اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷
مدیرکل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست: در مناطق چهارگانه خوزستان تاکنون بیش از ۱۰۰۰ هکتار دچار آتش‌سوزی شده است / ۵۰ درصد آتش‌سوزی امسال برای استان خوزستان بوده است
به غیر از چهار خوزستان، مازندران، کردستان و هرمزگان، در بقیه استان‌ها آتش‌سوزی نسبت به سال گذشته یا کاهش پیدا کرده


مدیرکل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تشریح آخرین وضعیت آتش‌سوزی در مناطق چهارگانه محیط زیست کشور، از سهم ۵۰ درصدی استان خوزستان از آتش‌سوزی‌های امسال و افزایش ۱۰ برابری حریق منابع طبیعی در این استان خبرداد.

علی تیموریبا اشاره به وضعیت حریق استان خوزستان از ابتدای سال ۹۶ تاکنون اظهار کرد: در مناطق چهارگانه خوزستان تاکنون بیش از ۱۰۰۰ هکتار دچار آتش‌سوزی شده این درحالیست که میزان آتش‌سوزی این استان در سال گذشته نهایتا به ۱۰۰ هکتار می‌رسید.

وی افزود: استان‌های مازندران با حدود ۱۶۰ هکتار، کردستان حدود ۴۰۰ هکتار و هرمزگان ۱۵۰ هکتار آتش‌سوزی در صدر استان‌های دچار حریق از ابتدای سال ۹۶ تاکنون قرار داشته‌اند.

تیموری با تاکید بر اینکه ۵۰ درصد آتش‌سوزی امسال برای استان خوزستان بوده است، گفت: به غیر از چهار استان خوزستان، مازندران، کردستان و هرمزگان، در بقیه استان‌ها سطح آتش‌سوزی نسبت به سال گذشته یا کاهش پیدا کرده یا درهمان سطح حفظ شده است.

مدیرکل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن تاکید بر اولویت موضوع پیشگیری در مقابله با حریق درمناطق چهارگانه محیط زیست اظهار کرد: تا سال ۹۳ مناطق بسیاری دچار آتش‌سوزی می‌شدند، به طوری که در همین سال میزان آتش‌سوزی به بیش از ۶۷۰۰ هکتار رسید.

وی با اشاره به اینکه آتش‌سوزی‌ها غالبا دامنگیر استان‌های شمالی و زاگرسی شده است، گفت: طی دولت یازدهم پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی جزو اولویت‌های سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت و در همین راستا برنامه‌های موثری اجرا شد. استفاده از بالگرد، تخصیص تجهیزات، تشکیل ستاد واکنش سریع اطفای حریق در کشور بویژه استان‌های مستعد آتش‌سوزی، برگزاری مانورها در استان‌های مختلف طی سه سال گذشته از جمله اقدامات انجام شده برای مقابله با وقوع حریق در مناطق چهارگانه محیط زیست بوده است.

مدیرکل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه به تدوین «طرح جامع اطفای حریق» و ارائه آن به دولت اشاره کرد و گفت:  این طرح در حال حاضر در سازمان برنامه و بودجه است که باید در اولویت پیگیری سازمان حفاظت محیط زیست در دولت دوازدهم قرار گیرد.  

تیموری شناسایی نقاط آسیب‌پذیر آتش‌سوزی بر اساس آمارهای سال‌های گذشته را به عنوان یکی از اقدامات مهم برشمرد و اظهارکرد: در دولت یازدهم مناطق خاصی برای اسکان مسافران تعریف شد که پارک ملی گلستان در زمره این مناطق قرار دارد. بر اساس این طرح، گردشگران نمی‌توانند در تمام نقاط پارک استقرار یابند. ایجاد پاسگاه سیار در فصل تابستان و تشکیل کمیته مدیریت بحران استان‌ها برای اطفای حریق از دیگر اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست برای مقابله با آتش‌سوزی در مناطق چهارگانه طی سال‌های گذشته بوده است.

وی با تاکید بر کاهش عرصه‌های آتش‌سوزی طی سال‌های اخیر اظهار کرد: میزان حریق در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳، ۵۰ درصد و در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۳، ۷۰ درصد کاهش یافت اما امسال به دلیل افزایش دما، وزش باد گرم و افزایش پوشش گیاهی در برخی استان‌ها پیش‌بینی‌می‌شود مجموع آتش‌سوزی‌ها به ۳۰۰۰ هکتار برسد.

برچسب ها: حریق ، خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار