شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
به علت تنش سیاسی میان روسیه و ترکیه در پی سرنگونی یک هواپیمای سوخوی این کشور در مرز سوریه توسط نیروی هوایی ترکیه، گردشگران روسی دیگر به ترکیه سفر نکردند.
مقامات ترکیه ای می گویند درآمدهای صنعت گردشگری در این کشور در سه ماهه دوم امسال نسبت به همین مدت زمان در سال گذشته هشت درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی یورونیوز، مقامات ترکیه ای می گویند درآمدهای صنعت گردشگری در این کشور در سه ماهه دوم امسال نسبت به همین مدت زمان در سال گذشته هشت درصد افزایش نشان می دهد. 

بر اساس این گزارش به علت تنش سیاسی میان روسیه و ترکیه در پی سرنگونی یک هواپیمای سوخوی این کشور در مرز سوریه توسط نیروی هوایی ترکیه، گردشگران روسی دیگر به ترکیه سفر نکردند. 

اروپایی ها نیز در فاصله سالهای 2015 تا 2016 کمتر به ترکیه می آمدند. به طوری که شمار گردشگران آلمانی بازدید کننده از ترکیه به یک میلیون و 700 هزار نفر در این سال ها کاهش یافت. 
همین امر باعث شده است تا امسال نیز رشد صنعت گردشگری ترکیه زیاد نباشد و این مسئله از آنجا مهم است که درآمدهای ناشی از صنعت گردشگری ترکیه ،12 درصد کل تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد. 

ارتوغرول گونای وزیر پیشین فرهنگ و گردشکری ترکیه در سال 2007تا 2013 درباره دلایل پایین آمدن درآمدهای صنعت گرشگری ترکیه در سه سال اخیر می گوید:« ما عادت کرده بودیم در صنعت گردشگری خود به آمدن گردشگران اروپایی و روسی عادت کنیم. اما به علت سیاستی های غلط خارجی کشورمان این موقعیت را از دست دادیم.آلمان ها بیشترین تعداد گردشگران خارجی بازدید کننده از ترکیه را تشکیل می دهند. بعد از آلمان ها، روس ها قرار می گیرند. 

وی با تاکید بر اینکه دولت باید سیاست خارجی خوبی در قبال اروپایی ها داشته باشدگفت: « شریک اصلی ما در صنعت گردشگری، آلمان ها ، انگلیسی ها، هلندی ها، اتریشی ها و فرانسوی ها هستند که بیشترین گردشگران را به کشور ما می فرستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار