جواد بچاری (با کسب پنج رای) از فاخر ربیعی (با کسب دو رای) پیشی گرفت و بعنوان رئیس پنجمین شورای اسلامی خرمشهر انتخاب شد . همچنین در رای گیری برای نائب رئیس شورای پنجم 
حاتم بندری با سه رای انتخاب شد.
موسی مطوری جزیره هم به قید آرا ، منشی شورا معرفی شد.
در این بین فرماندار درباره انتخاب دیگر اعضای شورا اظهار داشت : انتخاب خزانه دار و سخن گو و اعضای دیگر کمیسیون ها به عهده ی خود شوراست که در اولین جلسه ی رسمی خود بعد از تعیین طی صورتجلسه ای به فرمانداری اعلام میگردد. 
.همچنین فرماندار توصیه هایی برای خدمت خالصانه به مردم و پرهیز از و اختلاف به اعضا داشتند.

در ادامه دستور العمل احراز شرایط شهردار هم تقدیم شورا شد و حیاتی گزینه های پیشرو برای تعیین تکلیف شهردار را چنین برشمرد :
انتخاب شهردار مستقر کنونی بدون نیاز به حکم سرپرستی ،
رد شهردار مستقر کنونی با معرفی سرپرست جایگزین ،
شهردار شدن سرپرست انتخابی و یا در نهایت تعیین سرپرست تا معرفی شهردار جدید.

طبق گزارش شوشان خرمشهر فرماندار همچنین درباره روال رسیدگی به تخلفات شورا نیز توضیحاتی داد . 
محمد جواد بچاری نیز که بعنوان رئیس شورا انتخاب شده بود اولین گام شورا را انتخاب شهردار برشمرد و ابراز امیدواری کرد از امروز با جلسات غیر رسمی ظرف یک هفته ی آینده شهردار تعیین گردد . 

لیست اعضای منتخب شورای شهر پنجم خرمشهر به شرح زیر است : محمد جواد بچاری ، امیر سامری ، حاتم بندری ، علی بندری ، فاخر ربیعی ، موسی مطوری جزیره، فاخر ربیعی  و میلاد پور حمزاوی



پس از مراسم تحلیف شورای شهر نوبت به تحلیف شوراهای روستا رسید که همزمان با آغاز به کار، به انتخاب هیأت رئیسه پرداختند.
۳۲ روستا برا ۱۱۲ کرسی به رقابت پرداختند که به تناسب جمعیت 
برخی سه و برخی پنج منتخب برای شورا داشتند. بعلت عدم وصول به حد نصاب داوطلبان در دو روستای کفیشه و معمره صنگور ، انتخابات در سی روستا برگزار شد و منتخبین آنها بر 
۱۰۴ کرسی تکیه زدند.

بگزارش شوشان خرمشهر مراسم با حضور مسعود کعبی بخشدار مرکزی خرمشهر و شرجی رییس شورای بخش مرکزی برگزار شد . طی این مراسم 
مسعود کعبی مشورت را یک اصل در جامعه ی متمدن معرفی کرد و قبل از اغاز تحلیف به برخی وظایف شوراها اشاره کرد و اعضا را به همدلی و کار خالصانه توصیه کرد.
شرجی نیز در بخشی دیگر درباره نحوه ی کار شوراها نکاتی ابراز کرد و از درخواست برای برگزاری کلاسهای آموزشی ویژه شوراها خبر داد . 
طبق اطلاع شوشان خرمشهر سیدمحمد نظاری دبیر ستاد غدیر هم ضمن مشارکت در جلسه در خصوص برنامه های این ستاد برای امسال مواردی را به اطلاع رساند و افزود این ستاد ۲۲ برنامه در دستور کار دارد که ۳ بند آن برای روستاها تدارک دیده شده است . وی ۱۰ روستای هدف برای برنامه غدیر را معرفی کرد (سبعه ، ام الخورجین ، پل نو ، معمره ، سوره ، منیخ ، شنه ، جدیده ، سویچتی ، مقامسیه ) و گفت ضمن استقرار مبلغین مذهبی در روستاها از خانواده های روستاها نیز دیدار بعمل خواهد آمد . برگزاری کارناوال شادی در روستاها، 
جشن بزرگ شب عید غدیر در صحن مسجد جامع و ثبت آئین عشایری یزله و هوسه بعنوان میراث ناملموس فرهنگی مردم خوزستان و حضور مهمانان خارجی از دیگر برنامه های ستاد غدیر است.
نکته قابل توجه در مراسم تحلیف شوراهای روستاها ، حضور فقط یک بانو از روستای ام نوشه درمیان منتخبین شوراهای روستا بود. درپایان جلسه شورای هر روستا طی رای گیری جداگانه ای هیئت رئیسه ی خود را شناخت . 
لیست اسامی اعضای شوراهای روستاها به تفکیک نام روستا به شرح زیراست :







لیست اسامی رئیس  شوراهای روستاها دوره ی قبل به تفکیک نام روستا به شرح زیراست :


































نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار