اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰
گزارش شوشان از همایش نقش زنان در توسعه خوزستان/ مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان: دغدغه ی دیده نشدن سهم و حق زنان در توسعه وجود دارد / که نگاه دولت دوازدهم به زنان همواره نگاهی مثبت بوده است/ نگاه دولت معطوف به عدالت جنسیتی است
باید شرایطی فراهم شود که دختران به دختر بودن خود افتخار کنند زیرا زنان توانمندی‌هایی دارند که با جامعه مردان قابل قیاس نیست.
 


شوشان: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان در همایش «نقش زنان در توسعه استان» با محوریت بررسی نقش زنان در توسعه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی استان که صبح امروز چهارم شهریور ماه در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد، با اشاره به اهمیت نقش زنان در توسعه استان و حضور فعال آن ها در عرصه های مختلف اظهار کرد: زنان خوزستانی از ابتدای انقلاب به ویژه در جنگ و دوران دفاع مقدس در عرصه های مختلف حضور فعال و تاثیرگذاری داشته اند و انسجام اجتماعی ایجاد شده در این دوران توسط زنان ایرانی و به ویژه خوزستانی، نشان از شایستگی و لیاقت بیش از انتظار این زنان دارد بنابراین باید بستری فراهم آورد که زنان شایسته بتوانند در حد شأن خود ظاهر شوند.

 سیده فرانک موسوی افزود: وظیفه ما مطالبه‌گری حقوق زنان به منظور تحکیم بنیان خانواده است و دغدغه ی دیده نشدن سهم و حق زنان در توسعه را داریم. 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با بیان این که نگاه دولت دوازدهم به زنان همواره نگاهی مثبت بوده است، عنوان کرد: نگاه دولت معطوف به عدالت جنسیتی است و دادن سهم و حق زنان از توسعه در استان را در راستای کار خود قرار داده است. اخبار انتصاب زنان در مناصب مختلف جای امیدواری و خوشحالی دارد و به دنبال این هستیم که شرایطی فراهم شود که بانوان به جنسیت خود افتخار کنند چون توانمندی‌هایی دارند که در برخی زمینه ها قابل قیاس با جامعه مردان نیست.

وی به شرح عملکرد یک ساله اداره کل بانوان استانداری پرداخت و گفت: حضور سازمان های مردم نهاد در حوزه زنان و کودکان، نشست های متعدد با اقشار مختلف زنان برای بررسی مشکلات، برگزاری همایش ها و کارگاه های آموزشی از جمله زن و توسعه و روانشناسی خانواده،‌ تقویت کانون های فرهنگی اجتماعی، طرح حرفه آموزی ویژه زنانه حاشیه شهرستان کارون، طرح تاب‌آوری اجتماعی و آموزش و ترویج کارآفرینی زنان از جمله اقدامات کارگروه حوزه زنان و خانواده امور کل بانوان استان بوده است.

وی یادآور شد: در دولت یازدهم، در سراسر استان ۷۰۰ طرح و کارگاه آموزشی، ۶۶۹ همایش و جشنواره، ۴۰۶ بازدید، ۲۸۲ جلسه، ۲۷۱ نشست، ۲۴۶ نمایشگاه و ۱۵ تقدیر از زنان پیشکسوت انجام شده است. همچنین ایجاد 3 نمایندگی بیمه روستایی و چهار حوزه علمی ویژه بانوان و افزایش تعداد صندوق‌های عشایری به ۱۵ صندوق رسید از جمله تلاش های حوزه بانوان امور کل بانوان استان خوزستان بوده است.

































نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار