اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
گزارش شوشان از همایش نقش زنان در توسعه خوزستان / فرماندار کارون: حذف زنان از فعالیت های اجتماعی، امری سیاسی است / یک خطا از یک مدیر زن به حساب همه جامعه زنان نوشته می شود
واقعیت این است که در رده های سیاسی، دولتمردان در برابر انتصاب بانوان مقاومت می کنند و آن را به پای جامعه می نویسند


شوشان: معصومه خنفری فرماندار کارون در همایش «نقش زنان در توسعه استان» با محوریت بررسی نقش زنان در توسعه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی استان که صبح امروز چهارم شهریور ماه در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد، با تاکید بر این که با حذف زنان از فعالیت های جامعه، مطرح کردن بحث توسعه بی معنا خواهد بود، اظهار کرد: ابعاد مختلف توسعه باید به شکل متوازن رشد کند تا جامعه انسانی پیشرفت کند. زنان به عنوان نیمی از جامعه باید بتوانند نقش آفرینی کنند چون بدون توجه کامل به جامعه انسانی، توسعه اتفاق نمی‌افتد.

فرماندار کارون با بیان این که جامعه از مدیریت زنان استقبال می کند و نسبت به زنان مدیر خوشبین است، گفت: هنگامی که فرماندار کارون شدم، عده ای انتظار مقاومت جامعه را داشتند ولی برخلاف آن، با استقبال عجیب از سوی جامعه مواجه شدم. واقعیت این است که در رده های سیاسی، دولتمردان در برابر انتصاب بانوان مقاومت می کنند و آن را به پای جامعه می نویسند.

وی افزود: اگر در جایگاه زن بخواهیم تعدیل ایجاد کنیم مشکل ما اجتماعی نیست بلکه سیاسی است.

خنفری با اشاره به نقش زنان در تغییر نگاه مردان به حضور بانوان در مناصب مدیریتی عنوان کرد: بخشی از مسئولیت به عهده خود زنان است. باید به بهترین نحو مسئولیتی را که برعهده گرفتیم انجام دهیم چون یک خطا از یک مدیر زن به حساب همه جامعه زنان نوشته می شود و می تواند مانع از حضور اجتماعی و سیاسی زنان در آینده شود.

وی در خصوص عملکرد یک ساله خود در فرمانداری شهرستان کارون بیان کرد: در یک سال گذشته ۶۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵0۰ میلیارد ریال اجرا و ۱۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۴ میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.

فرماندار کارون یادآور شد: بهره‌برداری و تعویض در شبکه توزیع آب روستایی بااعتبار ۱۲ میلیارد ریال، بهسازی بیش از 100 هزار مترمربع آسفالت با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال، جدول کاری 16 هزار متر مربع با اعتبار ۱۱ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال، نزدیک به 10 هزار مترمربع کفپوش با اعتبار ۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال، احداث ۱۴۶ واحد مسکونی در شیرین شهر و احداث سه مدرسه در شهرستان کارون از جمله اقدامات فرمانداری کارون در سال گذشته بوده است.


































نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار