شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
دزفول - ایرنا - رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت دزفول گفت:با پرداخت تسهیلات بانکی و رفع مشکلات و موانع ،11 واحد تولیدی نیمه فعال این شهرستان به چرخه تولید و فعالیت بازگشتند.

مهراب عبدالهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:دولت برای حمایت از تولیدکنندگان ، پارسال 250 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی دزفول تزریق کرد که 11 واحد تولیدی از این تسهیلات بهره مند شدند.
وی ادامه داد:همچنین پارسال از محل صندوق کارآفرینی امید 40 میلیارد ریال تسهیلات به 30 واحد تولیدی دزفول پرداخت شد و میزان تسهیلات پرداختی بین 500 تا یکهزار میلیون ریال بود.
عبدالهی گفت:حدود 340 واحد صنعتی در دزفول وجود دارد که با وجود اینکه ظرفیت های تولید کاهش یافته در حال حاضر 70 درصد آنها فعال و یا نیمه فعال اند .
وی گفت:هنوز بسته حمایتی دولت به واحدهای تولیدی که دچار مشکل اند ابلاغ نشده است که به محض ابلاغ ،تسهیلات طبق برنامه به این واحدها پرداخت می شود.
عبدالهی افزود:در حال حاضر تسهیلات بانکی به طرحهای بالای 60درصد پیشرفت و صنایع کوچک ارائه می شود. 
رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت دزفول نرخ سود بانکی را یکی از علت های اصلی رکود فعلی واحدهای صنعتی دانست و گفت:شیوه سودآوری و نگاه سودآوری بانک ها ، واحدهای تولیدی را با مشکل مواجه کرده است بطوری که پنج واحد صنعتی در دزفول به علت بدهی بانکی از سوی بانک مصادره شدند .

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار