اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵
گزارش شوشان از جشنواره شهيد رجايی در اهواز / مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خوزستان: 28 دستگاه اجرايي استان اموال خود را ثبت نکرده اند / راه اندازی سامانه "سادا" به منظور ثبت اموال دولتی
مصوبه خرید درون استانی در زمان استاندار قبل اجرايی شد و با تغییر استاندار هم از دستور کار اداره کل امور مالیاتی خارج نشد چرا كه با منطق اقتصادی همراه بود.
 


شوشان: سعود صدری مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خوزستان در جشنواره شهيد رجايی كه صبح امروز پنجم شهریور در استانداری خوزستان برگزار شد، در خصوص تبدیل حساب های دستگاه های اجرایی به حساب های متمرکز بانک مرکزی اظهار کرد: در راستای خزانه داری الکترونیک و طبق بند ب ماده 7 قانون کلیه حساب های دستگاه های اجرایی باید به بانک مرکزی منتقل شود که کاهش تعداد حساب های دولتی در آمار و نقل و انتقال لحظه ای وجوه به حساب دستگاه های اجرایی از جمله نتایج اجرای این طرح است.

وی افزود: در سال 94 بیش از 5 هزار و 794 حساب برای دستگاه های اجرایی افتتاح شده بود که در راستای دولت الکترونیک به 3 هزار و 70 حساب کاهش پیدا کرد. در این مدت، همچنین 133 حساب بانک خزانه به 7 حساب کاهش پیدا کرده است.

راه اندازی سامانه "سادا" به منظور ثبت اموال دولتی 

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خوزستان در راستای تشریح عملکرد این ارگان تصریح کرد: در حوزه دولت و خزانه الکترونیک در گام نخست، برای همه شرکت های دولتی و دانشگاه ها اقدام به افتتاح حساب در بانك مركزي کردیم و در گام بعدی دیگر دستگاه های اجرایی با بستن حساب های خود در بانک های مختلف، در بانک مرکزی دارای حساب متمرکز خواهند شد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه "سادا" به منظور ثبت کلیه اموال غیر منقول دولتی در سراسر کشور، گفت: با توجه به این که در حال حاضر امکان ارائه گزارش املاک غیرمنقول و احصا شده دولت وجود ندارد، سامانه سادا در راستای سازماندهی اموال دولتی راه اندازی شده و تاکنون 343 هزار ملک از همه دستگاه‌های دولتی در این سامانه ثبت شده است. 

صدری افزود: تا پيش از اجراي طرح ثبت در سامانه سادا يك هزار و 900 ملک ثبت مشخصات شده بود ولی اکنون اين رقم به بیش از 16 هزار مورد افزایش پیدا کرده است. میانگین کشوری ثبت اموال دولتی ۴۶ درصد و میانگین خوزستان ۵۴ درصد است به بیان دیگر سهم استان خوزستان از اين سامانه 16 هزار و 102 ثبت بوده است که 8 درصد بیش تر از میانگین کشوری است. 

۲۸ دستگاه اجرايي استان اموال خود را ثبت نکرده اند

وی با انتقاد از دستگاه های اجرایی ای که اموال خود را در این سامانه ثبت نکرده اند، بیان کرد: هنوز ۲۸ دستگاه اجرايي استان مشخصات املاک خود را در سامانه ثبت نکرده‌اند که با توجه به اهرم های قانونی آمار این اموال را هم به سامانه مذکور خواهیم افزود.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خوزستان با اشاره به کاهش تعداد خوردوهای دولتی در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی، اذعان داشت: در راستای بحث واگذاری تصدی های دولت به بخش خصوصی، نزدیک یک سوم خودروای دولتی به بخش خصوصی واگذار شد و تعداد خودروهای دولتی از 16 هزار و 247 خودرو به 8 هزار و 945 خودرو کاهش یافت و تعداد خودروهای با پلاک سفید از یک هزار و 860 خودرو تا سال 95، به 126 خودرو در سال جاری رسید.

وی به میزان مطالبات و بدهی های دولت اشاره کرد و گفت: طبق آخرین جمع بندی، مطالبات دولت 25 هزار و 600 میلیارد تومان و بدهی‌ها به 61 هزار و 280 میلیارد تومان است که با توجه به بودجه‌های سالیانه، نشان از تعهد سنگین دستگاه‌های اجرایی و راه پرپیچ و خم پیش روی آن ها است.

تنها 62 درصد خریدها درون استانی است

صدری با تاکید بر این که خرید خدمات و خرید كالاهای توليد استان، همواره سرلوحه این ارگان بوده است، عنوان کرد: مصوبه خرید درون استانی در زمان استاندار قبل اجرايی شد و با تغییر استاندار هم از دستور کار اداره کل امور مالیاتی خارج نشد چرا كه با منطق اقتصادی همراه بود. 

وی با بيان اين كه تا پایان مردادماه امسال 39 هزار و 557 میلیارد تومان کالا و خدمات توسط همه معامله گران اعم از بخش خصوصی، دولتی، پیمانکاران و دانشگاه ها خريداری شده است، خاطرنشان کرد: از این میزان، معادل 24 هزار میلیارد تومان(62 درصد) خريدهای درون استان و 10 هزار و 767 میلیارد تومان (27 درصد) خریدهای خارج از استان بوده است. 

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خوزستان، یادآور شد: بیش ترین خریدهای استان که معال 68 درصد کل خریدهای استان است، توسط 10 دستگاه اجرایی انجام شده است. از کل 27 میلیارد تومان خرید توسط این دستگاه ها، 15 هزار و 459 میلیارد تومان خرید داخل استان و 8 هزار و 648 میلیارد تومان خارج از استان است که به دلیل عدم ارائه کالا یا خدمت دردرون استان اتفاق می افتد.











































نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار